• 0

Importeren vanuit India

Ik ben bezig met het ontwerpen van een kledinglijn. Deze laat ik in India produceren. Ik heb al heel wat gelezen van transportmogelijkheden vanuit vooral China en vraag me af of het voor India heel anders is? De infrastructuur is toch niet zo goed als in China.

Ik weet nog niet precies de de grootte/zwaarte van de lading dus moet ik met aannames werken. Ik wil graag offertes opvragen bij de diverse expediteurs.

Zijn er mensen die ervaring hebben met kleding importeren van India naar NL?

Ik ben geneigd bij voorbaat al 1 expediteur te zoeken die vanaf het ophalen in de fabriek in India tot aan mijn voordeur de zaken regelt. Uiteraard met alle bijbehorende documenten afhandelingen. Niet dat ik zelf het hoofd- en natransport regel en mijn leverancier het transport in India. Mijn gevoel zegt dat dan veel mis kan gaan.

Graag hoor ik tips en advies. Ook over waar ik het beste offertes kan aanvragen.

Bij DHL-achtige instanties. Of bij een van de vele expediteurs in Rotterdam?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor kleinere pakketten kun je beter DHL-achtige bedrijven nemen.

Als het te groot wordt, zijn dat soort bedrijven te duur, dan is een expediteur weer goedkoper. Frans Maas of Kühne en Nagel zijn grote bedrijven, die hebben veel vestigingen/agenten overal.

Bel er gewoon een paar op en vraag een prijs. Goed op papier zetten wat je ze allemaal wilt laten doen, dan kunnen ze gemakkelijk een offerte maken. Vaak maken ze op jouw verzoek wel een staffel, dan kun je zelf kijken hoe duur het is als je het volume/aantal kilo's weet.

Je moet wel rekenen dat er weinig Nederlandse bedrijven zélf in China/India enz. zitten. Ze hebben vaak wel een agent waar ze altijd mee werken, dus betrouwbaar. Alhoewel dat per land verschilt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.