• 0

Contract/Relatiebeding

Ik weet dat het al een aantal malen is aangehaald, maar ik kan mijn antwoord niet vinden.

 

Ik heb een eenmanszaak en werk nu 2 maanden via een Interimburo bij een bedrijf. Het contract is iedere keer voor 1 maand, maar nu wil het bedrijf waar ik het werk voor verricht verlengen tot het einde van dit jaar.

 

In mijn contract met het Interimburo staat dat ik 12 mnd lang na einde van het contract niet in enige vorm (loondienst, opdracht, zelf) mag gaan werken voor het bedrijf; anders volgt er een boete.

 

Maar om een verlenging tot het einde van dit jaar binnen te halen hebben ze voorgesteld dat ik 25% met de prijs zak terwijl het interimburo maar weinig wil toeleggen.

 

Heb ik enige mogelijkheden om zelf of via een ander bij het bedrijf aan de slag te kunnen? Zo nee, kan ik wel eisen dat het beding wordt geschrapt bij een nieuw contract voor de overige mnd met het interimburo (deze hebben dan immers ook gratis inkomsten voor 9 mnd!)?

 

Ik zou het fijn vinden als iemand hier antwoord op weet, aangezien het deze week wordt afgerond.

 

Saskia

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Saskia , ik kan het niet helemaal volgen.

 

"Maar om een verlenging tot het einde van dit jaar binnen te halen hebben ze voorgesteld dat ik 25% met de prijs zak terwijl het interimburo maar weinig wil toeleggen. "

 

Wie heeft dat voorgesteld, het bedrijf of het interimburo?

Je contract telkens voor 1 maand, is dat tussen jou en het interimburo, of tussen interimburo en bedrijf?

 

25% voor langdurigerer opdrachten vind ik wel wat veel. 10% zakken vanwege het langdurige karakter lijkt me wel redelijk.

 

Als je telkens éénmaandelijkse contracten met het interimburo hebt vind het beding in het contract maar raar. Stel dat jij na twee maal een maand het interimburo vaarwel zegt; hoe kunnen ze je dan nog een boete opleggen? Je hebt dan geen contractuele verbintenis meer.

 

Denk je in de toekomst nog meer werk via het interimburo te verkijgen. Zo ja, dan is het wat waard om een goede relatie te behouden.

 

 

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

Het contract wat ik heb is met het interimburo gesloten. Dit contract word momenteel stilzwijgend verlengd met 1 maand erbij.

 

Nu wil het bedrijf me graag wat langer houden; maar niet voor dezelfde prijs. Dit is natuurlijk begrijpelijk. Mijn interimburo heeft voorgesteld dat ik dan mijn prijs laat zakken en hij ook een beetje (!). Alleen blijft het bedrag dan waarschijnlijk veel te hoog. De opties die dan overblijven is of toegeven aan prijsverlaging, of op dezelfde prijs verder gaan voor hoogstens 2 mnd of mezelf direct aanbieden (als dit mogelijk is).

 

Het is idd mogelijk dat ik nog verder ga met dit interimburo; maar dan blijf ik zo een beding vreemd vinden, of ligt dit aan mij; hoe gebruikelijk is dat?

 

Overigens bedankt voor de snelle reactie.

 

Saskia

Link naar reactie
  • 0

Hoi Saskia,

 

Je bent toch ondernemer? Een klein beetje poker spelen en laten zien dat je ballen hebt ( ;D ) kan geen kwaad! De klant van de klant wil jou! Niet de volgende interim… Je hebt dus een fantastische onderhandelingspositie.

Houdt er trouwens ook rekening mee dat je door zulke lange trajecten waarschijnlijk wel je eigen toko om zeep helpt. Andere klanten zul je niet (goed) kunnen bedienen.

Misschien kun je met de klant van je klant eens bij de thee vertellen waar je mee zit en dik dat wat aan (eigen toko om zeep, veel lagere inkomsten). Staat er een bedrag als boete genoemd? Misschien kun je in overleg met het bedrijf waar je nu werkt een oplossing vinden en de intermediair afkopen (voor een redelijk bedrag)? Ook de intermediair wil natuurlijk graag zo’n mooie klant goed bedienen wil er geen ruzie mee omdat jij niet meer komt.

 

Niet zomaar met alles akkoord gaan en je eigen waarde in de gaten blijven houden.

 

Succes met het spel!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.