• 0

Concurreren op prijs of kwaliteit?

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij een dakdekkers bedrijf in Arnhem dat ruim 18 jaar bestaanrecht heeft, werkt veel voor particulieren maar zou graag in de toekomst ook de bedrijven willen bereiken.

 

Op dit moment 90% particulier en 10% bedrijfsmatig.

 

Nu denk ik al heel lang dat je met 8 man niet op kunt tegen de grote jongens?

 

Nu ben ik er wel van overtuigd dat het zeker niet de kwaliteit is maar de prijs die ons geregeld de nek breekt.

 

Nu kan je kiezen mee gaan met de prijs en je marge willen behouden, maar dan moet dat ten koste van de kwaliteit.

 

Wij adverteren al 18 jaar in Arnhem met Niet de eerste! Wel de beste! De tekst wordt door al onze mensen serieus genomen.

 

Ik ben er zeker van als ik prijsconcurrerend ga werken ik onze naam te schande maak en dan zeker niet meer de gewende kwaliteit kan leveren.

 

Hoe kan je de bedrijven markt overtuigen dat je kwaliteit maakt maar daarom zeker duurder bent.

 

Tips welkom!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

bij ons is de prijs niet het belangrijkste aspect van een offerte, waar wij en ik neem aan ook andere ondernemers naar kijken zijn o.a.

 

service,

kwaliteit,

levertijd/snelheid,

garantie,

persoonlijke aanpak.

 

probeer je klanten te overtuigen dat misschien wel jouw prijs hoger ligt maar dat ze voor andere aspecten zoals o.a. hierboven genoemd toch zeker bij jou beter af zijn.

 

ik weet niet ofdat je een website hebt, maar een mooie zakelijke site doet wonderen heb ik al wel gemerkt.

 

ik hoop dat je er wat aan hebt.

succes

 

 

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Je bent zelf natuurlijk ook een prijskoper, want je neemt niet de moeite om iemand te betalen voor een fatsoenlijke website zonder spelfouten. Dat geldt ook voor je beeldmerk en waarschijnlijk ook je drukwerk. De uitstraling is goedkoop, dus stoot je klanten af die op kwaliteit letten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In principe zeg je het zelf al: 18 jaar werk ervaring. Dat is al een punt.

 

Daarnaast moet je ook de producten en diensten die je hebt ontwikkeld in de loop der jaren, goed naar voren kunnen brengen. Wat maakt jouw producten zo uniek. Misschien moet je anders iets unieks toevoegen aan je diensten. Wat vinden je klanten bijvoorbeeld heel belangrijk? Kan je daarin misschien iets verrassends ontwikkelen?

 

Daarnaast denk ik zelf ook dat je wat geld moet overmaken aan design. Door te investeren in design krijgen je klanten het idee dat je het ook echt waard bent.

 

Zie anders even de volgende website om een duidelijke beeld te krijgen:

http://www.sigmakalon.nl/index.php?id=110&reference=7&L=0

http://www.sigmakalon.nl/index.php?id=109

 

Maak je kwaliteit dus 'voelbaar' door mooie foto's, brochures, website, referenties etc.

Link naar reactie
  • 0

Je bent zelf natuurlijk ook een prijskoper, want je neemt niet de moeite om iemand te betalen voor een fatsoenlijke website zonder spelfouten. Dat geldt ook voor je beeldmerk en waarschijnlijk ook je drukwerk. De uitstraling is goedkoop, dus stoot je klanten af die op kwaliteit letten.

 

Niet helemaal mee eens en een impulsieve reactie!

 

Zoals ik probeerde uit te leggen ben ik gestart in de particuliere sector met nu 9 mensen in dienst! Weliswaar geen diploma, s behaalt dit verklaart mijn spellings fouten.

 

De website is ontstaan na een ongeval op het dak en ik me geen weg wist van verveling.

 

Momenteel een server op laten zetten dit kost veel geld, geld is niet de reden waarom onze website in eigen beheer is.

 

In de tijd dat de site door mij ontwikkeld is kon ik het niet betalen.

 

Vandaag de dag nog steeds baas in eigen huis alles betaald en zonder bank!

 

In de eerste jaren alleen maar aan werken gedacht om een boterham te verdienen en nu 18 jaar later zonder bank alles redelijk op de rit ( nu dus die zakelijke markt nog)

 

Maar leuk dat je onze website bezocht en ik zal op zoek gaan naar de spellings fouten, bedankt voor de tip

 

Gemiddelde score 2 aanvragen per dag via onze site ( particuliere sector)

 

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal mee eens en een impulsieve reactie! (...) Gemiddelde score 2 aanvragen per dag via onze site ( particuliere sector)

 

Je vraagt naar meningen, vervolgens geeft iemand met veel expertise op dit vlak (bekijk maar eens wat posts van TwaLevel, allemaal erg inzichtrijk) jou zijn mening, en dan schiet je in de verdediging dat wat hij zegt niet waar is.

 

Dat lijkt me niet echt handig en niet erg leerzaam :)

Link naar reactie
  • 0

Je vraagt naar meningen, vervolgens geeft iemand met veel expertise op dit vlak (bekijk maar eens wat posts van TwaLevel, allemaal erg inzichtrijk) jou zijn mening, en dan schiet je in de verdediging dat wat hij zegt niet waar is.

 

Dat lijkt me niet echt handig en niet erg leerzaam :)

Ik zie al dat mensen soms alleen lezen wat ze willen lezen :'(

 

Maar leuk dat je onze website bezocht en ik zal op zoek gaan naar de spellings fouten, bedankt voor de tip. ;D

 

Sorry, was me er niet van bewust dat ik in de verdediging ging zoals ik hierboven eerder vanavond bedankte voor de tip

 

Heb al 2 fouten verbeterd in de site want dit is inderdaad slordig en ga op zoek naar meer. ;)

 

Je kunt je mening ook op een tactische manier formuleren niet iedereen heeft genoeg financiele middelen voor een pro website.

 

Neemt niet weg dat ik de opmerking serieus neem en mijn gedachten laat gaan.

 

Alleen moet ik oppassen dat onze grootste inkomsten worden gegenereerd uit de particuliere sector en deze met een te dure/pro website niet direct wil afstoten ???

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen moet ik oppassen dat onze grootste inkomsten worden gegenereerd uit de particuliere sector en deze met een te dure/pro website niet direct wil afstoten ???

 

Met deze zin laat je zien dat je doorhebt wat TwaLevel bedoelt. Het gaat niet om wat typfouten, het gaat erom dat je 'klaagt' dat men niet voor jou kiest maar voor goedkopere concurrenten, terwijl je eruit ziet als al die goedekope concurrenten en men dus helemaal niet kan zien dat je - blijkbaar - meer kwaliteit in huis hebt. Dat moet je uitstralen, in alles wat je doet.

 

Als je bang bent voor afstoten van je huidige, prijsbewuste klanten door een uitstraling gericht op een hoger segment, waarom begin je geeen tweede merk? Gericht op kwaliteit voor het bedrijfsleven, met oog voor kwaliteit en een goede onderbouwing van die kwaliteit.

 

Je kunt niet beide groepen - low-cost consumenten èn pure kwaliteit voor het bedrijfsleven - met één naam, website en uitstraling vangen, daarvoor liggen die groepen te veel uit elkaar.

 

Vraag: wat maakt jou écht uniek, écht anders dan anderen?

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

bij ons is de prijs niet het belangrijkste aspect van een offerte, waar wij en ik neem aan ook andere ondernemers naar kijken zijn o.a.

 

service,

kwaliteit,

levertijd/snelheid,

garantie,

persoonlijke aanpak.

 

probeer je klanten te overtuigen dat misschien wel jouw prijs hoger ligt maar dat ze voor andere aspecten zoals o.a. hierboven genoemd toch zeker bij jou beter af zijn.

 

ik weet niet ofdat je een website hebt, maar een mooie zakelijke site doet wonderen heb ik al wel gemerkt.

 

ik hoop dat je er wat aan hebt.

succes

 

 

 

Hardstikke bedankt! zal nog veel werk hebben aan deze nieuwe doelgroep.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Heuveling Dak,

 

Als je het aan mij vraagt is een superfraaie website voor een dakdekker van minder groot belang dan bijvoorbeeld voor een administratiekantoor of notaris. Bij dergelijke bedrijven verwacht je nu eenmaal onberispelijk taalgebruik, omdat je er van uitgaat dat men dan net zo precies is met jouw cijfertjes.

 

Je geeft echter aan je te willen onderscheiden op kwaliteit, en dan is foutloos taalgebruik ineens toch wel belangrijk. Naar mijn mening hoef je niet je hele website te verbouwen, maar wellicht kun je iemand in de familie of kennissenkring vragen om de tekst eens door te lopen op spel- en stijlfouten (ik zie er nog een stuk of zeven op de eerste pagina). Dat hoeft weinig of niets te kosten, en heeft als voordeel dat er iemand naar kijkt als potentiële klant, en niet als ingewijde.

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0
Met deze zin laat je zien dat je doorhebt wat TwaLevel bedoelt. Het gaat niet om wat typfouten, het gaat erom dat je 'klaagt' dat men niet voor jou kiest maar voor goedkopere concurrenten, terwijl je eruit ziet als al die goedekope concurrenten en men dus helemaal niet kan zien dat je - blijkbaar - meer kwaliteit in huis hebt. Dat moet je uitstralen, in alles wat je doet.

 

Als je bang bent voor afstoten van je huidige, prijsbewuste klanten door een uitstraling gericht op een hoger segment, waarom begin je geeen tweede merk? Gericht op kwaliteit voor het bedrijfsleven, met oog voor kwaliteit en een goede onderbouwing van die kwaliteit.

 

Je kunt niet beide groepen - low-cost consumenten èn pure kwaliteit voor het bedrijfsleven - met één naam, website en uitstraling vangen, daarvoor liggen die groepen te veel uit elkaar.

 

Vraag: wat maakt jou écht uniek, écht anders dan anderen?

 

Helemaal mee eens maar wel moeilijk.

 

De particulieren sector bij ons zijn absoluut niet de lowbudget mensen, dit zijn de mensen die ervan overtuigd zijn dat onze kwaliteit duurder is en deze mensen betalen ons daar voor.

 

Een kijkje op onze website geeft dit en ook onze veelzijdigheid aan.

 

De grotere bedrijven hebben prijzenoorlog in deze regio maar ook veel ontroerend goed dus dakbedekking is niet direct hun core business dit maakt het ons extra lastig.

 

[edit mod] {quote} en {/quote} goed geplaatst[/edit]

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Heuveling Dak,

 

Als je het aan mij vraagt is een superfraaie website voor een dakdekker van minder groot belang dan bijvoorbeeld voor een administratiekantoor of notaris. Bij dergelijke bedrijven verwacht je nu eenmaal onberispelijk taalgebruik, omdat je er van uitgaat dat men dan net zo precies is met jouw cijfertjes.

 

Je geeft echter aan je te willen onderscheiden op kwaliteit, en dan is foutloos taalgebruik ineens toch wel belangrijk. Naar mijn mening hoef je niet je hele website te verbouwen, maar wellicht kun je iemand in de familie of kennissenkring vragen om de tekst eens door te lopen op spel- en stijlfouten (ik zie er nog een stuk of zeven op de eerste pagina). Dat hoeft weinig of niets te kosten, en heeft als voordeel dat er iemand naar kijkt als potentiële klant, en niet als ingewijde.

 

Bedankt dit bedoel ik met opbouwende kritiek ;D

Link naar reactie
  • 0

Hallo Heuveling Dak,

 

Als je het aan mij vraagt is een superfraaie website voor een dakdekker van minder groot belang dan bijvoorbeeld voor een administratiekantoor of notaris. Bij dergelijke bedrijven verwacht je nu eenmaal onberispelijk taalgebruik, omdat je er van uitgaat dat men dan net zo precies is met jouw cijfertjes.

 

Je geeft echter aan je te willen onderscheiden op kwaliteit, en dan is foutloos taalgebruik ineens toch wel belangrijk. Naar mijn mening hoef je niet je hele website te verbouwen, maar wellicht kun je iemand in de familie of kennissenkring vragen om de tekst eens door te lopen op spel- en stijlfouten (ik zie er nog een stuk of zeven op de eerste pagina). Dat hoeft weinig of niets te kosten, en heeft als voordeel dat er iemand naar kijkt als potentiële klant, en niet als ingewijde.

 

Bedankt dit bedoel ik met opbouwende kritiek ;D

Heb inmiddels wat huiswerk gedaan en hoop dat ik nog meer opbouwende kritiek ontvang hier.

Diverse teksten in mijn website al verandert.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Heuveling Dak,

 

Als je het aan mij vraagt is een superfraaie website voor een dakdekker van minder groot belang dan bijvoorbeeld voor een administratiekantoor of notaris. Bij dergelijke bedrijven verwacht je nu eenmaal onberispelijk taalgebruik, omdat je er van uitgaat dat men dan net zo precies is met jouw cijfertjes.

 

Je geeft echter aan je te willen onderscheiden op kwaliteit, en dan is foutloos taalgebruik ineens toch wel belangrijk. Naar mijn mening hoef je niet je hele website te verbouwen, maar wellicht kun je iemand in de familie of kennissenkring vragen om de tekst eens door te lopen op spel- en stijlfouten (ik zie er nog een stuk of zeven op de eerste pagina). Dat hoeft weinig of niets te kosten, en heeft als voordeel dat er iemand naar kijkt als potentiële klant, en niet als ingewijde.

 

Bedankt dit bedoel ik met opbouwende kritiek ;D

 

IStel je voor dat je absoluut geen gebruik kon maken van je website. Dan zou je je dus op iets anders moeten focussen. Dus dan moet je je product of dienst aanpassen. Letten op bepaalde behoefte van klanten en hier iets unieks in kunnen ontwikkelen.

 

Wat had je dan bijvoorbeeld kunnen doen? Persoonlijk vind ik dat mensen te veel focussen op hun website. Het is wel belangrijk natuurlijk, maar het draait toch uiteindelijk om het product. Vaak zie je dat unieke producten doorbreken terwijl de websites vrij slecht zijn.

 

Daarnaast wil je ook laten zien dat je kwaliteit kan leveren. Dan moet je voornamelijk je product kunnen onderscheiden.

Link naar reactie
  • 0

Die website is slechts bijzaak. Maar wat staat er in de Gouden Gids? Wat krijgt een belangstellende die informatie opvraagt? Wat staat er op de visitekaartjes? Wat is er te zien op de bestelwagens?

 

Als je negen man kan betalen om daken te dekken, en je wil verder groeien, dan wordt het tijd om ook serieus naar die zaken te kijken. Je hebt toch ook drie fatsoenlijke bedrijfsauto's voor de deur staan? Die je door een professional laat onderhouden en reparen? Nu is het tijd voor een beetje fatsoenlijke professionele uitstraling om mee te beginnen, en dan gericht aan promotie gaan werken.

 

Je zou bijvoorbeeld een dakkeuring kunnen introduceren, of aan dak-op-afbetaling kunnen denken. Samenwerking met een aannemer/klusjesman opent de markt van zolderverbouwingen en garage-aanpassingen (maar da's weer particulier). Ook kun je je richten op bedrijven die zich in ouwe villa's gevestigd hebben. Mogelijkheden genoeg, maar je basis moet wel goed zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De particuliere markt is een heel andere dan de zakelijke. Allereerst zou ik de website maar eens splitsen in die twee doelgroepen. (en, TwaLevel heeft groot gelijk, de zaak meteen professioneel aanpakken, wat iets anders is dan alleen de spelfouten corrigeren).

 

Daarnaast moet je nadenken over een manier om die zakelijke markt te benaderen. Een website is daarbij een soort vangnet, geen acquisitie-instrument. Met andere woorden: besteed tijd, geld en aandacht aan een goede strategie. Het zijn niet de grote jongens die de grote klussen krijgen, wel de meest bekende :)

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Aan wat voor een klanten denk je in de zakelijke markt?

Willekeurige bedrijven die een dakdekker zoeken (en jou toevalling tegenkomen) of via aannemers en bouwbedrijven als onderaannemer?

 

Heb je al eens overwogen om gewoon eens een dagje te gaan rondtoeren langs diverse bouwbedrijven en bouwplaatsen in de regio om je bedrijf te introduceren?

De gemiddelde aannemer uit je regio gaat echt niet zitten googlen om een dakdekker te vinden, dat gaat via het informele circuit.

Gewoon naar binnen stappen, handje schudden en vragen of ze ook opdrachten hebben die jij zou kunnen uitvoeren. Zo ja, vragen of je een keer een prijsje mag maken.

Zorgen dat je ze persoonlijk leert kennen, met name als je het van je kwaliteit moet hebben.

 

Niet als eenling opereren, maar zorgen dat je contacten hebt collega-bedrijven (bijv.loodgieters, electricien ed.) zodat je elkaar kunt tippen.

 

 

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Als je de zakelijke markt wilt bereieken vraagt dat een heel andere strategie. In jouw geval ben je dus op zoek naar contacten met aannemers, vastgoedmanagers , facilitair managers, vastgoedontwikkelaars en vastgoedeigenaars, woningbouwverenigingen en zelfstandig ondernemers. Dit is feitelijk de groep die de beslissingen neemt over de inschakeling vna jou op de interessante opbjecten. Dit is geen groep die 'de gouden gids openslaat' of bij google intikt 'dakdekker Arnhem' . Dit is een groep die bedrijven uit het directe netwerk belt en vraagt om een klus op te knappen. Snelle offertes, 'gemakkelijke betalingstermijnen (lees: niet meteen bellen dals de administratie niet zo snel is)' en een goede persoonlijke garantie is hierbij belangrijk.

 

Wat houdt een goede persoonlijke garantie in?

Dat is precies waar het in die relaties om draait. Iemand schakelt jou in, en moet er heilig van overtuigd zijn dat jij zijn probleem oplost en hij gezeur achteraf heeft. Als het leukt, moet je voor komen rijden zodner dat het extra kost. Daar kotm het op neer. Voor mij (interieurarchitect) komt het er op neer dat ik soms zonder meerkosten nog even een presentatie kom geven voor ene belangrijke beslisser, of instant ter plaatse ben als de aannemer een probleem heeft.

 

Je moet bedenken hoe je die doelgroep te pakken krijgt: adverteren of een website is de makkelijkste maar minst effectieve weg. Je moet ze vooral leren kennen. Hoe sta je bekend in Arnhem? Hoeveel mensen kennen je? Wat voor naam heb je (persoonlijk)? Waar kennen ze je van? Hoe kun je dat netwerk nog vergroten?

 

Ga je ze allemaal uitnodigen voor een borrel in je werkplaats, waar je nieuwe technieken als de solartube gaat presenteren en een demonstratie dakdekken met 20 jaar garantie geeft? En waarbij je dan in het lokale ondernemersblaadje (Arhem Business oid) adverteert voor je presentatie? Draai je dat in elkaar in powerpoint en ga je bij ze allemaal langs? De kernvraag is: hoe zorg je ervoor dat je bekend wordt op het stadhuis en bij de grote woningbouwbedrijven als probleemoplosser en kwaliteitsleverancier?

Link naar reactie
  • 0

Beste Heuveling Dak,

 

Bijna alle ondernemers twijfelen wel eens aan hun benaderig naar hun potentiele klanten. Zeker als je af en toe een offerteronde verliest. Dat is echt niet vreemd.

 

Maar bedenk goed: Je krijgt de klanten die je verdient. Daarmee bedoel ik het volgende: Richt je met jouw bedrijf op het aanbieden van de laagste prijs, dan zal je klanten trekken die ook echt de laagste prijs zoeken. Naar mijn mening is er altijd iemand die net iets meer honger heeft dan jij en de klus voor bijna (of zelfs onder) de kostprijs wil doen. Er is altijd wel ergens een goedkopere dakdekker.

 

Richt jij je daarentegen op klanten die voor kwaliteitswerk iets meer willen betalen, krijg je ook die klanten. Misschien krijg je dan iets minder klanten, maar je marges zijn dan wel goed.

 

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen met een nieuw dak. Hoeveel ellende haal je je niet op de hals als je een aannemer inhuurt die EUR 1.000,- goedkoper is, maar dat je wel met een lek dak zit?

 

Dit gaat niet voor alle branches op natuurlijk. Heb je een product dat een lage waarde heeft voor de klant en zijn er veel aanbieders? Dan kun je alleen maar op prijs concurreren (kijk maar naar de supermarktoorlog van vorige jaren).

 

Heeft jouw product (en ik denk dat dat het geval is bij dakdekkers) een hoge waarde (wooncomfort, niet met samengeknepen billen zitten tijdens een storm, isolatiewaarde) dan zijn er genoeg klanten die iets meer willen betalen.

 

Ik ben het met de voorgaande commentaren eens dat jouw website geen ' advocatenkantoor-gehalte' hoeft te hebben. Maar de basis moet wel kloppen: Eerlijke informatie, een betrouwbare uitstraling en foutloos taalgebruik. Goede fotografie werkt ook erg goed om de klanten te bevestigen dat jij de beste keuze bent.

 

Kijk eens om je heen. Er zijn zat webbouwers die ook een boterham willen verdienen. Er is vast wel iemend die voor EUR 1.000,- voor jou een kwalitatieve website wil maken. Een investering die zich zo terug verdient.

 

Succes met je bedrijf!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Voor 1000 euro een kwalitatieve website................

 

Stel nu dat je een gratis template ergens vandaan haalt (die wat moet worden aangepast), een gratis open source cms daaraan koppelt, nieuwsbrief opzet domeinnaam registreert etc etc. dan ben je daar al een paar uurtjes mee bezig.

Daarna het goed invullen van de site, tekst (met zoekwoorden die relevant zijn), rekening houden met zoekmachines, bezoekers, doelgroepen, dan kost dat ook weer wat uurtjes.

De site moet op een server worden gezet, hosting incl emailadres ingevuld.

Laten we nu voorzichtig zeggen dat je al met al 30 uur bezig bent, dus een bruto uurloon van 33 euro hanteert.

Welke ondernemer kan voor dat bedrag ook enige continuïteit garanderen naar zijn klanten?

 

Als we het dan toch hebben over prijs en kwaliteit dan is dit wel een aardig voorbeeld ; )

 

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

@GJ:

 

Of die website nu 1000 euro of 2000 euro kost is niet zo spannend. Heuveling zal voor zichzelf moeten uitmaken of hij een webbouwer voor EUR 100,- per uur wilt inschakelen of dat aan een beginnende webaholic over laat. Lees mijn prijsverhaal nog eens door. Er zijn veel webbouwers. Hij moet bepalen hoeveel waarde hij NU hecht aan een nieuwe website. Is die NU laag (en dat denk ik, anders had ie het al uitbesteed) dan kan hij voor een goedkopere variant gaan. Het resultaat zal in ieder geval beter zijn dan wat er nu draait. Zodra zijn online belang toeneemt zal hij er ook meer geld voor over hebben.

 

De kern van de boodschap is: Kijk wat je nodig hebt en besteedt dat uit aan iemand die kennis van zaken heeft. CMS voor een relatief statische site? Ach, volgens mij kan het ook zonder. Maar gelukkig heb ik van andere zaken meer verstand...

 

Het gaat hier om positionering. Niet om hoeveel een site tegenwoordig kost.

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik heb het bovenstaande allemaal eens zitten lezen en heb de site bekeken. De site is in ieder geval een middel, in jullie geval zou ik het een uitgebreide brochure willen noemen en vanzelfsprekend moet alles wat daarin staat, kloppen. Maar het gaat allemaal om de strategische gedachten die erachter zit. De vraag is toch altijd wat je klanten ervan vinden? Ben je in de praktijk net zo duidelijk over wat je kunt betekenen, en maak je dat ook (meer dan) waar? Wat maakt jou nou zo uniek t.o.v. je concurrentie, waar voeg jij waarde toe? Je zegt dat je al 18 jaar bestaansrecht geniet, dat is een goed uitgangspunt, want bestaansrecht betekent dat er behoefte is aan jouw prestatie. Maar is dat waar ook de zakelijke markt op zit te wachten of is dat echt voor de particulier? Ik denk bij dat soort vragen dat je een investering zult moeten doen in degelijk marketing advies. Dan komen de goede vragen eerst en ook de goede antwoorden vanzelf.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk altijd maar zo, iedere ondernemer krijgt de klanten die hij verdient.

Ben je gemakkelijk in je communicatie en doe je alles op de ouwejongens krentenbrood manier. Zal je ook dat soort klanten krijgen. Heb je alles via vaste kanalen lopen, veel meetings met alles via puntjes op de "i" in contracten en notulen. Dan heb je een ander soort klanten.

 

Maakt niet uit welk hulpmiddel je ervoor inzet, als je het maar wel doet in de vorm die bij je past. En dat geld voor het werven via mail, folders, websites, telefonisch, op de tennisclub etc.

Je bent wie je bent, en wat je ook laat ontwikkelen zorg ervoor dat het dicht bij jezelf staat en praktisch is in de situaties waarin je het zou kunnen gebruiken.

 

Visitekaartje afgewerkt met spotvernis, gestreken papier en een preeg. Uitgedeeld door iemand in een overal wat onder de spagtelpoets zit, slaat naar mijn idee een beetje de plank mis.

 

Weet wat je gebruikt en gebruik wat je weet. BV. de vele jaren aan expertise wat je te bieden hebt onderscheidt jou van de beunhazen

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.