• 0

KOR vraag

Nog een vraag over de KOR,

 

Ik weet hoe deze inelkaar steekt en ik heb op deze forum gelezen dat je voordeel van de KOR zo kunt boeken:

 

Te betalen BTW 300

Te ontvangen BTW 100

aan Inkomsten Kor 200

 

Maar nu mijn vraag: in mijn geval is de te ontvangen BTW hoger dan het te betalen BTW in dat geval komt bij mij in de memoriaalboekstuk een hoger bedrag als voordeel van de KOR uit.

 

bv. ik moet €200,- betalen maar ik krijg €700,- weer (te ontvangen BTW)

Nu is mijn voordeel volgens de KOR toch €200,- en krijg ik intotaal €900,- weer terug.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ehm, is dit een gevalletje bel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt?

 

Let op, K.O. Regeling mag je alleen toepassen als je moet betalen tot € 1345,00 aan BTW per jaar.

 

Als je terug moet vragen geldt alleen het saldo van de teruggaaf.

 

Dus K.O. regeling is NIET van toepassing op de te betalen btw, maar op het saldo van je btw over een jaar.

 

Als je eenmaal terug moet vragen vervalt de hele KO regeling, of je moet de teruggaaf negatief op de KO gaan gooien als dat voordeliger is. maar dat is in jouw geval niet zo.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie,

 

Ik heb het verhaal op de belastingdienstpagina zo gelezen dat je voor de kleine ondernemersregeling in aanmerking komt waarneer je (in mijn geval) minder dan € 1345,- betaald. Dus ik dacht omzetbelasting minus de voorbelasting dan kom je in mijn voorbeeld negatief uit (dus je hoeft dan niet bij te betalen maar je ontvangt terug) en negatief is ook minder dan € 1345,-

 

Ik zat mijzelf dus alweer rijker toe te bedelen begrijp ik uit jou antwoord.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.