• 0

Invoer(rechten) boeken

Ik wil boekjes laten drukken in Singapore.

De boeken worden verscheept naar Rotterdam.

Weet iemand hoe ik de douaneformaliteiten regel?

Is het mogelijk (lees: eenvoudig) zelf te regelen of moet/mag daar een expediteur voor worden ingeschakeld?

De belastingdienst leek niet van zinne me van enige informatie te voorzien en verwees me door naar een douane-expediteur.

 

Het gaat om een order van slechts enkele duizenden euro's (en kan het zo in mijn auto laden) dus zo bijzonder is het allemaal niet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Ron,

 

Ik neem aan dat de boekjes een relatief kleine zending zijn. Je verscheept dan LCL (in een container van een consolidator). Het gros van de kosten waar je dan in Rotterdam tegenaanloopt zullen aan de agent van deze consolidator moeten worden betaald. Kosten zijn bijvoorbeeld loskosten/THC/Release fees en dergelijke. Normaal gesproken kan deze ook voor relatief weinig (50 to 100 euro) de inklaring regelen. Ik weet niet of je dat ook zelf kan doen, meestal is via een ander handiger. Je kunt ze zelf afhalen (kost veel tijd) of laten afleveren door een transporteur. Kosten afhankelijk van de afstand.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie!

Maar hoe werkt dat dan?

 

Op de offerte staat o.a. "Prices for FOB Singapore". Dat betekent volgens mij dat de leverancier het transport regelt.

 

Verder staat er: "CIF Rotterdam port @ EUR 0.10/cp"; Dat zijn volgens mij de vracht- en assurantiekosten per stuk.

 

Wie is dan de consolidator? Hoe kom ik daar dan mee in contact.

 

Ik ben duidelijk een leek....

Link naar reactie
  • 0

Prijs voor FOB Singapore betekent zoveel dat de leverancier het aflevert in Singapore in de haven.

 

CIF Rotterdam port @ EUR 0.10/cp betekent dat je extra mag betalen (eur 0.10) per cp? om het op de boot te zetten naar Rotterdam. Verzekering en vracht zijn dan inbegrepen (wel vragen naar het verzekeringsbewijs!).

 

De consolidator is het bedrijf dat jouw pakketjes uit de grote container haalt. Deze zal daar een leuk bedrag voor rekenen. Je vindt de naam van het bedrijf terug op het bill of lading, die je krijgt van je leverancier wanneer je betaalt hebt (bij CIF).

 

Laat je vracht en verzekering uit Nederland regelen (bijvoorbeeld bij FOB), dan heb je daar niets mee te maken, maar zal je Nederlandse agent dat regelen.

 

Kortom, wil je 100% zeker zijn van de uiteindelijke prijs, regel het dan in Nederland. Je leverancier het vervoer laten regelen kan iets goedkoper uitpakken, maar dat weet je nooit precies van tevoren.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.