• 0

Huishoudens per postcode

Beste mensen,

 

Op dit ogenblik ben ik samen met een vriend een bedrijf aan het opzetten. We maken ook dagelijks gebruik van dit forum en we leren elke dag weer iets nieuws.

 

Op dit moment zijn we bezig met de marketing kant en we zijn op zoek naar het volgende.

We zijn op zoek naar een excel document met het aantal huishoudens per postcode/wijk. Wij zoeken ons rot op google maar heb tot op heden hebben we niks kunnen vinden.

 

Kan iemand ons helpen?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Groeten,

 

Boki

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@ djluc: er is geen verschil :)

 

@ TwaLevel: Wat ik nodig heb is het aantal adressen/huishoudens per stad/wijk.

 

Bijvoorbeeld: Rotterdam Centrum 10.000 adressen / huishoudens

Rotterdam Blijdorp 5:000 adressen / huishoudens

Rotterdam Charlois 2.500 adressen / huishoudens

 

etc.

 

Alvast bedankt

;)

Link naar reactie
  • 0
  • 0

Het CBS levert de gegevens "Kerncijfers wijken en buurten"

Als je zoekt op "Buurtkaart met cijfers 2008" krijg je een PDF-bestand met achterin links naar de diverse gegevens publicaties.

Ook kun je direct online kijken naar "Kerncijfers wijken en buurten 2003-2008" (gebruik zoekfunctie op statline) en je komt hierbij uit. Het vraagt enige handigheid om alle gebieden te selecteren maar de gegevens staan er in.

 

http://statline.cbs.nl/StatWeb/default.aspx

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, welkom op het forum.

 

Even ter info: dit topic is 2 jaar oud.

 

Ontopic: Heb je ook een link, want op de site van tnt kan ik geen verspreidwijzer vinden (ook via het zoekvenster is er geen hit op verspreidwijzer)

 

Frans

 

Zie het nu ook 8)

Link naar reactie
  • 0

CBS Stateline helpt je hier zeker ver mee en mocht je het nog dieper en uitgebreider willen hebben kun je Personicx consumentensegmentatie gebruiken. Die gaat heel diep erop in en maakt gelijk segmentaties.

 

Personicx is de meest innovatieve consumentensegmentatie op huishoud- en postcodeniveau.

Het gaat een stap verder dan traditionele socio- en geodemografische segmentatiesystemen

door rekening te houden met zowel sociale, culturele, historische als situationele factoren. En

door het gedrag van consumenten te relateren aan de levensfase waarin zij zich bevinden.

Personicx GEO is het door Acxiom ontwikkelde consumentensegmentatiesysteem op

postcodeniveau. Alle consumentenpostcodes zijn in Personicx GEO toegewezen aan één van de

41 unieke lifestyle typen. Ieder type is geportretteerd aan de hand van een beschrijving die tot

de verbeelding spreekt: een momentopname van de eigenschappen en de levenstijl.

Postcodes worden geclassificeerd aan de hand van de gegevens van Acxiom afkomstig uit het

de CCI Postcode Database en gebruik makende van informatie uit externe bronnen als CBS en

TPG Post. De CCI Postcode Database is gebaseerd op het enquêtebestand van het Centrum voor

Consumenten Informatie (CCI) waarin de gegevens van 1,7 miljoen huishoudens zijn

bijeengebracht. Van elk individueel huishouden zijn meer dan 1.000 afzonderlijke kenmerken

bekend. Al deze kenmerken zijn gebruikt om van Personicx GEO het meest onderscheidende

lifestyle segmentatiesysteem op postcodeniveau te maken.

 

Kan dit alleen niet neerzetten als bijlagen is het te groot voor bij elkaar 20MB.

 

Weet niet of er een versie van is op internet, denk het niet. Je zou een e-mail adres kunnen geven kan ik het proberen toe te zenden als je het wilt.

 

groeten,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

@Rémon,

 

Kan ik met dat systeem per postcode bijvoorbeeld de top-5% duurste huizen identificeren?

 

 

Dat is mogelijk ja, ieder segment is onderverdeeld en heeft een specifieke beschrijving met wat ze doen, waar ze wonen, waar ze veel geld aan willen uitgeven en waar hun intresses naar uit gaan.

 

1S - Ambitieuze Klimmers

2S - Ontspannen Groeiers

3F - Moderne Opvoeders

4F - Traditionele Gezinnen

5A - Comfortabele Beslissers

6A - Behouden Volgers

7A - Alledaagse Doeners

8E - Geslaagde Genieters

9E - Gemoedelijke Conservatieven

10E - Eenvoudige Gepensioneerden

 

Ik voeg even de handleiding toe. Dan krijg je er misschien een beter beeld bij!

PRIZM_Handleiding.pdf

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Ik zet onderstaande vraag even met opzet hier en niet in een PM, omdat ik vermoed dat andere lezers het antwoord ook heel interessant zouden kunnen vinden.

 

Is het mogelijk om dit bestand door te mailen naar een gmail-adres (waar blijkbaar een maximale grootte van 20Mb is toegestaan)?

 

Of is het mogelijk om dit bestand op een website te plaatsen waar het vervolgens gedownload kan worden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de indruk dat Personicx een commercieel product is van Acxiom, De vraag is of het dan zomaar ter beschikking van derden gesteld mag worden?

 

Dit staat in hun brochure:

Wilt u weten hoe u Personicx binnen uw

organisatie kunt inzetten?

Neem dan contact op met ons salesteam

Link naar reactie
  • 0

@ TvG

Daar heb ik niet direct een passend antwoord op, wel is het zo dat hetgeen waarop jij wijst, t.w.:

Wilt u personicx binnen uw organisatie kunt inzetten? Is een geimplementeerde database en niet de vrije database die ik ter beschikking heb gesteld. Verder is het niet de meest recente versie en dus inmiddels alweer achterhaald met hetgeen zij nu aanbieden op de markt. Het betreft hier een database van het jaar 2006.

Indien iemand kan bevestigen dat het niet mag, zal ik het direct weghalen. M.i. is dit gewoon een helpende hand aanbieden voor diegene die hierop zoek naar zijn.

 

Ik kan nergens in het stuk vinden dat het niet zou mogen.. dus ik laat het nog even staan

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.