• 0

Relatiebeheerprogramma voor B2B-leverancier

Het bedrijf waar ik werk heeft op dit moment nog geen uitgebreid relatiebeheer programma.

Op dit moment houden we de relaties bij in Cash. Dit is echter niet uitgebreid. De facturatie, offertes, pakbonnen enz doen we allemaal nog in word met een excel werkblad erin voor de berekeningen.

Het bedrijf verkoopt horeca, project en terrasmeubilair.Door de groei willen we het en ander automatiseren.

Nu willen we graag een programma aanschaffen met relatiebeheer, documentbeheer, voorraadbeheer en een mogelijkheid tot het creeren van een webwinkel binnen het programma.

 

Het programma moet aan de volgende eisen voldoen:

Het kunnen versturen van een mailing

Het kunnen maken van facturen, pakbonnen, offertes enz met behoud van de opmaak in word.

Ondersteuning van een webwinkel

Het kunnen bijhouden van de voorraad

Goed onderscheid tussen Nederland, Europa en buiten Europa

Het kunnen uitprinten op een etiketformaat

Onderscheid tussen leveradres en postadres.

 

Nu zaten we zelf te denken aan Mamut. Heeft iemand misschien ervaringen met het programma?

 

Als iemand een alternatief programma weet wat beter is zou ik het ook graag willen weten.

 

Alvast bedankt,

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Zo'n vraag zal uiteindelijk flink wat reacties uitlokken die onder de noemer spam weer afgeschoten worden;D

 

Maar als je met Cash in de weer bent geweest, is het fenomeen Open Source jullie niet vreemd.

 

Je zou eens kunnen kijken naar www.ofbiz.org in samenwerking met www.opentaps.org Een mooi ERP programma waar je heel wat kanten mee uit kunt. Let wel je moet dan wel wat mensen in je bedrijf hebben die enigszins wat technisch mee kunnen denken.

 

Heb je dat helemaal niet, is een keuze als mamut ook helemaal niet verkeerd, laat wel het eindbedrag goed door rekenen, ze beginenn met 200 euro en voor het het weet is met 10 vermenigvuldigd. Eenmaal een keuze gemaakt is het lastig er vanaf te komen.

 

Maar, wat kosten kant gezien, beter een verkeerde keuze dan geen keuze, iets dat uiteindelijk gaat helpen om processen te verbeteren is gewoon heel veel waard.

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het boekhoudprogramma wat we gebruik is "CASH financiele software". Dit is geen open source.

Het is een vrij klein bedrijf. Op dit moment werken er 5 mensen waarvan 2 het programma moeten gebruiken.

Er is in het bedrijf te weinig kennis van computers om over te gaan op open source. Het programma moet dus goed werken en als er problemen zijn willen we graag gebruikmaken van de service die betaalde programma's leveren.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het is vaak moeilijk om een goed financieel pakket en een relatiebeheerprogramma in één pakket te vinden. Vaak moet je dan met twee verschillende programma's werken, op zich hoeft dat geen probleem te zijn zolang de beide programma's maar gekoppeld zijn. Diverse klanten van ons kantoor werken daarom met Snelstart en een aparte webshopprogramma. De klanten zijn er tevreden mee, kijk daarom maar eens op de website van Snelstart. Succes.

Link naar reactie
  • 0

Relatiebeheer en financieel beheer (orders, facturen en pakbonnen) zijn uitstekend te combineren in Access met een ole-koppeling naar Word. Wij hebben er tien jaar mee gewerkt en af en toe nog steeds spijt dat we zijn overgestapt op iets anders.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bij een van de bedrijven waar ik gewerkt heb, hebben we een implementatie van BusinessBase http://www.businessbase.nl gedaan. Voor de detacheringsbranche was het nog niet helemaal top, maar juist voor jouw branche wel. Ook de terminologie komt daarmee overeen. Voor een gedetacheerde een pakbon uitprinten heeft weinig zin, maar voor jullie zou dat prima zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor goede verhalen over compiere als open source systeem.

 

Bij Mamut moet je opletten voor de additionele kosten van de verplichte onderhoudsovereenkomst.

 

Wellicht is Exact een optie maar ook dit loopt behoorlijk in de papieren met de gewenste functionaliteit (lees extra modules).

 

Succes!

 

Joep

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Compiere is inderdaad een goede totaal oplossing op het gebied van open source. Echter vergeet niet dat het programmeren en onderhouden van dit pakket tijd kost en geen standaard oplossing is (en daarmee zijn de mogelijkheden natuurlijk weer veel uitgebreider). Daarnaast is Compiere niet gericht op de Nederlandse wetgeving (wel zodanig in te richten), maar kan helaas niet standaard een auditfile aanmaken bijvoorbeeld.

 

Succes met de keuze.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Bij een van de bedrijven waar ik gewerkt heb, hebben we een implementatie van BusinessBase http://www.businessbase.nl gedaan. Voor de detacheringsbranche was het nog niet helemaal top, maar juist voor jouw branche wel. Ook de terminologie komt daarmee overeen. Voor een gedetacheerde een pakbon uitprinten heeft weinig zin, maar voor jullie zou dat prima zijn.

 

BusinessBase is wat mij betreft een afrader. Het is geschreven voor de Mac, en met behulp van een compiler geschikt gemaakt voor Windows. Het heeft een steile leercurve, bestaat uit diverse componenten die allemaal weer anders in elkaar zitten, en het werkt onlogisch en onpraktisch.

 

Maar feit is wel: alles zit erin.

Link naar reactie
  • 0

Ik kijk net even op de site van cash en zie dat ze redelijk wat ERP en CRM functionaliteit bieden. Niet bruikbaar? Met één leverancier zaken doen lijkt me handiger dan dat ze weer naar elkaar gaan wijzen als er iets niet werkt.

Aan de andere kant: ik word niet er niet warm van als ik de demo bekijk en vervolgens de prijslijst.

En Mamut is inderdaad zoiets als Dell: de aanbieding is slechts 20% van wat je uiteindelijk moet betalen.

Partij die goedkoop maatwerk levert is wellicht een optie voor je uitgebreide wensen en je beperkt budget.

 

Guido

Guido Vrijdag

Ouverture Business Solutions

http://www.ouverture.biz

Link naar reactie
  • 0

Ik neem het risico maar even en weet dat ik nu het gevaar loop om te worden 'afgeschoten' als spammer, maar je vraag lokt het eigenlijk al uit.

 

Kijk eens op www.secundo.nl. Misschien iets voor je?

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.