• 0

Uitstel aangifte

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo S,

 

Het is als ondernemer altijd mogelijk drie maanden uitstel aan te vragen voor het indienen van je aangifte inkomstenbelasting. Daar heeft een staking bij de Belastingdienst geen invloed op. Dat jij je aangifte na uitstel aanvragen alsnog binnen 1 week inlevert is prima.

 

Toevallig heb ik gisteren in een ander draadje verteld hoe je uitstel aanvraagt en die tekst heb ik even hieronder geplakt.

 

*****

Gewoon per slakkepost zelf een 2-regel-briefje sturen naar je belastingkantoor (adres/antwoordnr staat op de brief die je hebt ontvangen dat je aangifte moet doen).

Voorbeeld brieftekst: Langs deze weg verzoek ik u mij uitstel te verlenen voor het indienen van de aangifte inkomstenbelasting over het jaar 2006. Het sofinummer waarvoor ik langs deze weg uitstel aanvraag is nummer ............. . Dan even je handtekening en eigen naam/adresgegevers eronder zetten.

Je krijgt vervolgens na enkele weken een standaardbrief dat je uitstel hebt gekregen tot eind juni.

*****

 

Als je uitstel wilt aanvragen (nodig denkt te hebben) wel dat briefje vandaag versturen en niet tot het allerlaatste moment wachten. Je weet nooit of de slakkepost er een dagje langer voor nodig heeft dan normaal...

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Renep, wat is dat voor rare reactie?

 

Vandaag staat bij ons in de krant dat de aangiftes een week later ingediend mogen worden, vanwege de stakingen. Het is dan toch niet gek dat ik hieraan begin te twijfelen aangezien ik op internet berichten tegenkom die dit tegenspreken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je het hebt over de reactie van Rene en niet de mijne...

 

Oh ja, staat er ook.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor S,

 

Het is helemaal niet raar dat jij vragen hebt als je iets hoort en dat vervolgens elders wordt tegengesproken.

 

Ik heb inmiddels begrepen dat de Belastingdienst heeft gemeld dat de aangiftes gewoon op 1 april binnen moeten zijn en ook de site van de Belastingdienst meldt niets over later inleveren. Daarom vertelde ik dat je als ondernemer altijd uitstel kunt aanvragen als je niet op tijd klaar bent met het invullen van je aangifte.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Eventueel kun jij je ook wenden tot een belastingconsulent die deelneemt aan de BECON regeling. Een belastingconsultent kan uitstel krijgen via een speciale uitstelregeling voor alle opgegeven aangiften en moet deze vervolgens via een speciale staffel weer inleveren bij de belastingdienst.

 

Succes met invullen.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Net op nu.nl verschenen:

DEN HAAG - Belastingplichtigen hebben dit jaar tot uiterlijk 6 april de tijd om hun aangifte inkomstenbelasting in te dienen. Dat is vijf dagen later dan gebruikelijk.

 

Staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) heeft daartoe besloten om een einde te maken aan de onzekerheid over de uiterste inleverdatum.

 

http://www.nu.nl/news/1024737/34/Belastingaangifte_kan_tot_uiterlijk_6_april.html

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.