• 0

Aangifte belasting 2006 huurauto

Hallo,

 

Sinds 1 januari 2006 wordt de bijtelling van een leaseauto via de werkgever geregeld. Deze optie is dus niet meer beschikbaar in de belastingaangifte tool. Echter, ik heb in 2006 twee maanden een huurauto gehad via mijn werkgever. Hoe kan ik nu mijn huurauto opnemen in de belastingaangifte? Dus op welke pagina en in welk veld?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sinds 1 januari 2006 komt dit veld niet meer voor op jouw aangifte. De bijtelling van deze auto is dan ook een zaak van de werkgever (tenzij jij een prive-gebruik auto verklaring hebt aangegeven bij jouw werkgever). Wanneer dit bij een controle wordt opgemerkt, zal de werkgever hiervoor worden aangesproken en nageheven.

 

Succes met het invullen van de overige velden, want dit gegeven kun je overslaan!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie. Dus ondanks dat ik die twee maanden geen bijtelling heb gehad voor de huurauto kan ik dit niet zelf corrigeren maar ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de werkgever?

 

Kan ik hiervoor door de belastingdienst zelf op worden aangesproken aangezien ik wel twee maanden een huurauto heb gehad maar geen bijtelling?

Link naar reactie
  • 0

Nee zoals ik al schreef is dit de verantwoordelijkheid van de werkgever. Zij zal hierop worden aangesproken en voor worden nageheven. De enige mogeljikheid die werkgever heeft om het op jou te verhalen is als je een verklaring niet prive-gebruik auto hebt afgegeven en deze blijkt niet juist te zijn, maar in dit geval is het niet van toepassing.

 

Succes met het invullen.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.