• 0

Website koppelingen database tussenpersoon

Ik ben een redelijke leek op het gebied van websites bouwen qua programmeren etc. Maar ik ben op zoek naar een totaaloplossing voor een tussenpersoon.

Het is de bedoeling dat klanten middels een 'slimme' vragenlijst een juist advies krijgen dat wordt berekend en dan ook aangevraagd kan worden.

 

Daarnaast zou ik dit willen koppelen aan vergelijkingssoftware en een database gericht op schade/leven/hypotheken/makelaardij. Is er een bedrijf die hier ervaring in heeft en waar men goede ervaring mee heeft die voor een startende onderneming niet te prijzig is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor een aantal klanten heb ik slimme formulieren gemaakt. Ben ook niet duur maar kost je wel veel geld ;D Maar nu serieus en zonder reclame:

 

Het kostbaarste onderdeel van dit soort formulieren is het uitzoeken van de intelligentie die je nodig hebt. Zowel hoe gedetaillleerd die moet zijn als de logica zelf.

 

Om met de laatste te beginnen: een klant had een formulier waar alle details ingevoerd moesten worden. Veel mensen haakten af omdat ze simpelweg niet alle gegevens bij de hand hadden. Formulier terug gebracht tot wat basisvragen en het aantal aanvragen verdubbelde. De conversie naar klant steeg daarbij ook nog eens. Simpelweg omdat een mens nu eenmaal makkelijker vragen stelt en verkoopt. Maak je formulier dus niet te ingewikkeld en zie het meer als een lokkertje om mensen contact te laten opnemen. Uitzondering zijn bestaande klanten natuurlijk.

 

Als je weet wat je wilt vragen schrijf dan heel de interactie tussen formulier en bezoeker uit. In de zin van 'klant kiest voor een groot model': de site laat nu een lijst zien met grote modellen met het duurste model bovenaan. Met zo'n document kun je zo'n beetje naar iedere programmeur stappen en moet je een mooi prijsje kunnen krijgen.

 

Vergelijkingssoftware is een wat vaag begrip. Bedoel je iets als 'klanten die dit boek kochten hebben ook dit boek besteld'? Of matching op bepaalde eigenschappen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb verder geen berekening informatie, maar kan wel software inkopen die op de laptop alles kan (database, vergelijk en adviseren). Maar ik zoek eigenlijk een totaaloplossing.

 

Dan is de vraag of je die software voor jouw toepassing op het web mag gebruiken qua licentie. En of het technisch uberhaupt haalbaar is om het op het web te plaatsen (zo eenvoudig is dat vaak niet)

 

En, zie mijn vorige post, of je dat hele pakket uberhaupt zomaar online wilt zetten. Of dat je leads wilt generen door een eenvoudige versie die vervolgens contact opnemen met mensen die met de software op hun notebook de verkoop doen.

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat helpdesk software waarbij je aan de hand van vraag en antwoord bij een specifieke oplossing komt - het werkt zo'n beetje als de troubleshooters in de help sectie op een MS windows computer.

 

Ik weet dat PerlDesk hiermee werkt (perl script/mySQL) maar ik heb het ook op andere helpdesk systemen gezien.

 

Als je een open source variant kunt vinden, dan is die wellicht te verbouwen tot wat je zelf nodig hebt.

 

Verder zou ik een mindmap maken om eens te experimenteren met hoe vragen doorvertakken. Dan heb je meteen een visueel overzicht wat je weer helpt tegen de tijd dat je het in een programma om moet zetten.

"If you can believe it, you will achieve it!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.