• 0

"Indirecte" marketing

Mijn focus is op kleine tot middelgrote productie- en groothandelsbedrijven en daar pas ik zoveel als mogelijk mijn activiteiten en uitstraling op aan: geen poeha, snelle resultaten en lage kosten. Ik trek geen pak aan, rijd een oude auto en gebruik open source software.

 

De laatste tijd word ik vooral benaderd door grote bedrijven, nu bijvoorbeeld weer een grote uitgever en een mobiele telefoniebedrijf, beide beursgenoteerd. Ik richt mij er niet op, maar mijn aanpak trekt ze aan. Meestal levert dit ook nog eens lucratievere opdrachten op.

 

Kennen jullie dat? Dat je richt op de ene doelgroep maar dat je aantrekkelijk blijkt voor een andere? Gebruiken jullie dat ook bewust?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel herkenbaar. Toen wij startten hadden we 5 verschillende proposities. Al snel kwamen we erachter dat we beter focus konden aanbrengen. Dat hebben we gedaan en ons toen beperkt tot 2 proposities. Die andere 3 leverden toch geen resultaat op. Dus hebben we ze geschrapt.

 

Sindsdien krijgen we met grote regelmaat aanvragen die betrekking hebben op die 3 geschrapte proposities. We positioneren ons nog steeds niet op die 3, maar het levert wel regelmatig business op.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is niet iets dat we bewust ‘gebruiken’. Misschien zou het wel handiger zijn om die 3 weer toe te voegen. Maar ik geloof heilig in focus, dus toch maar niet.

 

Maar regelmatig krijgen we de vraag “kunnen jullie dan ook niet…..”. En daar waar we menen het goed in te kunnen vullen, daar pakken we het inderdaad mee. Het is eigenlijk (nu ik erover na denk) wel ‘lekker’ zo. We kunnen ons nu puur op onze core-business richten. We positioneren ons dus ook zo. Qua verhaal en ook qua media uitingen. En daar waar er iets ‘leuks’ voorbij komt kunnen we er wel op in springen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik merk voor mijzelf een soortgelijk iets op al is niet echt in de vorm van een geplande marketing strategie. Ik heb heel veel klanten welke allemaal via via binnenkomen, verspreid door het hele land. Wat in de grafimedia branche niet echt een bezwaar hoeft te zijn omdat je 80% digitaal af kan handelen.

 

Maar lokaal (waar ik me in eerste instantie op wilde richten) blijven de klanten een beetje achter. Dit is dan ook hetgeen waar ik de komende tijd mijn pijlen op wil richten. Maar het is wel grappig dat het balletje heel anders kan rollen als dat je zelf in eerste instantie zou verwachten. En als klanten mij kunnen verkopen aan iemand in lutjebroek, hoor je mij niet klagen.

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Zoals het kinderboek van vroeger: "rupsje nooit genoeg". Ik heb absoluut niks tegen landelijk.Ik vind het helemaal goed zo. Alleen ik heb het idee dat ik lokaal ook wat laat liggen. En dat is zonde.

 

Ik ben toch meer van het persoonlijke begeleiding/gesprek en om daarvoor 2 uur in de auto te zitten is ook zo duur voor de uurtjes.

 

Tevens is alles nu zonder active werving gedaan. Mond op mond binnen het netwerk vormt 90% van mijn klanten inbreng. Ik wil nu ook eens proberen actief een nieuwe groep aanboren. Traject doe ik regelmatig voor mijn klanten opzetten, alleen nog niet voor mezelf. Luxe projectje zullen we dan maar zeggen.

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft ook heel herkenbaar. In het begin richtten wij ons ook op de MKB industrie, en dan bedoel ik het kleine MKB, van 10 - 30 man, metaalproductiebedrijven, regio Noord. Maar na vele gesprekken bleek dat veel ondernemers binnen deze doelgroep er een reactieve strategie op na houden en niet zo bezig zijn met innovatie. Onze doelgroep is nu verschoven naar iets grotere bedrijven, high tech bedrijven, maar tussen onze klanten zitten zelfs overheidsdiensten, hoewel we ons hier niet op richten.

 

We hebben ons concept wel wat aangepast, maar net als Rikkert geloof ik ook in focus. Ons hoofdthema blijft innovatiemanagement, maar soms krijgen we ook specifieke vragen over export, met name naar Rusland. Dit laten we niet liggen, maar promoten het niet heel expliciet. Op den duur zal het zich wel verder uitkristaliseren, ik heb niets tegen deze indirecte marketing, zoals je het noemt.

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0
Met indirecte marketing bedoel ik eigenlijk dat je aantrekkelijk bent voor de ene doelgroep terwijl je je richt op een andere. En dat dan bewust doen natuurlijk.

 

terwijl je je richt op de ene en het resultaat krijgt van de andere en dat ook nog bewust doet. Dan richt je je dus op de andere????

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Dus ik moet mij gaan richten op de grote bedrijven waarvoor er al vele aanbieders zijn? Dan zal ik mijn concept toch wel moeten aanpassen en ik weet niet of ik dan nog onderscheidend ben.

 

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik mijn eigen concept trouw moet blijven en moet blijven vissen op voorntjes, en als er een keer een snoek voorbij kom dan pak ik die natuurlijk mee.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je altijd trouw moet blijven aan jezelf. En daardoor ook de klanten zal vinden die bij je passen.

 

En als er grote bedrijven bij je aankloppen en gebruik willen maken van jouw diensten is dat natuurlijk nooit erg. Werk is werk. En als je dit voor elkaar krijgt door je eigen concept te handhaven zal het blijkbaar aantrekkelijk zijn voor een bredere doelgroep dan je eerst voor ogen had.

 

Gefeliciteerd.

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.