• 0

verdeling klant/omzet na exit

Ik ga als partner A samen met partner B een VOF oprichten.

Stel dat partner A een klant X inbrengt in de VOF en de omzet behoorlijk stijgt bij deze klant door inzet van partner B.

Afspraak is dat de klant 'eigendom' blijft van de partner die de klant inbrengt.

Hoe ga je om met verdeling klanten en omzet/winst na een eventuele exit van beide partners/opheffen van de VOF?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst wil ik je het advies gegeven het niet te ingewikkeld te maken, maar wel hele duidelijke afspraken. Hoe ingewikkelder de regeling, hoe vaker de uitleg van de afspraken op meerdere manieren uit te leggen is en tot hetgeen leidt je juist wilt voorkomen.

 

Wat je afspreekt vastleggen in de vennootschapsovereenkomst en keer voorleggen aan een jurist, advocaat, boekhouder, adviseur, vrienden, kennissen en andere belangstellende waarin je vertrouwen hebt dat zij een keer vakkundig op het contract gaan schieten (voorkomt dat de regels op meerdere maniere gelezen kunnen worden).

 

In ieder geval veel succes en een zeer langdurige relatie met je partner.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Misschien een idee om ieder voor zich te beginnen. Een VOF is als een huwelijk; Samen uit en thuis.

 

Je maakt het jezelf wel moeilijk en boekhoudtechnisch veel werk.

 

Als je samen een bedrijf begint lijkt het mij niet simpel om de eilandentactiek te hanteren. Een klant aanbrengen is heel anders als houden. Daarom begin je samen omdat je denkt dat je allebei een toegevoegde waarde in het bedrijf hebt. Ben je alletwee hetzelfde, of heb je dezelfde ambities, tsja.

 

Meestal verdeel je alleen op hoogte van de inbreng en ga je er samen voor. Heb je zowieso een discussiepunt minder om ruzie over te krijgen.

 

Samen maakt sterk, alleen is maar alleen.

Link naar reactie
  • 0

ik vind het ook een beetje een vreemde constructie.

GDT bedoelt volgens mij gewoon dat je normaliter een vof hebt om samen 1 kant uit te kijken.

 

Terwijl je eigenlijk al aangeeft dat je dat niet wilt. Daarom lijk het mij inderdaad ook veel handiger er twee losse ondenemingen van te maken.

 

Dan kan ieder zijn/haar eigen klanten houden en kunnen jullie elkaar factureren.

Als je toch een vof wil zie ik namelijk echt de vertouwensbasis die hiervoor nodig is wegvallen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.