• 0

informatie evenementenbureau

Beste mensen,

 

Samen met een vriendin ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden om een evenementenbureau op te zetten. Nu blijkt het vinden van informatie op internet erg moeilijk, omdat je vaak onder een grote noemer valt en er dus veel informatie niet relevant is.

 

Nu is mijn vraag, kennen jullie sites waar bijvoorbeeld o.b.v. SBI code of een andere gerichte methode informatie terug te vinden is over; aantal bedrijven, omzet, trends etc.

 

Wij willen ons gaan richten op bedrijfsevenementen (personeelsuitjes)!

 

Alvast bedankt voor het advies en we houden jullie op de hoogte van de vorderingen!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is wel een business waar je ervaring voor moet hebben. Als je die niet hebt, kun je moeilijk goede offertes uitbrengen waardoor je de kans loopt grote tegenvallers te moeten incasseren. Bovendien kan er in de operatie zo ontzettend veel fout gaan als je daar niet van tevoren op hebt geanticipeerd. Het is misschien verstandiger om iets minder gecompliceerds te kiezen wat ook bij je ambitie past.

http://www.bizzlog.blogspot.com/ > mijn weblog over startend ondernemen

http://www.managizer.nl/ > interne communicatie en gedragsverandering in organisaties

Link naar reactie
  • 0

Ga eens een tijdje werken bij een evenementenburo, zodat je wat ervaring opdoet en ook meteen ontdekt of je het zelf graag doet.

 

Als je gewoon bedrijfsuitjes gaat organiseren, kan je de basics vrij snel leren. Hoe ingewikkelder wat je aan wil bieden hoe beter voor jezelf als je eerst wat ervaring opdoet.

Weet wel dat de markt hiervoor al vrij vol is, en er met 2 personen inplonzen zonder ervaring als meerwaarde te bieden aan klanten is iets waar je me dunkt echt goed over na moet gaan denken.

Wat is je drijfveer om precies dàt te gaan doen ?

 

Ik heb de voorbije 14j productie gedaan van evenementen, shows, reclamespots etc en hoe leuk en uitdagend het allemaal ook geweest is het was vooral hard werken, met de laatste jaren alsmaar strakkere deadlines tegen alsmaar lagere budgetten. (maar de eisen bleven even hoog ). Bovendien heb je in productie geen 'uren', als je een evenement hebt dan bestaan zaterdag en zondag niet, en dan kan je niet om 5h zeggen : ik stop ermee voor vandaag.

Hou dat wel even in je achterhoofd.

Maar tegelijk : de voldoening die je voelt als het eindelijk achter de rug is en de klant is tevreden, tja, die is dan weer onbetaalbaar.

 

groetjes

 

b

 

Link naar reactie
  • 0

Wat moet je nou met cijfers en trends? Zelf zou ik willen weten wat je visie op de markt is. Wat is het probleem dat je singaleert, wat is je talent, wat is je ambitie, wie zit er in je netwerk.

 

De markt als geheel is minder interessant dan jouw/jullie positionering in die markt.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.