• 0

Kleding outlet concept, hulp!

Beste allemaal,

 

Voordat ik begin wil ik even kwijt dat ik al geruime tijd op dit forum meelees en sinds vandaag lid ben geworden. Ik wil graag mijn waardering uitspreken over de manier waarop men elkaar helpt en de moeite die wordt genomen om te antwoorden echt top!

 

Goed mijn vraag....Ik ben samen met 2 compagnons sinds een aantal jaren nationaal en internationaal werkzaam als zelfstandig handelsagent in decoratiematerialen. Nu hebben wij plannen om ons te richten op de kledingmarkt en dan met name in een outlet concept. Ik wil er wel even bij zeggen dat over een redelijk groot bedrag beschikken om te kunnen investeren. Wij willen graag zaken doen met de grote merken als Replay, Diesel, Gsus etc. Het is de bedoeling dat we van deze merken de B-keuzes, stocklots, kleding met kleine productiefouten etc. inkopen. Vervolgens willen wij deze kleding vanwege onze goede internationale relaties in 3 landen in outletstores verkopen.

 

Wij zijn nu al een geruime tijd bezig om contacten te leggen met de merken die wij voor ogen hebben, dit gaat echter zeer moeizaam. Wij hebben op verschillende manieren(KvK etc.) contactgegevens verworven maar uiteindelijk kwamen we niet uit waar we wilden. Tot nu toe hebben we 1 groot Amerikaans merk binnen maar wat betreft de andere merken krijgen we moeilijk de juiste mensen te pakken.

 

Ik ben bewust van het feit dat het verkrijgen van contacten voor velen een probleem is maar toch zou ik willen vragen of jullie nog goede tips hebben? Misschien is er hier iemand die een juiste ingang weet of is er iemand die ons een zet de goede richting op kan geven. Ik hoop dat er iemand is die enige hulp zou kunnen bieden.

 

Groet,

Maniacer

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Maniacer,

 

Ik snap je vraag en heb deze ook in het begin gesteld (begin lidmaatschap), maar kwam er al gauw achter dat je die antwoorden meestal niet krijgt. Dit is een forum wanneer je vooruit wilt en/of een bepaald probleem hebt. Wat jij nu vraagt is of iemand contacten voor je heeft om deze goederen in te kopen. Echter is dit een ondernemersforum en een aap leren klimmen en zelf uit de boom vallen doen we niet graag.

 

De handel die jij nu zoekt was mijn corebusiness een jaar of 8 geleden. Het gaat hier vooral om geld en daarmee moet je smeren bij contacten.

De partijen zijn heel groot en bij een aantal mensen in handen die het smeren ook kennen. Het aanbod is groot in deze markt maar wordt, net als met de A prdukten min of meer beschermt, want wie koopt het en wat is mijn aandeel.

 

Kortom; Je hebt een dikke buidel met geld nodig en de juiste contacten. Het gaat tenslotte om hun merk en geld.

 

Ik zal je die contacten niet geven en overige ook niet, want dit is een ondernemersforum en jouw vraag is handel, dus!

 

Wel wens ik je veel succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Maniacer,

 

Ik snap je vraag en heb deze ook in het begin gesteld (begin lidmaatschap), maar kwam er al gauw achter dat je die antwoorden meestal niet krijgt. Dit is een forum wanneer je vooruit wilt en/of een bepaald probleem hebt. Wat jij nu vraagt is of iemand contacten voor je heeft om deze goederen in te kopen. Echter is dit een ondernemersforum en een aap leren klimmen en zelf uit de boom vallen doen we niet graag.

 

De handel die jij nu zoekt was mijn corebusiness een jaar of 8 geleden. Het gaat hier vooral om geld en daarmee moet je smeren bij contacten.

De partijen zijn heel groot en bij een aantal mensen in handen die het smeren ook kennen. Het aanbod is groot in deze markt maar wordt, net als met de A prdukten min of meer beschermt, want wie koopt het en wat is mijn aandeel.

 

Kortom; Je hebt een dikke buidel met geld nodig en de juiste contacten. Het gaat tenslotte om hun merk en geld.

 

Ik zal je die contacten niet geven en overige ook niet, want dit is een ondernemersforum en jouw vraag is handel, dus!

 

Wel wens ik je veel succes.

 

 

Beste GDT,

 

Dank je wel voor jou nuttige reactie. Ik ben mij ook zeer zeker bewust van het feit dat wat ik hier vraag waarschijnlijk weinig zal opleveren. De markt waar wij ons op willen begeven is zoals jij al aangeeft zeer beschermd en het zal dan ook zeker niet makkelijk worden om hier tussen te komen.

Ik mag ook eigenlijk niet verwachten dat er hier mensen zijn die ons contacten willen toespelen.

 

Maar goed wij zijn zeer vastberaden om hier toch iets van te maken en het grote voordeel is wel dat wij over een redelijke grote zak met geld beschikken. Uit jou reactie maak ik op dat jij in deze business hebt gezeten. Zou jij gezien je ervaring nog op de volgende vraag willen of kunnen antwoorden.

 

Denk jij dat er eventueel deals te maken zijn met ondernemers die wel al deze contacten hebben of hebben gehad(zoals jezellf bijv.)? Ik denk dan met name aan dat wij hulp krijgen in de vorm van contacten cq inkoopadressen en dat wij daar financieel iets tegen over stellen. Op deze manier zijn wij geholpen en kan de helper financieel profiteren zonder risico te hoeven lopen, win<-> win dus.

 

Ik hoor het graag.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo een constructie zou ik je afraden: geld voor contacten. Geld voor deals, ja, maar wat je nu zegt is dat je iemand wilt betalen voor zijn adressenboek. Als de verdiensten voldoende interessant zijn, dan vindt je zeker iemand. Heel simpel, hoe overtuigder mensen zijn van hun kunnen hoe groter het % performance based in de beloning.

Link naar reactie
  • 0

Beste Maniacer,

 

Heb je al geprobeerd door de achterdeur binnen te komen?

Gewoon in de Nederlandse outletcentra (Lelystad, Roosendaal en Roermond) de betreffende merkwinkel inlopen en aan de storemanager vragen wie de verantwoordelijke persoon binnen het merk is.

 

Succes

 

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

 

Stocklots zijn lang niet altijd van de merkleverancier zelf afkomstig. Kunnen ook overschotten zijn die elders ontstaan, bij grote wederverkopers in andere landen bijvoorbeeld die hun eigen markt niet willen verzieken. Misschien dat een voorbijganger met kennis van die markt inzicht wil geven?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Maniacer,

 

Heb je al geprobeerd door de achterdeur binnen te komen?

Gewoon in de Nederlandse outletcentra (Lelystad, Roosendaal en Roermond) de betreffende merkwinkel inlopen en aan de storemanager vragen wie de verantwoordelijke persoon binnen het merk is.

 

Succes

 

 

 

Hallo Rob,

 

Ik ben nog niet de Nederlandse outletcentra ingelopen op de manier zoals jij die aangeeft, wellicht is dit een goede optie om te doen.

Wel heb ik contact proberen op te nemen met een Jeans Factory bij mij in de buurt. Wij willen ongeveer hetzelfde concept gaan neerzetten dus het idee was om een aantal mogelijkheden met hen te bespreken. Helaas hebben wij het eerste contact per brief moeten doen en tot op heden hebben we nog niks gehoord.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Stocklots zijn lang niet altijd van de merkleverancier zelf afkomstig. Kunnen ook overschotten zijn die elders ontstaan, bij grote wederverkopers in andere landen bijvoorbeeld die hun eigen markt niet willen verzieken. Misschien dat een voorbijganger met kennis van die markt inzicht wil geven?

 

Beste TwaLevel,

 

Ik zou inderdaad graag wat meer inzicht in die markt willen hebben. Het zou geweldig zijn als iemand mij daarbij zou kunnen helpen.

 

Denk jij trouwens niet dat de merkleverancier in opspraak komt als ik grote partijen kleding bij wederverkopers vandaan haal?

 

Link naar reactie
  • 0

Zo een constructie zou ik je afraden: geld voor contacten. Geld voor deals, ja, maar wat je nu zegt is dat je iemand wilt betalen voor zijn adressenboek. Als de verdiensten voldoende interessant zijn, dan vindt je zeker iemand. Heel simpel, hoe overtuigder mensen zijn van hun kunnen hoe groter het % performance based in de beloning.

 

Hallo Extax,

 

Dus jij denkt wel dat er mogelijkheden liggen om uiteindelijk de kleding die wij graag willen hebben te kunnen inkopen, mits de juiste overtuiging en drive uiteraard?

 

Wij zijn op de hoogte dat dit lastig is maar gezien jou ervaring denk ik dat jij hier veel beter inzicht in kan geven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Denk jij trouwens niet dat de merkleverancier in opspraak komt als ik grote partijen kleding bij wederverkopers vandaan haal?

 

Als jij nou een groot bedrag in partijenhandel wil investeren, moet je je echt een beetje in die markt verdiepen. En niet alleen brieven/emails versturen (dat is nou typisch iets wat studenten doen) maar derop af! Bellen, naar vestigingen, naar beurzen.

 

Dat hele outlet-gebeuren, daar zijn trouwens stevige investeerders in actief die de zwakke plekken in de aanvoerketen kennen. Weet je zeker dat je daarmee kan concurreren?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Denk jij trouwens niet dat de merkleverancier in opspraak komt als ik grote partijen kleding bij wederverkopers vandaan haal?

 

Als jij nou een groot bedrag in partijenhandel wil investeren, moet je je echt een beetje in die markt verdiepen. En niet alleen brieven/emails versturen (dat is nou typisch iets wat studenten doen) maar derop af! Bellen, naar vestigingen, naar beurzen.

 

Dat hele outlet-gebeuren, daar zijn trouwens stevige investeerders in actief die de zwakke plekken in de aanvoerketen kennen. Weet je zeker dat je daarmee kan concurreren?

 

We zijn momenteel druk bezig om ons in de markt te verdiepen. Ik moet je gelijk geven dat brieven en e-mails niet tot nauwlijks effect hebben, dat zal onze aanpak ook niet zijn(uitgezonderingen daar gelaten).

 

Wat betreft onze concurrentiepositie zijn we toch wel zeker. We kunnen voldoende investeren en omdat we ook werkzaam zijn in Spanje en Frankrijk denken we een goede uitgangspositie hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Maniacer,

 

Wat jullie voor ogen hebben, hebben al heel veel mensen voor jullie geprobeerd. Bedrijven zoals Replay krijgen per dag tientallen van dat "soort" aanvragen binnen. De reden waarom ze daar niet op ingaan is dat ze deals hebben met de agenten in bijvoorbeeld Nederland. Wil je bedrijven als Replay en Diesel toch voor je winnen dan zal je daar naar toe moeten gaan. Geld genoeg, las ik. Dus een trip naar Italië zit er dus wel in. Dat is ondernemen. Op je doel afgaan.

 

Wat je ook zou kunnen doen, is alle betere winkels in Nederland afgaan met de vraag of je hun over voorraad mag overnemen. Dat lukt vaak heel goed.

 

Daarnaast zit er een jongen in Haarlem (op het industrie terrein) die heeft een giga magazijn vol liggen met jouw beoogde handel (diesel, replay, nike etc). Hij verkoopt aan outlet stores en marktlieden. Hij gaat persoonlijk naar Italië om zijn handel te halen. Alleen was hij je al 10 jaar geleden voor.

 

Dus oplossingen genoeg. Via het internet ga je het niet vinden. Ik zeg: "de straat op".

 

Succes

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Maniacer,

 

Wat jullie voor ogen hebben, hebben al heel veel mensen voor jullie geprobeerd. Bedrijven zoals Replay krijgen per dag tientallen van dat "soort" aanvragen binnen. De reden waarom ze daar niet op ingaan is dat ze deals hebben met de agenten in bijvoorbeeld Nederland. Wil je bedrijven als Replay en Diesel toch voor je winnen dan zal je daar naar toe moeten gaan. Geld genoeg, las ik. Dus een trip naar Italië zit er dus wel in. Dat is ondernemen. Op je doel afgaan.

 

Wat je ook zou kunnen doen, is alle betere winkels in Nederland afgaan met de vraag of je hun over voorraad mag overnemen. Dat lukt vaak heel goed.

 

Daarnaast zit er een jongen in Haarlem (op het industrie terrein) die heeft een giga magazijn vol liggen met jouw beoogde handel (diesel, replay, nike etc). Hij verkoopt aan outlet stores en marktlieden. Hij gaat persoonlijk naar Italië om zijn handel te halen. Alleen was hij je al 10 jaar geleden voor.

 

Dus oplossingen genoeg. Via het internet ga je het niet vinden. Ik zeg: "de straat op".

 

Succes

 

 

Beste Rein,

 

Bedankt voor je tips. De komende tijd zullen we een aantal reisjes voorbereiden om net zoals je zegt richting Italië etc. af te reizen.

 

De jongen waar jij het over hebt in Haarlem klinkt voor ons ook interessant. We zullen actie ondernemen om hem te benaderen om een aantal zaken te bespreken. Ik weet trouwens dat we lang niet de eerste zijn die hier mee beginnen maar toch weten dat we er iets van kunnen maken.

 

Nogmaals dank,

 

Maniacer

Link naar reactie
  • 0

Allen,

 

Dacht dat het wel leuk was om even een kleine update neer te zetten.

 

Afgelopen weekend een gesprek gehad met een groot merk en ook hier hebben we gelukkig succes gehad. We hebben dus tot zover nu 2 bekende merken binnen.....up we go!

 

Tot zover...

 

Maniacer

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Denk jij dat er eventueel deals te maken zijn met ondernemers die wel al deze contacten hebben of hebben gehad(zoals jezellf bijv.)? Ik denk dan met name aan dat wij hulp krijgen in de vorm van contacten cq inkoopadressen en dat wij daar financieel iets tegen over stellen. Op deze manier zijn wij geholpen en kan de helper financieel profiteren zonder risico te hoeven lopen, win<-> win dus.

 

Voorop gesteld, gefeliciteerd met de contacten.

Zo zie je maar weer dat je niet met geld hoeft te smijten om contacten te kopen. Ik waardeer erg jullie inzet om verder te zoeken.

 

Persoonlijk heb ik bewust niet gerageerd omdat ikzelf de contacten minder goed heb behandeld. (eerlijk hé)

Dit kwam echter ook door mijn toenmalig compagnon, en het laten produceren (door hem) van fake. Als ik nog oude contacten in een boekje tegenkom zal ik ze je mailen. Kosteloos. Niet mijn naam noemen dan.

Link naar reactie
  • 0

Denk jij dat er eventueel deals te maken zijn met ondernemers die wel al deze contacten hebben of hebben gehad(zoals jezellf bijv.)? Ik denk dan met name aan dat wij hulp krijgen in de vorm van contacten cq inkoopadressen en dat wij daar financieel iets tegen over stellen. Op deze manier zijn wij geholpen en kan de helper financieel profiteren zonder risico te hoeven lopen, win<-> win dus.

 

Voorop gesteld, gefeliciteerd met de contacten.

Zo zie je maar weer dat je niet met geld hoeft te smijten om contacten te kopen. Ik waardeer erg jullie inzet om verder te zoeken.

 

Persoonlijk heb ik bewust niet gerageerd omdat ikzelf de contacten minder goed heb behandeld. (eerlijk hé)

Dit kwam echter ook door mijn toenmalig compagnon, en het laten produceren (door hem) van fake. Als ik nog oude contacten in een boekje tegenkom zal ik ze je mailen. Kosteloos. Niet mijn naam noemen dan.

 

Leuk dat je toch nog even reageerd en ik moet zeggen dat ik je openheid waardeer. We zijn momenteel druk bezig om partijen te benaderen en afspraken te maken. Dit is inderdaad de juiste manier en we merken dat dit vruchten gaat afwerpen.

 

Mocht je het boekje nog vinden dan wil ik je bij voorbaat daar al erg voor bedanken, top! Uiteraard zal ik naam en toenaam achter wegen laten en de gevens confidentieel gebruiken.

 

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

Onlangs zijn we 3 dagen naar Italië geweest om "out of the blue" interessante partijen te benaderen.

 

Kort gezegd was het een lastige opgave om zomaar ergens binnen te vallen en een gesprek te krijgen. We hebben wel een aantal gesprekken gevoerd maar dit heeft niet echt resultaat opgeleverd. Ik denk ook dat we achteraf niet de juiste mensen aan de tafel hadden. Een aantal keer hebben we dus de deksel op de neus gekregen maar goed dat hoort er ook bij.

 

Positief gezien denk ik dat we hier alleen maar van leren en we zijn wat dat betreft weer een ervaring rijker. We geven zeker niet op want half mei gaan we weer terug om wederom dezelfde partijen te benaderen, alleen gaan we dan wat beter voorbereid. We willen het liefst voor die tijd telefonisch afspraken met ze hebben ingepland.

 

Goed, de komende tijd zal dus in het teken staan van veel bellen, juiste namen vinden, afspraken plannen etc. Half mei gaan we dan weer vol goede moed naar Italië om hopelijk betere resultaten te boeken…..

 

We’ll keep in touch!

 

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen zijn we aan het kijken voor een geschikte locatie om ons te kunnen vestigen. Het liefst een pand van minimaal 500 m2 waarschijnlijk ergens buiten de randstad(jndustrieterrein).

 

Het is erg lastig om in dit stadium al naar een locatie uit te kijken aangezien we nog niet weten welke merken onze beperkingen kunnen gaan opleggen wb de locatie. De merken die we binnen hebben stellen nog geen keiharde eisen echter verwacht ik deze wel van andere merken.....

 

Locatie wordt mijn inziens een lastig verhaal?!

 

Link naar reactie
  • 0

De modebranche is inderdaad een hele aparte branche, ik heb een scriptie geschreven voor een grote importeur van een aantal merken die jij noemt ;)

 

Het is inderdaad belangrijk langs te gaan in Italië en je als eventuele geïnteresseerde te laten zien, maar verwacht niet dat dit 1/2/3 resultaat gaat hebben. Kan je eventueel niet iemand aannemen die Italiaans goed spreekt? En eventueel mensen binnen de branche kent, dit kan gigantisch schelen (uit ervaring gemerkt)!

 

Bij het bedrijf Replay ken ik nog wel iemand op de afdeling verkoop, maar zulke aanvragen krijgen ze zo ontzettend vaak dat ik het nut niet zie om jullie met elkaar in contact te laten komen.

 

Voor de rest veel succes !

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan Post

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.