• 0

bijna failliet, hoe te handelen

na vele uren hier op het forum te hebben gelezen en gezocht heb ik veel informatie gezien mbt faillesementen maar meestal betreft het het onderwerpen die vele jaren geleden behandeld zijn dus vandaar deze verfrissing en ook vind ik het fijn om te kijken welke reacties er komen op mijn persoonlijke situatie.

 

20 maanden geleden ben ik een kledingzaak begonnen en dat is opzich helemaal niet een verkeerde winkel maar door allerlei kleine dingen is het nu in een situatie dat ik het financieel heel moeilijk vol hou.

 

ik ben nog niet failliet maar ik zie het somber in en ben nu met een adviseur van Ondernemers Klankbord aan het kijken om een ondernemingsplan te herschrijven en dan de BBZ regeling in te gaan.

ik vind dit wel moeilijk want soms weet ik niet of ik dat wel WIL want dan leen ik wéér een bedrag, welliswaar van de gemeente maar dat maakt niet uit, het is een schuld erbij. en dat is juist iets waar ik niet veel meer van kan gebruiken.

 

dus de twijfel is heel groot of ik nog wel door wil gaan. nu is de laatste tijd de lol er voor mij ook echt wel af. ondernemen wilde ik al mijn hele leven en ik heb ook niet iets stoms gedaan ofzo (geen nieuwe porsche gekocht bijvoorbeeld) en echt keihard gewerkt, geen vakantie, geen salaris, ik eet mijn eten bij mijn moeder en heb een vriendin die me steund

 

ik wordt het nu zat, dat ik keihard werk en dat ik niet financieel voor mijzelf kan zorgen. heel frustrerend.

 

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

en wat wil ik nu op dit forum?

 

 

ik denk dat ik hier voor een groot deel gewoon mijn figuurlijke 'ei' kwijt wil en toch misschien zeer waardevolle tips krijgen

 

ook heb ik informatie gezocht over de bekende "euro bv" dit vind ik dubieus en weet niet goed hoe serieus ik dit moet nemen

echter als dit een oplossing kan zijn voor mijn probleem en dat ik daardoor niet prive de komende jaren aan de grond zit wil ik best een euro-bv starten en alles daar onder brengen

 

 

maar goed als het dan toch nog nodig is kom je volgensmij nooit meer in een wsnp-regeling omdat je dan natuurlijk met 'voorbedachte raden' geprobeerd hebt van je schulden af te komen

 

zou het geen optie zijn? ik heb nu een eenmanszaak met schulden

ik begin dan nu een euro-bv en breng daar alles in onder en daarmee ga ik het verder proberen en doorvechten

maar mocht het dan mis gaan dan ga ik gewoon failliet en zal ik niet de komende 3/5 jaar van minder dan minimum loon moeten leven. maar gewoon een goede baan zoeken en mijn eigen geld verdienen

 

 

nou goed

tot zover mijn verhaal

misschien niet zo goed samenhangend maar vragen staat vrij dus dan wordt het duidelijker, wellicht.

 

Jeffrey :(

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeffrey,

 

Ondernemer in zak en as. Altijd vervelend om te zien.

Je zit duidelijk in een diepe dip. Is die gerechtvaardigd? Hoe is het nu echt met je zaak? Zie je nog verbetering? Blijft de omzet gelijk, stijgt of daalt? Zijn je klanten trouw, positief of komt er geen hond over de vloer? Hoe is het met je leveranciers, kunnen die je niet een beetje helpen, nieuw luxe promomateriaal, sponsoring voor advertenties, etc? Hoe denkt je klankbord erover?

 

Een nieuwe rechtsvorm gaat je enkel geld kosten en zal je bij een eventueel faillissement met je huidige schuldeisers zeker niet helpen. BBZ, als je hem krijgt, is op zich mooi. De bijstandsuitkering hoef je waarschijnlijk niet terug te betalen, of je zaak moet opeens als een tierelier gaan draaien en dan zal dat waarschijnlijk van ondergeschikt belang zijn. Nieuwe leningen aangaan houdt altijd een risico in.

 

Daarom meer persoonlijk? Hoe is het met jou? Heb je er echt tabak van of ben je gewoon uitgeput (6 dagen per week 1,5 jaar?). In het tweede geval, ga er even tussenuit. Weekje Pieterpad wandelen ofzo. Vraag hulp aan vrienden, familie en bekenden om de zaak een dagje waar te nemen (ik neem aan dat je geen personeel hebt?). Even afstand nemen en nadenken over de toekomst. Ga je nog minimaal een paar jaar kleding verkopen in je eigen winkel, of stap je eruit en ga je lekker aan de slag bij een baas (max 8 uur per dag, 25 vakantiedagen+geld per jaar en elke maand hetzelfde inkomen)

 

Sterkte met je beslissing!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeffrey,

 

Vervelen voor je. Kijk toch ook naar die oude topics. De manier waarop je met een (dreigend) faillisement om moet gaan is in geen 100 jaar veranderd.

 

Zodra je door hebt dat het mis (lijkt) te gaan, doe je het volgende:

 

Stap 1: Ga geen nieuwe verplichtingen aan en geef geen geld meer uit, ook niet al je onder druk wordt gezet.

Stap 2: GET HELP! zorg dat iemand met verstand van zaken helpt met de juiste belissingen te nemen. www.ondernemersklankbord.nl zou kunnen helpen of een jurist of acoountant uit je eigen netwerk.

Stap 3: Maak een plan om het lek boven water te krijgen of de zaak zo fatsoenlijk mogelijk af te sluiten.

Stap 4: Informeer je crediteuren, speel open kaart en vraag of ze bereid zijn dit probleem met ze op te lossen. Zwicht niet onder druk om er één te bevoordelen boven een ander

Stap 5: Kom met een voorstel om je crediteuren geheel of gedeeltelijk af te lossen. Zorg wel dat ze accoord gaan en jou nadrukkelijk ontslaag van verder verplichtingen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Jeffrey,

 

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten op het bovenstaande antwoord van Nils en Tonino.

 

verder het proberen te verbergen van je activiteiten in een LTD of Euro BV is niet een goeie stap. Dit wekt uitsluitend argwaan bij je huidige debiteuren en crediteuren. Ook zal het zo zijn dat je huidige schuldenlast gewoon blijft betsaan. Je kunt dus niet gewoon even alles overhevelen en dan van je problemen af zijn.

 

Zoals Nils al zegt: ga het gesprek aan met je leveranciers. Je zult verbaasd zijn hoeveel medewerking je KAN krijgen als je eerlijk en open kaart speelt!

 

Een faillissement is niet altijd nodig en zien je leveranciers ook liever niet.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeffrey,

 

Ondernemer in zak en as. Altijd vervelend om te zien.

Je zit duidelijk in een diepe dip. Is die gerechtvaardigd? Hoe is het nu echt met je zaak? Zie je nog verbetering? Blijft de omzet gelijk, stijgt of daalt? Zijn je klanten trouw, positief of komt er geen hond over de vloer? Hoe is het met je leveranciers, kunnen die je niet een beetje helpen, nieuw luxe promomateriaal, sponsoring voor advertenties, etc? Hoe denkt je klankbord erover?

 

Een nieuwe rechtsvorm gaat je enkel geld kosten en zal je bij een eventueel faillissement met je huidige schuldeisers zeker niet helpen. BBZ, als je hem krijgt, is op zich mooi. De bijstandsuitkering hoef je waarschijnlijk niet terug te betalen, of je zaak moet opeens als een tierelier gaan draaien en dan zal dat waarschijnlijk van ondergeschikt belang zijn. Nieuwe leningen aangaan houdt altijd een risico in.

 

Daarom meer persoonlijk? Hoe is het met jou? Heb je er echt tabak van of ben je gewoon uitgeput (6 dagen per week 1,5 jaar?). In het tweede geval, ga er even tussenuit. Weekje Pieterpad wandelen ofzo. Vraag hulp aan vrienden, familie en bekenden om de zaak een dagje waar te nemen (ik neem aan dat je geen personeel hebt?). Even afstand nemen en nadenken over de toekomst. Ga je nog minimaal een paar jaar kleding verkopen in je eigen winkel, of stap je eruit en ga je lekker aan de slag bij een baas (max 8 uur per dag, 25 vakantiedagen+geld per jaar en elke maand hetzelfde inkomen)

 

Sterkte met je beslissing!

 

voordat ik begon met de zaak ben ik samen met een goede vriend een rondreisje gaan maken, we stonden beide op een punt in ons leven iets nieuws te gaan beginnen. even met zijn 2en weg (geen vrouwen erbij) heerlijk

toen ik terugkwam gelijk begonnen met een fris gevoel in mijn hoofd. Ik ging er vanuit dat ik de komende 5 jaar niet op vakantie zou kunnen en heerlijk 80uur per week werken aan MIJN droom. fantastisch!

Echter wist ik dus heus wel dat een ondernemer niet vanaf het begin een goede boterham met beleg heeft (uitzonderingen daargelaten) en dat nam ik voor lief omdat ik een goed toekomst zag.

 

Echter wordt het steeds zwaarder. ik vind het niet erg om van een minimum rond te moeten komen maar WEL om ook nog eens een keer bij te moeten leggen. Begrijpt u?

 

6 dagen in de week 1,5 jaar??? zegt u?

nou zeg maar gerust 7 dagen in de week (en dan niet van 08:00 t/m 17:00)

 

ik heb met leveranciers opzich wel goed contact en ook met betalingen die ik dus niet goed kan voldoen heb ik regelingen voor zodat ik wekelijks bedragen overmaak. echter kan dit natuurlijk niet teveel want eind van de week maart ook weer voorbij en dan moet de huur voor April weer eraf gaan.

 

Nadenken over de toekomst wil ik wel en even rust nemen wil ik natuurlijk ook wel maar ik wil niet na paar dagen terugkomen en dat het dan nog veel erger is omdat ik het heb laten verslonsen. Begrijpt u?

 

dank voor de reacties in elk geval tot nu toe ;D

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Misschien ken je een bevriende ondernemer die eens op jouw plaats wil gaan staan voor een paar dagen? Het is soms heel goed om een totaal nieuwe blik op de zaak te krijgen, wellicht is dat zeer waardevol voor je. Als het een inspirerend persoon is krijg je wellicht weer die zin in ondernemen zoals je die in het begin had.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Jeffrey,

 

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten op het bovenstaande antwoord van Nils en Tonino.

 

verder het proberen te verbergen van je activiteiten in een LTD of Euro BV is niet een goeie stap. Dit wekt uitsluitend argwaan bij je huidige debiteuren en crediteuren. Ook zal het zo zijn dat je huidige schuldenlast gewoon blijft betsaan. Je kunt dus niet gewoon even alles overhevelen en dan van je problemen af zijn.

 

Zoals Nils al zegt: ga het gesprek aan met je leveranciers. Je zult verbaasd zijn hoeveel medewerking je KAN krijgen als je eerlijk en open kaart speelt!

 

Een faillissement is niet altijd nodig en zien je leveranciers ook liever niet.

 

Succes

 

Rick

 

 

Nee, euro-bv en LTD vind ik zelf ook niet alles want heeft een hele rare smaak vind ik zelf. en inderdaad ik dacht zelf ook wel dat het argwaan zou wekken en vind het niet helemaal de eerlijke juiste manier van handelen. Daar tegenover staat ook nog dat ik helemaal NIETS heb. geen huis, geen geld geen waardevolle spullen en nu zelfs sinds 2 weken geen auto meer. dus al ga ik failliet kan er weinig worden gehaald. Wel heb ik goede vooruitzichten op een goed inkomen als ik ga werken.

Failliet gaan zie ik ook echt als aller aller laatste optie, ik wil het liever goed eerlijk afhandelen.

 

Ik wordt gek van al die onzin rekeningen. Buma/ Sena bijna € 200,- omdat ik een radio aan heb staan.

hoofdbedrijfschap detailhandel € 175,- om ingeschreven te staan.

 

simpel voorbeeld:

als ik bij een leverancier kleding bestel, krijg ik kleding om te kunnen verkopen. Deze kleding moet ik eerst zelf betalen. GEEN PUNT! heel duidelijk en eerlijk, wat wel frustrerend is zijn al die onzin dingen die alles bij elkaar een serieuze kostenpost zijn op jaarbasis

en wat krijg ik van Hoofdbedrijfschap Detailhandel?? alleen maar 1x per jaar een factuur, verder niets

je moet zoveel onzin betalen!!!

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Misschien ken je een bevriende ondernemer die eens op jouw plaats wil gaan staan voor een paar dagen? Het is soms heel goed om een totaal nieuwe blik op de zaak te krijgen, wellicht is dat zeer waardevol voor je. Als het een inspirerend persoon is krijg je wellicht weer die zin in ondernemen zoals je die in het begin had.

 

dit vind ik geen gek idee

 

echter heb ik nog wel de zin om te ondernemen maar ik zit zo vast als een rots

dat is het erge

als er een lampje kapot gaat in de winkel kan ik bij wijze van spreke niet even een nieuwe halen want daar is geen geld voor

en met dat in gedachten vind ik het moeilijk omdat andere mensen allemaal fantastische ideeen hebben en het altijd heel goed weten. maar wat toch altijd weer geld kost

marketing= niet gratis

 

 

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Hey Jeffrey,

 

Dit soort situaties zijn k*t. Geloof me, been there, done that twice. Als ervaringsdeskundige ;-) kan ik je maar één ding adviseren: Speel het spelletje volgens de regels. Zorg dat je inventaris tot op de cent nauwkeurig in de boekhouding klopt. Dat je iedere dag / week precies weet hoeveel voorraad je hebt staan en daar direct een lijst van kunt uitdraaien. Als je gewend bent om eens per maand je boekhouding bij te werken doe je het nu eens per week. Als je het eens per week doet, doe je het nu iedere dag. Doe geen prive opnames anders dan strikt noodzakelijk.

 

Als jouw adviseur van ondernemersklankbord van mening is dat een faillissement onafwendbaar is, zorg dan dat je geen crediteuren betaalt in het zicht van een faillissement. Je wilt de schijn voorkomen dat je crediteuren voortrekt. Je boekhouder is een ander verhaal. zorg dat die wel betaald blijft worden. Je zult hem nog hard nodig hebben. Een curator zal dat niet zien als voortrekken. Die weet dat een goed financieel verslag onontbeerlijk is in dit soort situaties. Ga geen nieuwe verplichtingen aan. Koop geen nieuwe collectie in ofzo. Ga geen nieuwe advertenties plaatsen.

 

Vergeet even de Euro-BV. Dat zou alleen iets zijn om iets nieuws te beginnen als je nog in staat van fallissement verkeert. maar of je dat wilt...

 

Geld is maar geld. Het is makkelijk gezegd, maar het is wel zo. Zorg dat je de boel netjes afhandelt. Je reputatie is niet in geld uit te drukken. Zorg er voor dat je de boel netjes afsluit en niet blijft zitten met het gevoel dat je er alles aan hebt gedaan om jouw zaak tot een succes te maken. Zorg er voor dat je iedereen recht in de ogen kunt blijven aankijken, ook al schieten ze er bij in. Vergeet niet dat een faillisement van hun klant nog altijd hun ondernemersrisico is. Maar de meeste ondernemers kunnen persoonlijke en zakelijke gevoelens goed scheiden. Als je ze recht in de ogen kunt blijven aankijken hou je altijd de weg open om nog eens zaken (wellicht tegen contante betaling) te kunnen doen. Schuldgevoel en het knagende idee dat je het beter had kunnen doen kunnen je langer achtervolgen dan de 3 jaar die je moet tandhakken tijdens een WSNP periode.

 

Als je nog eens je ei verder kwijt wilt stuur je maar even een PM.

 

Sterkte in de strijd!

 

**** Wie geschoren wordt moet stil zitten ****

Link naar reactie
  • 0

ja, dat ben ik wel met je eens. en langer dan de 3 jaar zal het wel duren ja en zeker ook als ik in de toekomst miss een hypotheek of zoiets wil afsluiten

 

ik zit ook nog met zo'n fijn huurcontract dus daar heb ik binnenkort ook een afspraak mee om te kijken wat we daarmee kunnen doen. verder is het helaas zo dat ik nog kleding heb georderd in het verleden (moet lang van tevoren in de mode) dus dat komt nog allemaal binnen samen met de rekeningen.

 

ik hou nu steeds net mijn hoofd boven water maar zie niet echt verbetering

er komen wel mensen maar niet veel

de straat waar ik trouwens in zit is pas nog uitgebreid besproken in de regionale krant omdat het volgens de krant een 'desolate straat' is

winkels verdwijnen hier meer dan dat er nieuwe komen. er zit totaal geen loop in

 

de adviseur van ondernemer klankbord zei ook al dat ik dat krantenknipsel goed moet bewaren omdat dan kan worden aangetoond dat de gemeente ook zeker een paar steekjes heeft laten vallen in deze straat

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Misschien ken je een bevriende ondernemer die eens op jouw plaats wil gaan staan voor een paar dagen? Het is soms heel goed om een totaal nieuwe blik op de zaak te krijgen, wellicht is dat zeer waardevol voor je. Als het een inspirerend persoon is krijg je wellicht weer die zin in ondernemen zoals je die in het begin had.

 

dit vind ik geen gek idee

 

echter heb ik nog wel de zin om te ondernemen maar ik zit zo vast als een rots

dat is het erge

als er een lampje kapot gaat in de winkel kan ik bij wijze van spreke niet even een nieuwe halen want daar is geen geld voor

en met dat in gedachten vind ik het moeilijk omdat andere mensen allemaal fantastische ideeen hebben en het altijd heel goed weten. maar wat toch altijd weer geld kost

marketing= niet gratis

Ik denk dat je het niet moet overdrijven, als je de winkel zichtbaar laat verpauperen moet je er ook echt 100% zeker van zijn dat je er mee stopt, je schulden afbetaald en iets anders gaat doen. In andere gevallen is het duurkoop. Dit soort kleine kosten maken het verschil niet meer, al moet je natuurlijk niet overdrijven.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als je zeker weet dat je daardoor je omzet enorm op kunt drijven is dat wellicht niet zo'n slecht idee. Je kunt echter ook bijvoorbeeld voor minder dan 100 euro een lading flyers laten bedrukken en een goede actie opzetten. Ga ze zelf rondbrengen, of laat het een paar vrienden doen, terwijl jij in je winkel staat.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ja dat is waar

 

het hoeft niet allemaal zoveel te kosten dat begrijp ik ook.

 

Ik heb een topwinkel. Iedereen zegt het. ziet er goed uit, goed merkenpakket, goede uitstraling. Alleen is de loop ernaar niet goed

maar ik dacht zelf wel aan het begin dat als je maar iets moois te bieden hebt de mensen daar vanzelf wel op af komen.

 

Ik heb begin van het jaar een actie gedaan

op 25 januari een grote € 25,- dag

van 09:00 t/m 21:00

heel veel oude collectie en nog wat opgekochte spullen zijn er toen verkocht

 

het was stampensvol en met 3 vrienden hebben we van s'ochtends tot s'avonds geen seconde stil gezeten

het was bij de beesten af hoe mensen opeens komen graaien.

 

dat was dus een fantastische dag maar later dacht ik ook: "Nu weten ze me opeens wel te vinden".

 

dus als je het bijn gratis weggeeft is het druk maar moeten ze de normale prijs betalen opeens niet

 

dus mensen weten je wel te zitten. alleen twijfel ik dan aan mijn produkt.

moet ik toch maar een textiel super beginnen? voor bodemprijzen?

 

???

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je helaas niet helpen, omdat ik hier geen ervaringen mee heb.

Uiteraard wil ik wel graag proberen iets of wat met je mee te denken, wellicht dat het een klein beetje kan helpen.

 

Ik zat te denken, je hebt een rijbewijs, zou je dan niet enkele uurtjes jezelf in kunnen zetten als taxi chauffeur bij één of ander bedrijf?

Ik roep even wat omdat ik ook niet weet of dat zomaar kan in jouw situatie.

 

Ook moest ik denken aan een soort van flyer in elkaar te knutselen op je pc, eentje waarmee je mensen uitlokt eens te komen kijken in je winkel, en deze dan zelf uit te printen en ook zelf op de fiets rond te gaan brengen bij de woonhuizen in de omgeving van je winkel.

 

Is het misschien idee om een persbericht te maken en eens te kijken of de plaatselijke krant deze zou willen plaatsen.

 

Een bord voor de winkel met uitlokkende tekst?

 

Een advertentie dat jou winkel bestaat, op marktplaats bijvoorbeeld?

 

Kortom reclame die eigenlijk geen drol kost om toch eens te kijken of er wat nieuwe mensen naar jou winkel te lokken zijn.

 

Voor de rest laat ik het graag over aan de forummers met verstand van dit soort dingen, maar wil je in ieder geval heel veel goeds toe wensen.

 

edit: Ik zie nu jouw eigen post en ik zou zeggen, verzin nog eens zo'n actie.

Maak het zo dat het lijkt of je weggeeft, maar dat je dat in werkelijkheid niet doet.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

ja, dat van dat werken heb ik ook aan zitten denken maar aangezien ik echt 24/7 bezig ben met de onderneming is het lastig. en wat ook nog een zeer vervelend detail is: mijn zwager, de broer van mijn vriendin ligt op dit moment in coma op de intensive care van het VU na een hersenbloeding. dus de enkele uren die het me lukt vrij te zien zit ik daar.

 

maar inderdaad heb ik wel veel gedacht aan dat soort dingen zoals flyers laten drukken en zelf s'avonds bezorgen.

elke avond een uurtje op de fiets en dan kan je toch wel wat mensen bereiken.

ik ben zelf van mening dat korting geven niet een optie is want dat is juist iets wat ik me niet kan perimenteren. en ik heb ook gemerkt met meerdere acties (pas had ik 10 dagen lang 10% korting op bepaald merk) dat het niet zo werkt want het is er niet drukker door geworden

 

ik hou julllie op de hoogte

 

p.s.

ik zit nu al 2,5 uur in de winkel en de enigste persoon die binnen is gekomen is de postbode >:(

dus ik heb even de tijd om op het forum te zitten

 

maar......... de zon schijnt wel lekker vandaag ;D

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Met zo'n 25 euro actie kom je inderdaad goed van je opruiming (+ speciaal daarvoor ingekochte items) af maar het moet een extra zijn. Je doelgroep is dan als het goed is toch al lang geweest?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Heerlijk is dat, daar word je toch altijd iets of wat vrolijker van weer he ;D

 

Ik zeg al, die actie is geen verkeerd plan, maar doe het dan wel zo dat het LIJKT alsof je weggeeft, maar dat eigenlijk niet doet.

Misschien dat iemand hier een leuke actie weet?

 

Als je nu op de pc zit, waarom dan niet even langs marktplaats hoppen en een advertentie plaatsen. Moet je betalen, kies dan een andere rubriek.

Heeft de plaats waarin jou winkel gevestigd is ook een website? Ga daar eens kijken dan, misschien dat je daar iets kunt plaatsen, of misschien dat er een andere site op staat waar je iets op kunt plaatsen.

 

Open word en schrijf alvast een stukje tekst voor je flyer. Ik heb bv 160 grams printpapier liggen, zitten 250 vellen in. Zou ik die in 2 knippen, zijn dat 500 flyers. Knip je de vellen in 4 stukken, dan heb je nog veel meer flyers om rond te brengen. Als dat pak op is, heb je iig al een begin gemaakt.

Zet er iets op wat in het oog springt, want mensen zijn daardoor toch geneigd om even te willen kijken wat daar nu in de brievenbus ligt. Wil je dat doen, heb je dat er voor over, dan zijn er vast wel higherlevel leden die je tips kunnen geven over de tekst die uitlokt tot langskomen, maar wel op zo'n manier dat het jou geen geld kost.

 

Maak eventueel ook een tekst in word die je nu direct op je winkelruit zou kunnen plakken om klanten je deur binnen te laten lopen.

 

Maak misschien ook een tekstje dat je tussendoor snel even bij de supermarkten op de prikborden kunt gaan hangen.

 

Je hoeft je niet te vervelen omdat er nu even geen klanten binnen willen komen, denk aan morgen, overmorgen, volgende week, volgende maand. Wat kun je NU doen om STRAKS een klant extra binnen te mogen zien komen.

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een hele bassale actie, maar probeer eens de grootste vriendelijkste grijns op je gezicht te zetten en loop eens een paar keer per dag door de winkelstraat waar het wel druk is. Iedereen die je een beetje kent ga je zo vriendelijk als je maar kunt gedag zeggen. Niet overdreven, maar doe in ieder geval alsof je heel gelukkig bent.

 

Hou dat een paar weken vol. Als het goed is gaan er een paar achter je aan lopen en over je nadenken en wellicht zo nu en dan toch eens een bezoekje brengen in die winkel van die toch wel hele aardige vent.

 

Probeer het eens, kost niets het kan je laatste redding zijn.

 

Alleen in je winkel zitten is ook niks.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor deze dingen.. het is inderdaad iets waar ik zelf ook weleens aan denk maar nooit echt doe

 

ik moet dat gewoon wel gaan doen inderdaad

gewoon maar even lekker printen en zorgen dat mensen het onder ogen krijgen

 

op internet heb ik al wel veel gedaan

ik sta op winkelabc.nl

en heb een eigen site

en ook via diverse kanalen om jongeren aan te spreken (hyves)

 

maar die flyers moet ik inderdaad maar eens doen

ik heb dat voor andere acties ook weleens gedaan

bij copyshop kost het nog geen 10 euro voor een flinke stapel

 

dat is volgensmij nog goedkoper dan wanneer ik mijn inktpatroon leeg print

 

nou in elk geval ga ik even wat doen

want van achter deze pc zitten wordt ik natuurlijk ook niet rijker (wel van de tips die jullie geven, dank hiervoor)

 

 

;D

 

fantastisch deze reacties, ga zo door

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, aanbiedingen doen het altijd goed.

Het is niet voor niks dat bepaalde winkelketens rekken buiten hebben staan met gemaksproducten die je in de winkel af moet rekenen.

 

Eigenlijk komen er een paar vragen bovendrijven.

Ligt je winkel zo ver uit de loop voor jouw doelgroep ?

weet die doelgroep jou eigenlijk wel te vinden ?

Lukt het jou om een klant meer te verkopen dan waar hij voor binnenkwam ?

Heb je wel de juiste collecties in huis ?

Maak je genoeg marge op je verkopen ?

Ben je misschien te goedkoop ?

 

Ik denk namelijk dat de mensen die op de koopjes af kwamen niet jou reguliere klanten zijn.

 

Jouw oplossing zou dus liggen in meer klanten in je winkel die met meer weggaan.

De grote vraag is denk ik, hoe krijg ik meer klanten mijn winkel in.

 

Link naar reactie
  • 0

nou ik ben er natuurlijk niet voor niets begonnen en wel gekekenen naar de mogelijkheden. het is midden in het centrum maar niet in de drukste winkelstraat en ik heb wel een hele hoop klanten die mij weten te vinden en speciaal alleen voor mij de stad in gaan. dus heb in die zin wel een bepaalde groep mensen om mij heen. Ook ben ik een aanlooproute van een grote parkeergarage naar centrum.

 

het probleem van marge heb ik wel.

Ik kan tijdens de uitverkoop niet heel laag zakken wil ik nog een beetje marge overhouden.

Dit moet echt verbeteren en ik heb al dingen gezocht wat ik wilde invoeren voor komende winter.

Een merk dat nog niet in NL verkocht wordt maar echt heel veel kansen heeft en waar zeer goede marge te behalen is.

Ook Private Label wil ik gaan doen in jassen en colberts die zonder direct grote aantallen af te nemen gemaakt kunnen worden.

 

Ergens zat ik ook te denken om gewoon te stoppen met de winkel en dan agent te worden voor dat nieuwe merk waar ik het dus over had. Het merk heeft mij daar ook voor benaderd. Maar eerst maar eens de winkel netjes op poten zetten of afhandelen.

 

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

nee, geheel zelfstandig

en heb dus ook niet de extra torenhoge kosten en verplichtingen van een inkooporganisatie dat scheelt een hoop

Maar ook niet de voordelen op het gebied van o.a. financiering en advies. Het is niet zo eenzijdig ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.