• 0

Op wie stemt de ondernemer?

Quote geeft de standpunten die de ondernemer aangaan:

 

CDA Werkgevers worden verplicht (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten 2 jaar in dienst te houden. Voor verlaging successierechten bij overname van een familiebedrijf.

 

VVD Voor afschaffing van de onroerend zaakbelasting (OZB)

 

PvdA Voor verlaging van de vennootschapbelasting in combinatie met het schappen van bedrijfssubsidies. Verhogen van de ecotaks voor grootgebruikers en het schappen van de diverse aftrekposten. MKB krijgt voorrang bij het verlagen van ondernemersbelastingen.

 

SP Wil werkgevers verplichten 5 tot 7% van hun arbeidsplaatsen open te stellen voor WAO'ers. Wil, in internationaal verband, een vennootschapsbelasting van 35% invoeren.

 

D66 Lagere vennootschapsbelasting voor bedrijven die investeren in ICT.

 

Groen Links Voor milieuheffing op industriele grootverbruikers en de verplichting om (gedeeltelijk) arbeitsongeschikten 1 of 2 jaar in dienst te houden.

 

Christen Unie Voor verschuiving van lastendruk op arbeid naar milieubelasting. WAO'ers krijgen een zogeheten reintegratiebudget om scholing voor ander werk te bekostigen. Tegen excessieve salarissen.

 

Leefbaar Nederland afschaffen Wet Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen

 

Nou wel alle 700 stemmen he!

Ps. Helaas passen de LPF en Ratelband er niet meer bij... ;)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok, ik ben geen ondernemer, maar dit is tenminste een topic waar ik iets op kan zeggen ;D.

 

Mijn stem gaat uit naar de VVD, eigenlijk heel simpel, omdat ik Zalm wel een goede vent vind en de rest gewoon helemaal niks. Maar natuurlijk hebben ze ook wel sterke punten.

 

Wat de coalitie betreft ben ik toch voor CDA/VVD en D66. Maar vraag me niet waarom, zo sterk hou ik me ook niet bezig met politiek....

Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, als Harry Potter maar geen premier wordt....... Die denkt alles beter te weten en te kunnen, bah!

Link naar reactie
  • 0

Mijn stem gaat uit naar de VVD,

 

Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, als Harry Potter maar geen premier wordt.......

Als je dat meent, stem dan tactisch, stem PvdA! Anders weet je zeker dat Arrogante Harry weer premier wordt... :-[

'You can't cross the sea merely by standing and staring at the water'

Link naar reactie
  • 0

*Ik* stem geen PvdA... ik kijk wel uit! :)

 

Maar als Maris werkelijk vindt dat Harry geen premier moet worden, dan is de enige optie om dat te voorkomen, Wouter premier te maken. En dus PvdA te stemmen.

 

Ik zeg: Thom premier! Maar ja, wie luistert er naar mij?! ;D

'You can't cross the sea merely by standing and staring at the water'

Link naar reactie
  • 0

Op zich vind ik D66 trouwens geen slechte partij, ik zie wel wat in de argumenten van deze discussie.

 

Maar goed, ik blijf bij VVD hoor ;)

 

Wat ik me wel afvraag bij D66: Is er kans dat er geregeerd gaat worden? Het zou best kunnen dat VVD een goede tactical vote is voor wie het met D66 eens is. Over de coalitie denk ik nu:

 

CDA gaat regeren, no doubt.

 

Coalitie met VVD zal er komen indien VVD+CDA>75 zetels (nu 70!)

Coalitie met Pvda wanneer VVD+CDA<75, maar wel Pvda+CDA>75 (nu 82).

 

De kans op een coalitie zonder CDA, nl Pvda+VVD+??? lijkt me nauwelijks denkbaar gezien de meningen over paars, en de houding van VVD en Pvda tov. elkaar. Overigens zou paars-III nu wel richting een meerderheid gaan (nu 74).

 

Misschien is een freak accident als Pvda+SP+GL mogelijk bij extreme uitslag naar links, maar met een totaal van 62 zetels nu lijkt het me sterk (en sterk onwenselijk ;))

 

Met 'nu' bedoel ik NIPO week 3 trouwens.

 

Overigens is het al met al verbazend dat een kabinet met 93 (!!) zetels in de tweede kamer zo snel ten val is gekomen... Ondanks de internet schermutselingen denk ik nl. wel dat VVD/CDA/LPF eruit hadden kunnen komen...

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik me wel afvraag bij D66: Is er kans dat er geregeerd gaat worden? Het zou best kunnen dat VVD een goede tactical vote is voor wie het met D66 eens is.

 

Coalitie met VVD zal er komen indien VVD+CDA>75 zetels (nu 70!)

 

Ik doe zelf niet aan tactical votes. De hele groei van de PvdA is één grote tactical move van de nederlandse bevolking.

 

Afijn, ik hoop op goede coalitiebesprekingen tussen de VVD, CDA en D'66 en het dat is redelijk reeel, zolang D'66 maar meer als 6 zetels haalt.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Voor mij wordt het toch de VVD... gewoonweg omdat ik ik dat de beste partij vind. Daarnaast zie ik het niet zitten als PVDA aan de macht komt, die brengen alleen maar ellende! Zie dan liever CDA - VVD...

 

D66 is te klein en kan hier weinig aan toevoegen. De ideeën van VVD zijn grofweg goed en doordacht.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij leven we in een PARLEMENTAIRE democratie. Je kiest leden voor het parlement (die jouw ideeën vertegenwoordigen) en niet voor een regering. Dan zouden we naar een twee partijen stelsel moeten zoals in de USA. Dat lijkt me niks.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je kiest leden voor het parlement (die jouw ideeën vertegenwoordigen) en niet voor een regering.

 

Dat kan zijn, maar in de praktijk zorgt de regering toch voor de meeste plannen en het gevoerde beleid. Het maakt wel degelijk uit welke coalitie gevormd wordt uit een bepaalde set parlementariers.

 

Stel dat bijvoorbeeld pvda, cda en vvd allemaal 40 zetels zouden halen. Dan maakt het een levensgroot verschil of de coalitie vvd/cda of pvda/cda wordt. De kiezer heeft slechts voor het parlement gekozen, maar is overgedragen aan de wijze heren die een regering formeren.

 

Wat dat aangaat is een stelsel zoals het amerikaanse in ieder geval duidelijker.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben 25 jaar loyaal aan de VVD geweest. Maar de verkiezindsstrategie "stem op ons, anders komt de PvdA in de regering" vind ik een zwaktebod. Zoiets als "kiezer, u heeft ons nodig!". De realiteit is anders. De VVD heeft de kiezer nodig. En hard ook.

 

Dus mijn opstelling is een beetje principieel en misschien niet handig, maar dat krijg je als je ouder wordt. Dan krijg je steed meer moeite met het geklooi van de bureaucratie. En ook het parlement is sterk verbureaucratiseerd. Ik probeer al drie maanden in contact te treden met de vaste kamercommissie voor economische zaken. Doe dat zeer beleefd en vraag netjes hoe en met wie ik contact mag opnemen. Nou lauw loene. Geen enkele reactie. Niet van de voorzitter en ook niet van individuele leden. Ik denk dat ik er maar mee op hou. Ze zien zelf maar hoe ze geïnformeerd worden.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

D66. Ik ben een tijdje ontrouw geweest en VVD-stemmer geworden maar besef me nu dat ik gewoon weer terug naar het oude nest moet. Waarom?

 

Omdat D66 als enige partij in een bizarre, volledig door de media geregisseerde en gedomineerde verkiezingsperiode, genuanceerd over ieder onderwerp blijft nadenken en standpunten daadwerkelijk onderbouwt.

 

De andere partijen rollen over elkaar heen met goed-klinkende one-liners waarin de één nog straffere standpunten inneemt dan de ander: vooral flinke dingen roepen over nog meer bezuinigen; nog minder buitenlanders in Nederland; nog meer politie op straat en criminelen in de bak, zet de toon in deze periode.

 

Worden de standpunten onderbouwd? Nee: dat hoeft ook niet; het gaat erom hoe het klinkt en of je lekker overkomt op radio en TV. Je bent tegenwoordig of "Links" (lees: de zwakkeren in deze samenleving ontzien en mensen met meer geld stevig aanpakken) of "Rechts" (lees: vooral veel bezuinigen op alles wat los en vast zit omdat aflossing van de Staatsschuld in 2010 Zaligheid zal brengen. Daarnaast natuurlijk "lastenverlichting voor het bedrijfsleven": klinkt goed en heb je ondernemend Nederland ook in de knip. Er is toch niemand die precies weet wat deze verlichting inhoudt ....).

 

Terugkomend op D66: dat ze de enige partij zijn die structureel nagedacht heeft over de huidige en toekomstige problemen van Nederland op het gebied van innovatie & economie vind ik ongelofelijk.

 

a) Er zijn afspraken gemaakt in Lissabon over de mate van kennisintensiteit van Europa in 2010, en

b) Iedere week komt er ongeveer een rapport uit waaruit blijkt dat "Nederland Kennisland" zo langzamerhand zijn gelijken vindt in Portugal & Griekenland ....

 

Vind je dat terug in de voorstellen van de grootste partijen in NL? Nee hoor. Waar is opeens de VVD als partij voor ondernemers en het bedrijfsleven gebleven? Treurig hoor.

 

Hoe dan ook: op www.d66.nl haal ik geregeld mijn hart op: hier wordt gelukkig nog geregeld iets nuttigs MET INHOUD geroepen.

 

Lees vooral het Innovatieplan van D66 'ns: dit zal ons als HigherLevel-aanhangers een warm gevoel moeten geven!

 

http://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/001210.html#001210

 

Qua coalitie? ik vrees met grote vreze dat D66 weer gemangeld gaat worden tussen twee grote partijen met een onvoldoende meerderheid. Misschien moet D66 lekker in de oppositie blijven en weer wat kracht opbouwen. CDA-PvdA en/of CDA-VVD-LPF leiden ongetwijfeld binnen afzienbare tijd weer tot nieuweverkiezingen ....

 

Mijn hoop: dat Thom de Graaf winst boekt. Als dit niet het geval is vertrekt 'ie waarschijnlijk en dat lijkt mij een gemis voor de partij en politiek Nederland.

 

Zo: dit moest ik effe kwijt! :zuurvlam:

 

Gr.

 

 

Bengel.

 

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0

Vind de voordracht van Job Cohen een hele vreemde zet. Deze man heeft een aantal jaren politiek bedreven... heeft toen de keuze gemaakt om eruit te stappen, omdat hij meer tijd voor zijn vrouw wilde tijdmaken (die heeft ms). Daarom heeft hij gekozen om burgemeester te worden van A'dam.

 

Gisteren op de tv gaf al min of meer al aan dat hij er niet echt om te springen stond. Vind het een vreemde zet van de PVDA, iemand naar voren schuiven die niet echt voor 100% wil... (Beetje LPF achtig).

 

Daarbij heeft deze man geen vrienden onder de boeren en tuinders. Die zien hem liever gaan als komen. (En dat vind hij van de boeren en tuinders ook, helaas...)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb een sterke drang om toch VVD te stemmen.

Tuurlijk heeft Zalm op dit moment vele one liners en doet hij mee aan de media-malaise. Maar als je daar een beetje doorheen prikt en het programma van de VVD leest, staan daar toch beslist geen verkeerde dingen in. Vind grosso modo wel dat de VVD een beetje een bejaardenpartij aan het worden is.

 

D66 zijn programma spreekt mij erg aan. Ligt bovendien min of meer in het verlengde van het VVD programma. En omdat D66 een jonge club is met sterke en goede ideeën ligt daar wel mijn voorkeur.

Van D66 hoor je weinig tot geen one liners. D66 is niet geïnteresseerd/interessant genoeg voor de mediamaleise ... en zijn zeer rechtlijnig met hun ideeën. En ook dat spreekt mij aan. Maar ... hoe komt het toch dat ze zo klein blijven. Prestenteert D66 zich te low profile of is het wellicht mede gezien mijn angst ?

 

Want als ik de opiniepeilingen volg, ben ik toch erg benauwd voor het idee dat straks de PvdA de meeste stemmen krijgt en uiteindelijk de coalitie mag vormen. Als als ik iets beslist niet wil dan is dat een linkse coalitie !!!!!

 

Nu ben ik me er ook van bewust dat de opinies niet alles zeggen. En dat een kwart daarvan nog zwevende is en nog niet zeker is wat ze daadwerkelijk gaan stemmen.

Ik "zweef" ook nog! Tot morgen rond 20.00 uur heb ik de tijd om definitief te beslissen waar mijn stem terecht komt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

laat ik ook eens wat zeggen..

 

persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om de VVD en het CDA samen verder te laten gaan,.. volgens mij kan Zalm behoorlijk goed rekenen en kan het CDA wat heen en weer gaan tussen links en rechts, daar zijn ze goed in dacht ik.

De samenleving is niet uitgesproken links en ook niet uitgesproken rechts, dus is een 'middenkabinet' best een optie.

politiek is ook geven en nemen, concessies doen en aan de andere kant ook beslissingen nemen, de ene keer valt het verkeert bij 'rechts'en de andere keer bij 'links'.

 

Ik vind het jammer dat het zich concentreert op de PVDA en het CDA, dat is jammer voor de verschillende kleuren in de kamer.

Ik hoop dan ook dat de mensen die zeggen nu op een van beide 'grote' partijen zegt te stemmen, nu gaan stemmen op een partij die kleiner is maar die genoeg en/of beter overeenstemt met hun ideeen.

(Al ben ik bang dat de 'minder politiek geintresseerden' eerder kiezen voor een leuk 'koppie' en een aardige babbel en niet omdat hij of zij goede ideeen heeft.)

Ik stem CU, omdat volgens de stemwijzer hun ideeen het beste aansluiten bij mijn ideeen. en wat ik begreep: adam curry ook?

 

Nou ja, iedereen is gelukkig vrij om te kiezen, maar het zou toch mooi zijn als alle ideeen breed vertegenwoordigd zijn in de kamer.

 

greetz,

Tirza(ik ben voor: groen met oranje,gele, paarse, blauwe en rode balletjes) ;)

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Ondernemers stemmen vandaag massaal VVD en CDA

Nederlandse ondernemers hebben een duidelijke voorkeur voor een kabinet van CDA en VVD. Uit een onderzoek van VNO-NCW blijkt dat 44 procent van de ondernemers morgen op de VVD gaat stemmen. Het CDA kan rekenen op 27 procent van de stemmen.

Link naar reactie
  • 0

Het heeft niet mogen baten. Volgens mij kan Balkenende niet om Bos heen. Dat is tenslotte de grootste winnaar (na vorige keer de grootste verliezer te zijn). Maar ja, we zien het wel. De spanning is er nu een beetje af. Het gevoel bekruipt me dat er niet zoveel gaat veranderen. Ik ga denk ik ook maar weer terug naar bed. :-\

 

Tot morgen.

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb uiteindelijk toch gestemd op D66 ! Dus toch op inhoud en niet op de media. Ik bedoel ... als ik geen enkel tv-programma had gekeken had ik ook D66 gekozen en daar ben ik voor gegaan.

 

Vanmorgen had ik wel een beetje het gevoel van "weggegooide stem". Ton stopt er mee! Ik hoop dat de nieuwe fractievoorzitter D66 beseft dat het de volgende keer van groot belang is je giechel meer te laten zien op TV. Want ookal ben ik er niet gevoelig voor, zoals nu blijkt stemmend Nederland wel.

 

We zien/merken het allemaal wel wat er met ons politieke landje gaat gebeuren!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Ik hoop dat de nieuwe fractievoorzitter D66 beseft dat het de volgende keer van groot belang is je giechel meer te laten zien op TV.

 

En als je dan op TV komt, dan niet constant lopen zeuren dat je giechel niet vaak genoeg op de TV is (BvD, dinsdag).

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Is er nog hoop voor D66?

Misschien wel !!!!

 

Balkenende en Bos ruziën tijdens debat

Premier wil niet te snel beginnen met formeren

 

DEN HAAG - Het slotdebat van de verkiezingen werd woensdagnacht gekenmerkt door een ijzige stemming tussen Jan-Peter Balkenende en Wouter Bos. De eerstgenoemde wil zich nog niet uitspreken over een coalitie met de PvdA.

Balkenende ging niet in op de uitnodiging van Bos om snel met coalitiebesprekingen te beginnen. De CDA-leider wil 'eerst in kaart brengen waar de verschillen zitten'. Volgens hem zijn er nog andere mogelijkheden dan een kabinet met de PvdA. Bijvoorbeeld met D66 en de VVD.

Bos reageerde scherp met de opmerking dat "het grote draaien is begonnen". Volgens de PvdA-leider is een coalitie van PvdA en CDA de enige stabiele meerderheid. 'We kunnen ons niet veroorloven veel tijd te verdoen', aldus Bos.

[bron: zibb.nl]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.