De belastingdienst kanteert voor een DGA een gebruikelijk loon van ongeveer 39-40k op jaarbasis. Welke elementen moet je meenemen om tot de feitelijke exBTW managementfee te komen, aannemende dat de DGA in dienst is bij zijn persoonlijke holding en vanuit die vennootschap inkomen ontvangt en met zijn persoonlijke holding managementactiviteiten verricht in een werkmaatschappij? Heb al een voorzetje gedaan. Verder nog ideeën? Als iemand deze opstelling wellicht als eens heeft gemaakt, dan nodig ik haar/hem graag uit om me een PM te sturen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ExTax!
ExTax!
De belastingdienst kanteert voor een DGA een gebruikelijk loon van ongeveer 39-40k op jaarbasis. Welke elementen moet je meenemen om tot de feitelijke exBTW managementfee te komen, aannemende dat de DGA in dienst is bij zijn persoonlijke holding en vanuit die vennootschap inkomen ontvangt en met zijn persoonlijke holding managementactiviteiten verricht in een werkmaatschappij? Heb al een voorzetje gedaan. Verder nog ideeën? Als iemand deze opstelling wellicht als eens heeft gemaakt, dan nodig ik haar/hem graag uit om me een PM te sturen.
- Administratieve kosten persoonlijke holding (o.a. payroll-administratie, adviseurskosten)
- Gebruikelijk Loon (bruto)
- Arbeidsongeschiktheidsverzekering DGA
- Wekgeversbijdrage ziektekostenverzekering
- Aansprakelijkheidsverzekering DGA?
- Aansprakelijkheidsverzekering Persoonlijke Holding?
- Autokosten (optioneel)
- Pensioen DGA
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11822-elementen-in-managementfee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag