• 0

boeken kvk facturen > welke grootboekrekeningen?

Beste,

 

allereerst moet ik even kwijt dat dit forum een ontzettend welkome bron van informatie is. Ik ben sinds 1 januari dit jaar ondernemer en baal ervan dit ik dit forum niet eerder ben tegengekomen. Het had mij veel uren zoeken kunnen besparen.

Echter het kwaad is al geschied...

 

 

Ik heb deze week mijn boekhoudpakket Snelstart binnen gekregen. Op dit moment ben ik mijn administratie in aant voeren. Nu ben ik toegekomen aan de facturen van de KvK.

Middels de zoekfunctie heb ik al gevonden dat de kvk inschrijving geboekt kan worden onder contributies. Dit heb ik in snelstart gedaan onder "4300 contributies" met als functie "30 inkopen/kosten alle btw tarieven".

Vraag 1: tot zover akkoord?

 

nu heb ik van de kvk nog twee andere facturen. Namenlijk 1 voor het uittreksel van mijn eigen eenmanszaak en 1 voor het aanvragen van info uit het handelsregister.

 

Vraag 2: Onder welke grootboekrekening moet ik deze laatste 2 facturen boeken? Ik neem aan niet onder Contributies. Zijn dit bedrijfskosten? Bijvoorbeeld 4290 met als functie "30 inkopen/kosten alle btw tarieven (in snelstart).

 

Nog een aanvullende vraag over grootboekrekeningen.

 

Een gedeelte van mijn werkzaamheden is als Dj. Daarvoor koop ik regelmatig CD's. Kan ik deze kosten boeken als 7002 inkopen hoog? Dit is natuurlijk een erg algemene noemer. Graag hier advies over.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

 

Face Reverse - music and media creation // www.facereverse.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat betreft het 1e KvK deel klopt dat wel volgens mij. Opvragen van informatie e.d. kan je inderdaad zien als bedrijfskosten maar de exacte rekening weet ik niet.

Een gedeelte van mijn werkzaamheden is als Dj. Daarvoor koop ik regelmatig CD's. Kan ik deze kosten boeken als 7002 inkopen hoog? Dit is natuurlijk een erg algemene noemer. Graag hier advies over.
Kan je "een gedeelte" specificeren? Houd je ook rekening met de buma/stemra e.d?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Kan je "een gedeelte" specificeren? Houd je ook rekening met de buma/stemra e.d?

 

Buma/stemra is in deze naar mijn mening niet relevant. Als ik ergens draai is de horeca-eigenaar verantwoordelijk voor de benodigde afdrachten aan de buma ed. Dit heb ik ook standaard in mijn contract staan. Voor tracks die gedownload zijn biedt de buma een additionele regeling. Echter dit gaat wat erg off-topic.

 

Wat betreft het boeken van cd's en grootboekrekeningen in het algemeen, kan je dus wel stellen dat dit redelijk natte vinger werk is? Ik ga vandaag eens de drive-in show benaderen waarvoor ik vaker opdrachten doe. Eens kijken waar zij een en ander onder boeken.

 

Bedankt voor de reacties!

Face Reverse - music and media creation // www.facereverse.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.