• 0

aandelen in personal holding, zelf in loondienst

Op dit moment ben ik in loondienst en heb ik 11% van de aandelen van de firma waar ik werk in mijn bezit. De komende jaren ben ik de gelegenheid het percentage aandelen uit te breiden. Uiteindelijk zal ik samen met een collega directeur/eigenaar zijn.

 

Kan ik de huidige en in de toekomst te verwerven aandelen plaatsen in een nog op te richten personal holding en zelf (voorlopig) in loondienst blijven?

Wat zijn de consequenties van het inbrengen van de aandelen die ik nu als privé-persoon bezit in een personal holding?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Kan ik de huidige en in de toekomst te verwerven aandelen plaatsen in een nog op te richten personal holding en zelf (voorlopig) in loondienst blijven?

 

Ja, dat kan. Laat je wel goed informeren of het bouwen van een kerstboom ook daadwerkelijk soelaas biedt. Daarnaast merk ik op dat je aandelenbelang van een dusdanige omvang is dat je Directeur-aandeelhouder (DA) bent. Dit kan mogelijk fiscale gevolgen hebben.

 

Wat zijn de consequenties van het inbrengen van de aandelen die ik nu als privé-persoon bezit in een personal holding?

 

O.a. kosten van oprichting vennootschap, kosten van overdracht aandelen, jaarlijkse onderhoudskosten vennootschap......zoals gezegd, laat je eerst voorlichten of een holdingstructuur wel zinvol is.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.