• 0

Enkele vragen over een deelvracht per container

Hallo,

 

Ik wil een partij goederen gaan invoeren uit het middenoosten en of azie, het gaat om enkele M3.

 

Ik heb op deze site al de een en ander topic doorgelezen, mbt vrachtvervoer van een container. Afkortingen zoals FOB en CIF zijn mij gedeeltelijk duidelijk geworden.

 

Echter de volgende afkortingen zeggen me nog niets:

THC

C&F

FHL

LCL

 

Wie kan me hiermee helpen?

 

Als ik het allemaal goed begrijp is het verstandig om goederen FOB te bestellen, dit ivm de vervoerskosten waarover ook btw etc betaalt moet worden, als men bij voorbeeld iets CIF invoert. Bij een FOB order zorgt dat de leverancier dat het door de douane komt (daarginds) en aan boord als ik het goed begrijpt. Dan moet ik een expediteur inschakelen die zorgt voor het zeevervoer naar Rotterdam.

 

Zorgt zo’n expediteur ervoor dat de goederen voorbij de douane hier in Nederland komt, of moet daarvoor nog een partij voor ingeschakeld worden?

 

Her en der lees ik op deze site wat tegensprekende posts mbt het verzekeren van de goederen….sommige zeggen dat niemand het doet, andere zeggen weer het kost bijna niets en zeker doen. Kan iemand zijn visie hierop geven. (wat ik me afvraag: mocht er iets beschadigd zijn van de partij goederen die je invoert, hoe kun je of moet je bewijzen dat dit tijdens het zeevervoer is gebeurd).

 

Tenslote kan mij iemand een indicatie geven van de totale kosten voor het voervoer van een haven in het middenoosten en/of azie, tot voorbij de douane (klaar om opgepikt te worden).

 

(p.s. ik weet niet of het is toegestaan op dit forum, maar kan iemand mij een bedrijf aanraden voor het vervoer van enkele M3 uit het middenoosten en uit azie, stuur me eventueel een PM)

 

vr.gr.

 

John

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

THC= Terminal Handling Charge

Wil zeggen van de auto/boot enz op de boot. In Nederland weer andersom. In USA in mijn tijd $ 500; altijd vaste prijs. In Oosten weet ik het niet. In Nederland destijds (we praten over 7-8 jaar geleden) in guldens 343. Dit zijn vaste kosten voor een container, kom je niet onderuit.

C&F Costs & Freight.

Wil zeggen hoe je de zending kunt verzenden, onder welke voorwaarden. Er is ook EXW (Ex works-vanaf fabriek alles vrachtkosten zelf betalen), FOB (Free on Board-alle kosten tot aan boord betaald) CIF (Costs Insurance Freight) enz.

FCL (geen FHL)

Wil zeggen Full Container Load (Volle container, kan zijn 20 voet, 40 voet en allerlei andere tussen- en rare vormen).

LCL= Less then container load.

Wil zeggen geen containerload= dus stukgoed.

 

Vrijwel iedere expediteur, het zijn geen boekhouders :), werken voor schappelijke prijzen en kunnen je echt alle informatie geven. De meeste kunnen ook met een rechtstreekse computerverbinding voor je inklaren bij de douane.

Vaak kunnen ze plaatsen op schepen goedkoper inkopen dan een ondernemer (zie het als een reisbureau voor goederen), dus jij betaalt vrijwel niets meer als dat je al die rompslomp zelf gaat regelen. En het scheelt veel hoofdpijn.

In Rotterdam hebben veel expediteurs een land waar ze 'goed' in zijn. Vraag daar naar. Anders sturen ze je gerust naar een concurrent/collega.

 

Sterkte en veel plezier

Josina

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.