• 0

bv oprichten

Hallo

 

Ik heb een eenmanzaak al tien jaar

 

en ik heb een B.V al 4 jaar ( daar sta ik ook op de loonlijst ) als Dga

 

In deze B.V Heb ik 80 man personeel

 

ik sta op op punt om door te draaien denk ik hahaha niet dus

 

In de eenmanzaak zit al mijn onroerend goed. en er gebeuren weinig aktiviteien meer. maar maakt wel winst natuurlijk. door verhuur beheeren enz.

 

Mijn administratie kantoor raad mij af. om er een beheer of een holding er boven te hangen.

Ja natuurlijk want een administatiekantoor heeft volgens mij niet het inzicht wat er zou kunnen gebeuren als er iets mis gaat !!! Want de cijfers van de B.V besteed hij ook uit heb ik vernomen omdat die er verders geen kaas van gegeten heeft

 

Als ik van de eenmanzaak nu er een holding van maak. wat komt er bij kijken.!!!! En is het wijs !!! desnoods

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jaap,

 

Als je eenmanszaak een risico vormt zou ik die omzetten naar een B.V.

De volgende logische stap is dan het plaatsen van een holding boven beide B.V.'s.

Ik zou dit alleen wel goed doorrekenen met een accountant en niet met je administratiekantoor zoals je zelf al aangeeft, om te zien of de kosten tegen de baten (beperken van risico) opwegen.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Niet veel risico,

heb ik met de eenmanzaak die belegt en doet de inversteringen ( soms met een beetje risico natuurlijk

 

Verders heb ik in prive ook nog 4 woningen waarvan twee van de bank. 3 verhuur ik en de andere woon ik zelf in ( maar dat zit in prive ) kijk als er iets gebeurt je weet maar het maar nooit!! dan ga ik er prive mooi in mee in.!!!

 

een administratie kantoor is relatief een stuk goedkoper, dan een acountend,

 

Nu moet ik ook natuurlijk voor de cijfers betalen, voor beide firma,s en voor de aangiften. ( wat is een richtlijn van zulke kosten wie weet dat )

Jaarrekening opstellen belastingaangifte doen deponeringen van de BV

 

Btw aangifte,en invoeren, van de boekhouding doet mijn secatrese

In een online systeem van www.kleisteen.nl dat werkt perfekt vind ik mijn boekhouder kan ook inloggen en zo de boekhouding mee kijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Alleerst wil ik graag even ingaan op jouw opmerking:

'een administratiekantoor is relatief een stuk goedkoper, dan een accountant'.

Administratiekantoren wordt niet belemmerd door enige gedrags- en beroepsregels en staan niet onder toezicht van een beroepsorganisatie. Accountantskantoren hebben deze regels wel en staan ook onder toezicht. Het gevaar dat een accountantskantoor er een potje van maakt is kleiner dan bij een administratiekantoor. Ook moet de kwaliteit van de dienstverlening en het kennisniveau van een accountantskantoor gewaarborgd zijn in tegenstelling tot een administratiekantoor. Zie het maar een beetje als de huisarts (administratiekantoor) en het ziekenhuis (accountantskantoor). Administratiekantoren zijn in de regel uitzonderlijk goed en efficient in het voeren van een betaalbare administratie. Als het goed is kan hier geen accountantskantoor tegenop. Voor bijzondere adviezen, het verzorgen van de jaarrekeningen, publicatiestukken en fiscale aangiften voor ondernemingen waarin bijzonderheden zitten (pensioen in eigen beheer bijvoorbeeld) en natuurlijk de accountantsverklaring ga je naar een accountantskantoor. Wel is het belangrijk dat je een adviseur hebt waarop je kan terugvallen en die jou eigen taal spreekt en dan maakt het mij niet uit of dit het administratiekantoor of het accountantskantoor is.

 

Het opstellen van een jaarrekening is afhankelijk van de kwaliteit van het boekwerk. Wanneer het boekwerk niet goed is bijgehouden, niet volledig of niet consequent gebeurt, moet er veel tijd besteed worden aan het uitvoeren van correcties. Veel kantoren werken erg efficient met een rapportgenerator en een koppeling naar de fiscale aangifte pakketten (XBRL is zo'n kreet die hierbij past), waardoor het opstellen van de jaarrekening zelf, de publicatiestukken en de aangiften niet veel tijd kosten. Een accountantskantoor is verplicht op een dossier aan te maken, waarbij alle posten gespecificeerd worden maar dit kun je ook zelf voorbereiden.

 

Mijn advies is dan ook om gewoon een paar kantoren (die jou in eerste instantie wel aanspreken) aan te schrijven om offerte uit te bregen. Misschien blijf je dan toch nog bij je huidige boekhouder.

 

Succes met wikken en wegen.

 

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.