• 0

Inkomstenbelasting 2006

Hallo allemaal,

 

een vraag over inkomstenbelasting 2006 welke voor 31-03-2007 ingediend moet worden.

 

Ik heb via de belastingsite de IB2006 voor ondernemers gedownload om de IB2006 voor mijzelf in te kunnen vullen.

 

Voor mijn vrouw kan ik deze programma niet gebruiken en moet ik apart dit vermelden bij de IB 2006 particulier. Dus apart invullen, vrouw IB2006 en ik via IB2006 ondernemingen de IB aangeven. Moet dit ?

 

Kan dit niet gezamenlijk worden opgegeven met een ander programma (elsevier ofzo) want bij de IB ondernemers 2006 zegt hij al automatisch dat je het apart moet indienen voor je vrouw en jezelf.

 

Maar om de IB 2006 voor ondernemers te kunnen invullen heb ik wel mijn winst en verliesrekening nodig en mijn balans van de onderneming om alle velden te kunnen invullen bij de IB2006 voor ondernemers > maar dit is het hem juist dit heb ik nog niet gehad van de ex-boekhouder > de winst en verliesrekening en balans zijn nog niet klaar.

 

kan en mag ik dan de IB2006 al invullen of is het verstandig dat ik om uitstel vraag. Indien het wel mag, dus een schatting van de winst of verlies maken > maar ik moet de winst en verliesrekening en balans uitdraai ook opsturen naar de belastingdienst nadat ik de IB 2006 heb ingevuld.

 

Kan iemand mij hierover uitleg en tips geven hoe ik dit het beste kan oppakken (verwacht dat er geen uitstel wordt gegeven omdat ik al 2x achtereen 2004+2005 dit heb gedaan).

 

Bedankt alvast.

 

M.vr.Gr.,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De aangifte inkomstenbelasting dient naar waarheid te worden opgesteld en zonder enig voorbehoud (tekst bij de ondertekening van de aangiften vroeger).

 

Gelet op jouw stelling zou ik uitstel aanvragen voor de aangifteplicht (via de beconregeling tot 31 maart 2008 en anders zolang je nodig acht).

 

Vermoed je dat je belasting moet betalen, vraag dan een voorlopige aanslag aan. Anders wordt de geheven heffingsrente zo hoog. Is er al een voorlopige aanslag opgelegd, controleer deze dan even aan de hand van de voorlopige kolommenbalans en de bijbehorende gegevens. Een wijziging van de voorlopige aanslag is immers ook zo gevraagd.

 

Ik ben geen voorstander van de gratis software van de belastingdienst. Deze biedt de gebruikers net voldoende functionaliteiten om de aangiften goed te verzorgen. Middeling (het middelen van inkomens over verschillende jaren) is lastig uit te rekenen en de verdeling van fiscaal partnerschap gaat handmatig. Tussen de regels door maak ik op dat je afscheid hebt genomen van jouw huidige boekhouder, maar ik hoop wel dat je op zoek gaat naar een nieuwe. Het laten verzorgen van jouw aangifte zal wel een bedrag kosten, maar je bespaart er de aanschaf van software mee uit en de tijd aan het uitzoeken van wijzigingen en een optimale belastingbesparing.

 

Succes met invullen en hopenlijk ook het zoeken en vinden van een niewe boekhouder!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Smart4u,

 

ik ga inderdaad een brief schrijven naar de belastingdienst om iniedergeval uitstel te vragen tot eind juli 2007 voor de ib2006 ondernemers. Denk dat ze niet al te moeilijk zullen doen.

 

Ik kan het zelfs niet doen want heb de W&V en balans nog niet otvangen, dus dat gaat dan niet. En om zelf alles weer opnieuw te doen in mijn eigen pakket nu dat wordt erg lastig zoeken om 2006 te boeken in de boekhouding programma.

 

Welke software is in jouw ogen beter > elsevier belasting of een andere.

 

Moet je de W&V en balans nadat je de aangiften heb gedaan per post naar de fiscus opsturen of heb je een keuze hierin.

 

De boekhouder ben ik van afgestapt (2x verschillende) omdat deze niet tijdig leverde(n) en waardoor ik al teveel boete heb betaald voor de BTW aangiftes welke vaak telaat verstuurd werd. De boekhouding doe ik zelf nu en dat gaat tot nu toe goed en de omzetbelasting is ook geen probleem tot nu toe alleen nu nog de IB onder de knie-en krijgen en dan ben ik er.

 

Heb zelfs de mamut pakket gekocht om de boekhouding te doen en ik moet zeggen dat het een goed pakket is om mee te werken.

 

IB ondernemers heb ik nooit eerder gedaan, wel IB particulier maar niet IB ondernemer dus ben een beetje aan het rondneuzen om iniedergeval wat kennis op te bouwen om straks dit wel te kunnen verzorgen.

 

Dat was het effe in de late uren vandaag.

 

M.vr.Gr.,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.