• 0

Aanmerkelijk belang verlies

Hallo

 

Ik had een aanmerkelijk belang in een bv , de verkrijgingsprijs was hoger dan de verkoopprijs en er is dus een vervreemdingsnadeel. Hoe gaat dat in zijn werk als ik in aanmerking wil komen voor vervreemdingsvoordeel? De BV bestaat nog en ik heb geen aandelen meer.

 

Bedankt

Ingrid

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hier ook een vraag over:

 

Om 60% van de aandelen te verkijgen heb ik 15.000 euro betaald. Dit geld staat leen ik echter van de BV en staat ook dusdanig in de balans. Ik betaal de BV hiervoor rente. Mag ik deze rente opgeven als verlies in Box 2?

 

Mvg,

Sjaan

Link naar reactie
  • 0

Geld lenen van de onderneming valt onder het hoofdstuk Ter beschikking gesteld vermogen.

 

Geld lenen aan de BV moet je vermelden in box 1 Werk en inkomen. De rente inkomsten zijn hierdoor belast met inkomstenbelasting. Eventuele kosten die je gemaakt hebt om dit geld aan de BV te lenen, mag je hier overigens weer aftrekken.

 

Geld lenen van de BV moet je vermelden in box 3 Schulden. Dit wordt aangemerkt als consumptief krediet. De rentekosten zijn hierdoor niet belast, het saldo (na de drempel) wordt meegenomen in de rendementsheffing van box 3.

 

Succes met invullen van de aangifte!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.