• 0

mogelijke importproducten zoeken

Kan iemand mij misschien helpen met websites of bedrijven waar ik internationale organisaties kan vinden die hun producten graag in NL willen afzetten en daar ondernemers voor zoeken. Ik heb wel eens begrepen dat er bijv. bepaalde websites zijn waar deze bedrijven zichzelf aanbieden en presenteren. Zou graag toegang willen krijgen tot bijv. een database of overzicht waarin ik kan zoeken naar producten die mijn interesse wekken en die ik wellicht kan doorverkopen in NL. Ik heb wel getracht op internet het e.e.a. te vinden, maar dit heeft niet veel opgeleverd. Heb enige moeite met het bedenken van passende trefwoorden om gericht te kunnen zoeken.. ???

 

[edit mod] titel aangepast[/edit]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
  • 0

 

Haha, dank je wel. Genoeg websites, ik zal gaan kijken!

Link naar reactie
  • 0

Uhh..

 

Is dat wel betrouwbaar? Ik zou niet zo direct bijvoorbeeld van een TFT scherm 500 stuks bestellen omdat dat de minimum grootte is, en waarom vermelden ze nergens gewoon prijzen? Heb ik altijd een hekel aan. :P

 

Zie dit soort sites als virtuele tradeshows. Ze zijn vooral bedoelt voor het leggen van contacten. Voordat je een deal sluit zul je toch eerst veel meer onderzoek moeten doen. En aantallen/prijzen zijn altijd onderhandelbaar . Bovendien kijkt altijd de concurrentie mee dus is het niet zo handig om de groothandelsprijzen op internet te plaatsen.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Soeter,

 

Ik woon in China, ben bij 100en bedrijven op bezoek geweest.

 

Als je echt een partner zoekt die U serieus neemt kan dat niet vanuit de burostoel in Nederland, zeker niet wanneer je bijvoorbeeld over exclusive agent, of andere vormen van diepergaande samenwerking wilt bewerkstelligen.

 

Vanuit Nederland bij een onbekend bedrijf in China produkten kopen heeft vrijwel altijd een verborgen risico in zich.

 

- De producent weet dat jij ver weg bent, dat geeft hem ruimte voor vele excuses en andere opties zoals bij een van zijn "vriendjes" te laten produceren waardoor de kwaliteit minder (gegarandeerd) wordt.

- QC wordt moeilijk vanuit Nederland.. een paar foto's kan helpen, maar dan zie je alleen de perfekte produkten natuurlijk.

- Bestaat het bedrijf zo ie zo wel ? internetsite en telefoonnummer betekent bar weinig in China.

- Wie is de persoon waarmee je zaken doet ? Werkt die echt voor de fabriek of is het een verkapte tussenhandelaar die op proviesie zich uit mag geven als "engelstalige" kontaktpersoon op Alibaba etc etc (kost je 10% op de inkoopwaarde)

etc etc

 

Zeker als je start, nog geen relatie met de fabrieken hebt of ervaring in China kun je beter op safe spelen. Kost iets meer, maar dan slaap je goed en kun je je richtten op de core business: het verkopen in Nederland/Europa.

 

Al die websites hierboven zijn in mijn ervaring "an accident waiting to happen", ik heb voorbeelden genoeg hoe het verkeerd afloopt, maar ook hoe het goedgegaan is natuurlijk.

 

Voor ideeen kun je hier natuurlijk wel terecht, maar voor daadwerkelijk zaken doen zul je voorzichtig te werk moeten gaan. Al deze sites zijn een broeiplek voor tussenhandelaren en goudzoekers maar ook keiharde oplichters.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.