• 0

Welke belastingen en wanneer?

Vorig jaar mei ben ik gestart met een eenmanszaak.

In t kort: ingeschreven bij KvK, tig opdrachten(gevers), meer dan 1225 uren in onderneming gestoken, gebruik van BTW-nummer op facturen, BTW gerekend voor opdrachten en die afgedragen bij omzetbelasting.

 

Ik heb voor 2de, 3de en 4de kwartaal 2006 omzetbelasting ingevuld en betaald, ook voor 1ste kwartaal 2007.

 

Mijn vraag:

Welke aangiften dien ik allemaal te doen, naast de kwartaalaangiften omzetbelasting? IB 2006 voor ondernemers? (en bereken ik daar dan mijn 'inkomsten' na aftrek van onkostenposten?) En vervolgens ook nog: IB 2006 particulieren die ik al jaren deed toen ik ik in loondienst was (en vul ik daar dan de uitgerekende inkomsten uit IB 2006 voor ondernemers in?)?

 

Dank alvast!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

als je in 2006 al voldeed aan de criteria van de belastingdienst om als ondernemer aangemerkt te worden (min. 1225 uur voor onderneming gewerkt), dan vul je de IB aangifte voor ondernemers in. In deze zelfde aangifte verwerk je ook je loon van 2006. Je hoeft dus niet 2 IB-aangiftes te doen.

 

That's it...

 

Heb je trouwens geen brief gehad van de belastingdienst dat je de IB-aangifte voor ondernemers moet doen? Dan zou ik even een belletje plegen, helemaal als je wel al de IB voor particulieren hebt ingestuurd.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie.

 

Ik ben vorig jaar mei begonnen en voldoe aan t urencriterium.

 

Ik heb begin dit jaar een verplichte aangifte IB gekregen, zoals ik elk jaar kreeg toen ik in loondienst was. Ik heb uitstel daarvoor aangevraagd, omdat eea me onduidelijk is.

 

Bij het digitaal invullen van mn 1e kwartaalaangifte omzetbelasting 2007 zag ik dat er een openstaande aangifte staat, IB-aangifte.

 

Omdat deze openstaande aangifte zichtbaar is bij inloggen op mn ondernemers-inlogschermpje neem ik aan dat dat IB 2007 voor ondernemers is?

 

Ik kan dus niet tegelijkertijd EN IB particulier EN IB ondernemers moeten invullen?

 

Dank alvast!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Esther,

 

Weet je zeker dat de uitnodiging om aangifte te doen was voor de particuliere aangifte?

 

Mijn wederhelft die in loondienst is, heeft bijna dezelfde brief gehad alleen bij hem staat erop dat hij moet ondertekenen met DigiD.

 

Als dat er bij jou niet op staat en er staat onder het kopje 'Uw aangifte verzenden' iets over de mogelijkheid om uitstel aan te vragen tot 1 juli, heb je gewoon het formulier voor ondernemers gehad.

 

Dan is alles in orde en is de enige aangifte die je moet invullen die voor ondernemers die je al hebt gevonden op je eigen pagina bij de Belastingdienst.

 

Veel succes daarmee, en als er vragen rijzen tijdens het invullen kun je altijd de Belastingtelefoon bellen of ze hier stellen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Omdat deze openstaande aangifte zichtbaar is bij inloggen op mn ondernemers-inlogschermpje neem ik aan dat dat IB 2007 voor ondernemers is?

Klopt, alles wat daar staat heeft betrekking op ondernemers.

 

Ik kan dus niet tegelijkertijd EN IB particulier EN IB ondernemers moeten invullen?

Nee. De IB-aangifte voor ondernemers bevat wat er in de IB voor particulieren ook staat, maar heeft gewoon een extra gedeelte waar je de ondernemingsgegevens kunt invullen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.