Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jeroenEUR
jeroenEUR
Ik ben geen ondernemer, maar wellicht kunnen jullie mij advies geven over het volgende probleem dat ik heb met een webhostingbedrijf uit Alkmaar.
De situatie is als volgt:
In november 2003 heb ik een webhostingpakket met domeinnaam bij dit bedrijf besteld. Dit alles werd keurig op tijd opgeleverd en daarover heb ik destijds ook nog mijn tevredenheid kenbaar gemaakt. Om de bestelling definitief te maken moest ik een aanvraagformulier ondertekenen waarin (naar nu blijkt) ook naar de algemene voorwaarden van het bedrijf werd verwezen.
Nadat het webhostingpakket was opgeleverd heb ik nooit een factuur of betalingsherinnering van het bedrijf ontvangen. Wel heb ik altijd met tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten. In juli 2004 besloot ik om de website te verhuizen naar een neef van mij die een webhostingbedrijf was gestart, hij zou de gehele verhuizing voor mij regelen en toen heb ik het oude webhostingbedrijf nog een e-mail gestuurd met een opzegging. Daarop heb ik nooit een reactie ontvangen.
Zoals al eerder gezegd heb ik nooit een factuur of betalingherinnering van het bedrijf ontvangen.
Tot er gisteren ineens een postbode aanbelde met een aanmaning die per aangetekende post was verzonden. In deze aanmaning eist het webhostingbedrijf:
- Betaling voor de periode van november 2003 tot november 2004
- Betaling voor de periode van november 2004 tot november 2005
- Betaling voor de periode van november 2005 tot november 2006
- Contractuele rente van 1,5% per maand
- 20 euro aanmaningskosten
Totaal te betalen: 324,82 euro.
Mag dit zomaar? Ik heb mijn webhostingpakket toch opgezegd? En ik heb nooit een factuur of betalingsherinnering ontvangen!
Ik heb al gebeld met het bedrijf en toen kreeg ik iemand aan de lijn die doodleuk vertelde dat ze nooit een opzegging hebben gezien. Omdat ik een contract heb getekend en er in de algemene voorwaarden staat dat het contract zonder tijdige opzegging telkens voor eenzelfde periode wordt verlengd zou ik er niet meer onderuit kunnen. In dezelfde voorwaarden zou ook staan dat zij gerechtigd zijn om die rente en aanmaningskosten in rekening te brengen. Ik heb getekend dat ik een exemplaar van de voorwaarden heb ontvangen en deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
Wat moet ik nu?? Ze dreigen al met een deurwaarder en ik lijk hier niet onderuit te kunnen!!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag