Zibb zoekt: Praktische informatie voor ondernemers?

Aanbevolen berichten

Waar lopen ondernemers nu het meest tegenaan? Dat is iets waar wij ons dagelijks het hoofd over breken. We willen jullie graag helpen aan praktische informatie die ook echt bruikbaar is.

 

1. Wie heeft er nog leuke ideeën voor onze website? Mail ze naar mirandadraaijer@zibb.nl

 

2. Wie vindt het leuk om in contact te komen met de redactie van Zibb.nl en af en toe meedenken met de site? Mail een reactie naar mirandadraaijer@zibb.nl

 

Link naar reactie

Leuk initiatief, om direct bij de doelgroep te vragen naar onderwerpen waarover artikelen gewenst zijn. Dé beste manier om te weten wat er onder je doelgroep speelt.

 

NLServers noemt al een paar interessante onderwerpen - is de informatiestrekking van de belastingdienst naar ondernemers op niveau? - ik denk dat er zeker nog wel meer te noemen zijn. Ik ga er over nadenken!

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Misschien een idee om iemand uit de praktijk aan te trekken? Er zijn best wel gegadigde die buiten werktijd advies willen geven.

Link naar reactie

Krijgen de ondernemers voor hun inspanningen/ tijd ook nog iets terug?

 

Volgens mij is het blad gratis en is de site gratis. Je kan hier suggesties doen, en dan gaat er iemand anders aan de slag. Wat wil je nou nog meer?

 

Zibb is commercieel dus vind ik het heel normaal dat ze de ondernemer compenseren voor zijn inspanningen. Wat is daar nu raar aan?

Link naar reactie

Eeehhh .... ja .. via de ideeenbus!

 

Vind ik in dit geval niet de juiste weg. Als je een echte ondernemer bent dan probeer je aan goede ideëen iets over te houden al is het maar gratis publiciteit. Zibb is in handen van een heel groot commercïeel bedrijf (Reed Business Information) dus vind ik het niet raar om een tegenprestatie te verwachten. Het feit dat Zibb "gratis"informatie beschikbaar stelt doet daar niets aan af. Als door mijn idee er meer bezoekers op de site komen dan nemen de reclameinkomsten toe en mag ik best een tegenprestatie verwachten.

 

Bovendien vraagt Zibb niet alleen om ideëen maar ook om actief mee te denken en dus om een tijdsinvestering. Niks mis mee maar ik vind dat ze daar wat tegenover moeten stellen.

 

Voor de goede orde: In andere situaties ben ik er een groot voorstander van dat ondernemers elkaar helpen zonder direct een tegenprestatie te verwachten. De goodwill die dit oplevert is onbetaalbaar en daarnaast is het gewoon fijn als je een ander kunt helpen.

 

 

Link naar reactie

Ik zou graag een artikel willen lezen over het bestaansrecht van de HBD icm webwinkels...

 

HBD doet tot op heden niets voor webwinkeliers, maar eist wel dat wij jaarlijks een of andere contributie voldoen.

Ik wil best betalen, maar dan wil ik ook dingen terug zien. Tot op heden houdt het na het betalen op...

Een goed artikel dus over de vraag of het HBD wel geld mag vangen van deze specifieke bedrijfstak, terwijl zij daar niets tegenover zetten.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

 

We leven in het tijdperk van co-creation, user generated content en user lead innovation. Voor Bizz/Zibb zijn ondernemers de klantenkring, en nu vragen ze suggesties aan hun klanten. Daar hoeft helemaal geen beloning tegenover te staan.

 

Kun je vervolgens als professional achterover leunen en zien wat die amateurs (klanten) ervan brouwen. ;)

 

Overigens aansluitend bij het verzoek om de bedrijfs- en productschappen kritisch te beschouwen: doe ook mee aan de kritiek van Horeca Nederland op de KvK. Por de instituties!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Overigens aansluitend bij het verzoek om de bedrijfs- en productschappen kritisch te beschouwen: doe ook mee aan de kritiek van Horeca Nederland op de KvK. Por de instituties!

 

Waar??

 

Een aantal webwinkel ondernemers zijn hiermee bezig (HBD). Het is allemaal zeer prematuur. Hulp en ondersteuning is zeer gewenst.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

 

We leven in het tijdperk van co-creation, user generated content en user lead innovation. Voor Bizz/Zibb zijn ondernemers de klantenkring, en nu vragen ze suggesties aan hun klanten.

 

Ik ben het er niet mee eens dat Zibb in haar huidige vorm past binnen het begrip "social media". (Bizz wel!) Er worden nieuwsberichten, achtergrondverhalen en gestructuureerde informatie aangeboden . Allemaal conform de regels van de "oude" media. Van interactiviteit is nauwelijks sprake, laat staan dat je als gebruiker enige invloed op de inhoud heb. (Nu niet flauw doen en zeggen dat daarvoor nu de kans wordt geboden. Alleen al uit het feit dat door Zibb de vraag via HL gesteld moet worden, blijkt dat Zibb nog totaal niet past binnen het begrip " social media". Mmm, lees ik hier nu toch een gratis advies ? ;-)

 

Daar hoeft helemaal geen beloning tegenover te staan.

 

Als er op Zibb sprake was van ECHTE gebruikersparticipatie dan zou ik het met je eens zijn. Maar nu vind ik jouw argumenten niet passend.

 

Kun je vervolgens als professional achterover leunen en zien wat die amateurs (klanten) ervan brouwen. ;)

 

Dat kun je ook als tegenprestatie zien ;-)

 

 

Link naar reactie

 

Wie zegt dat alleen social media aan al die dingen mogen doen? Mona's Toetje van de Week was ook gebaseerd op suggesties van consumenten. Was dat social software?

 

 

Volgens mij is hier niet de issue of Zibb voldoet aan de "eisen" van "social media" maar of je voor het meedenken een tegenprestatie mag verwachten. Zolang het op het niveau van de "ideëenbus" blijft, kan ik mij wel in jouw argumentatie vinden. Waar ik vooral door getriggerd werd was de 2e vraag:

 

2. Wie vindt het leuk om in contact te komen met de redactie van Zibb.nl en af en toe meedenken met de site?

 

Naar mijn mening wordt hier gevraagd om (op tijdelijk basis) te participeren in de redactie cq het sitemanagement. Omdat het primaire doel van Zibb is geld verdienen (waar overigens niets mis mee is), vind ik het heel gezond dat er door Zibb een tegenprestatie wordt geleverd aan degene die tijd en moeite hierin steekt. En dat hoeft wat mij betreft niet perse een directe financiële compensatie te zijn maar kan ook op een creatieve manier worden ingevuld.

 

 

Link naar reactie

Ik zou graag een artikel willen lezen over het bestaansrecht van de HBD icm webwinkels...

 

HBD doet tot op heden niets voor webwinkeliers, maar eist wel dat wij jaarlijks een of andere contributie voldoen.

Ik wil best betalen, maar dan wil ik ook dingen terug zien. Tot op heden houdt het na het betalen op...

Een goed artikel dus over de vraag of het HBD wel geld mag vangen van deze specifieke bedrijfstak, terwijl zij daar niets tegenover zetten.

Hier kan ik me helemaalbij aansluiten. Bij de HBD lijkt het wel of ze het begrip webwinkel niet kennen. Reuze interessant al die cursussen over hoe om te gaan met winkeldieven en interne preventie... maar daar heb ik weinig aan met m'n internettoko. En als er over internetwinkeliers gesproken wordt, dan is dat vooral in de trant de website van een bestaande winkelier.

 

Een aantal webwinkel ondernemers zijn hiermee bezig (HBD). Het is allemaal zeer prematuur. Hulp en ondersteuning is zeer gewenst.

Hier wil ik meer over weten! ;D

 

Verder vind ook ik dat de informatievoorziening vanuit de belastingdienst beter kan. Meer specifieke informatie en overzichtelijker.

 

Zibb is commercieel en voor goede ideeën en adviezen denk ik dat ze best een tegenprestatie mogen leveren. Jammer genoeg heb ik daar geen tijd voor. ik ben iets te druk bezig met winst proberen te maken.

Link naar reactie

Even een korte onderbreking hier. Jullie halen twee dingen door elkaar:

 

- Iedereen die een leuk idee heeft voor een artikel of dossier kan vrijwillig in de ideeënbus doen. Wij gaan de informatie voor jullie vinden en het staat gratis te lezen op onze site. Dit is de ideeënbus.

 

- Meedenken over de site is iets anders. We zijn aan het zoeken naar een goede werkwijze met ondernemers. En ik weet niet of ik er iets tegenover kan stellen, maar dat is absoluut bespreekbaar. Wij begrijpen dat jullie druk zijn maar het contact is belangrijk en het lijkt mij ook logisch dat we daar iets voor terug doen. Probleem: de grote baas beslist. Het was ook meer bedoeld als oproep.

 

Ik hoop dat ik met dit bericht e.e.a. helder heb gezet. Ik ben benieuwd en zie uit naar een leuke samenwerking! Ondernemers die een verhaal kunnen aanleveren zijn ook welkom. Kom maar met een goed idee, als we dat plaatsen betalen we echt wel. Alleen nogmaals: we zullen de tarieven dan even moeten bespreken. Het beste lijkt mij om dat per email te doen via redactie.ondernemen@zibb.nl

 

Succes met de zaken voor nu!

 

 

 

 

Link naar reactie

Zibb is een prima nieuwsportaal van de vakbladen van Elseveer/Reed. Regelmatig als ik iets opzoek leiden de zoekmachines me naar Zibb. Een toevoeging zou kunnen zijn dat Zibb interessante ontwikkelingen volgt door ondernemers te vragen (en wellicht zelfs assisteren) een dagboek bij te houden. Voor andere ondernemers zijn cases immers het meest interessante (praktijkervaring), maar die krijgen we doorgaans achteraf. En dan zijn ze opgeschoond.

 

Nou zullen ondernemers aarzelen om hun cases in de openbaarheid te brengen, vandaar dat mijn suggestie is om zulke blogs (da's slechts techniek: bloggen) aanvankelijk alleen te delen met een paar mensen uit een adviespanel. Voor dat panel zouden andere ondernemers en experts zich kunnen opgeven. Die maken allemaal een kort profiel, en op grond daarvan zou de blogger een keuze kunnen maken. Na verloop van tijd kan die blog dan geopenbaard worden. Noem het een case-blog.

 

Hoe werkt dat in praktijk?

 

Neem nou die Gratis Post-ondernemer die zijn ervaringen hier op HL deelt. Die zou zich kunnen opgeven bij case-blog.nl en daar een aantal panelleden selecteren met het verzoek zijn case te adopteren. Vervolgens doet hij verslag van zijn vorderingen, waar de panelleden commentaar op geven. Na verloop van tijd slaagt of mislukt zijn project, en kan de case-blog geopenbaard worden. Eventueel ontdaan van concurrentie-gevoelige of al te persoonlijke info. Na verloop van tijd ontstaat zo een archief vol interessante cases.

 

Zo'n case-blog kan wellicht opgezet worden als samenwerking van Zibb en HL... ;)

Link naar reactie

Heb toevallig een vergelijkbaar voorstel ingezonden. Ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is als je het zó beperkt houdt. Ik heb het idee dat Zibb toch enige massa moet hebben om het nuttig toe te passen. Ik zou het liever andersom zien: Alle berichten zijn zichtbaar voor iedereen (boeiende blog dus!) en voor het expert-team wat de ondernemer helpt zijn er extra gegevens beschikbaar.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Is dat er nog niet qua Blogs ? Dan zeker een goed idee.

 

Losweken moet op zich wel lukken toch? Gebeurd op TV ook. Want het volgen van new-cases in de vorm van een dagboek doet mij denken aan tv-programma Het beste idee van Nederland. Hier worden innovatieve ideeën gevolgd. Ze krijgen per uitzending feedback. Slechte ideeën worden weggenomineerd en goede ideeën komen de volgende uitzending terug. De deelnemers zelf vertellen per aflevering wat ze de afgelopen week met de feedback hebben gedaan, wat ze hebben meegemaakt en met welke mensen ze gesproken hebben (ervaringen per week). Vervolgens worden ze door de jury weer gefintuned om met een nog "beter" product én bedrijfmodel in de uitzending te verschijnen. Wél wordt er per uitzending iemand weggenomineerd. Misschien deze voor het case.blog.hl benaderen?

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Krijgen de ondernemers voor hun inspanningen/ tijd ook nog iets terug ?

 

Ik denk aan

- Free publicity

- Shared revenues

- etc.

 

??? Kan iemand mij uitleggen wat dit precies is? Zou ik kunnen denken aan een artikel bijvoorbeeld 'in tien stappen een shared revenue binnenslepen' of zit in dan op het verkeerde spoor?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.