• 0

van LTD naar BV.........

Gast Verwijderd account

Ik heb een vraag m.b.t het omzetten van een (meerdere) onderneming(en) van een ltd naar een bv, de ltd(s) bestaan intussen al weer meer dan ca. 8 jaar, echter vanwegen beperkingen met het aangaan van financiele mogelijkheden zijn wij aan het overwegen om een en ander om te zetten.

 

(er zijn financiele instellingen die geen faciliteiten verstrekken aan Nederlandse bedrijven met bijv. een Ltd ondanks het feit dat ze volledig voldoen aan het gestelde m.b.t deponering jaarstukken KvK in Nederland etc.)

 

Zijn er hier bezoekers met goede adviezen.....? (kostenplaatje, consequesties verbonden aan een omzetting, etc..)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jialin,

 

Welkom op het forum van Higherlevel. Dit forum heeft onder meer tot doel om andere ondernemers te laten leren van vraagstukken die leven. Willen we aan dat doel beantwoorden dan zijn gerichte vragen nodig die leiden tot een algemene conclusie. Om discussie in goede banen te leiden is het van belang om vragen gericht te stellen.

 

Jouw vraag is heel algemeen. Kun je deze meer concretiseren? Alsdan kan daar ook gericht antwoord op worden gegeven.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Jouw vraag is heel algemeen. Kun je deze meer concretiseren? Alsdan kan daar ook gericht antwoord op worden gegeven.

 

Hallo Edward,

alvast bedankt voor je reactie in deze.

Het gaat erom dat wij op problemen stuiten bij bijvoorbeeld financiele instellingen met het verkrijgen van faciliteiten voor onze Buitenlandse ondernemingen juist omdat de bedrijfsvorm Ltd is......jaren geleden is juist voor deze vorm gekozen i.v.m de uitstraling Internationaal t.o.v de (minder bekende) BV, nu geeft dit de nodige problemen.

 

DE Ltd(s) voldoen aan alle eisen zoals ook gesteld aan de BV, dus stortingen, deponeren jaarcijfers, etc.)

 

Vandaar ook mijn vraagstelling:

-is het zonder al te grote problemen mogelijk (fiscus o.a) de overstap te maken naar de BV

-Indien dit mogelijk is maakt de fiscus hier een (zwaar) probleem van of is deze wijziging slechts een formaliteit daar er inhoudelijk (fiscaal) gezien niets of bijna niets zal wijzigen.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik had iets meer reaktie(s) verwacht, helaas . Kennelijk gebeurt het niet zo vaak dat iemand z'n Ltd om wil zetten naar een BV.

Bij deze toch bedankt voor de (magere) response.

Link naar reactie
  • 0

Sorry Jialin,

 

Waarom deze sneer? Jij stelt een onduidelijk vraag met een verwijt dat de Ltd niet serieus genomen wordt (iets waar hier op het forum al 5 jaar voor gewaarschuwd wordt) en je wordt boos dat je niet op je wenken bedient wordt? Wat is jouw bijdrage geweest aan dit forum?

 

Als je je Ltd in een BV om wil zetten is er geen probleem. Je gaat naar een jurist en vraagt hem het voor je te regelen. Experts zat op dit gebied.

 

Als je je wil beklaren over de discriminatie van buitenlanders in dit land (op gebied van rechtpersonen) dan ben je hier niet aan het goede adres. Mijn stelling dat ondernemers, die zich laten verleiden tot het optuigen van kerstbomen met off-shore rechtpersonen, eigenlijk geen ondernemers zijn lijkt hiermee onderschreven.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Sorry Jialin,

 

Waarom deze sneer? Jij stelt een onduidelijk vraag met een verwijt dat de Ltd niet serieus genomen wordt (iets waar hier op het forum al 5 jaar voor gewaarschuwd wordt) en je wordt boos dat je niet op je wenken bedient wordt? Wat is jouw bijdrage geweest aan dit forum?

 

Als je je Ltd in een BV om wil zetten is er geen probleem. Je gaat naar een jurist en vraagt hem het voor je te regelen. Experts zat op dit gebied.

 

Als je je wil beklaren over de discriminatie van buitenlanders in dit land (op gebied van rechtpersonen) dan ben je hier niet aan het goede adres. Mijn stelling dat ondernemers, die zich laten verleiden tot het optuigen van kerstbomen met off-shore rechtpersonen, eigenlijk geen ondernemers zijn lijkt hiermee onderschreven.

 

Jammer dat je zo reageert, ik zei alleen dat het jammer was dat er niet meer response was gekomen, niet meer en niet minder.

 

Kennelijk heb je wat last van hersenspinsels: zaken als discriminatie zijn hier uberhaupt niet in frage geweest, een "simpele" vraag voor wat advies voor het omzetten van een Ltd naar BV.....is dit teveel gevraagd.

 

De grote mond van jouw getuigd slechts van een arogantie van heb ik jouw daar.....

 

Jammer dat je zo reageert.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.