• 0

Luchtvracht inklaren op Schiphol

Heeft iemand ervaring met het inklaren van luchtvracht dat op Schiphol aankomt?

 

Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten. Wordt ik door iemand van Schiphol gebeld als mijn pakketten gearriveerd zijn? Kan ik ze zelf ophalen en inklaren of moet ik dat aan een bedrijf overlaten?

 

Alle hints en tips zijn welkom

 

Cecile

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Cecile,

 

Inklaren laat je normaal gesproken doen door een douane agent. Deze kan ook transport voor je regelen. De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben een standaard agent die contact met je opneemt wanneer de zending is gearriveerd.

 

Zelf een bedrijf kiezen kan ook. Die moet je dan door de afzender op de Air Way Bill (AWB) laten zetten als notified party. Bedrijven die dit kunnen zijn oa:

www.speedmark.nl

www.cavalier.nl

www.copex.nl

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

De procedure is dat de ontvangende luchtvrachtexpediteur de uiteindelijke ontvanger zoals vermeld op de AWB (Airwaybill) informeert over de aankomst van de goederen en hierbij direct om inklarings- en afleverinstructies vraagt. Mocht dit nog niet gebeurd zijn dan is het raadzaam om bj de leverancier AWB NUMMER op te vragen. Snel reageren is een vereiste om ook de loodshuurkosten te vermijden. Hiermee kan je je eigen contact de zending laten traceren. Toch is het belangrijk om te weten dat het raadzaam is de ontvangende expediteur de opdracht tot inklaring en aanlevering te laten verzorgen daar je anders zg overwijzings- en overdrachtkosten moet betalen die er niet om liegen. Belangrijk is het om te weten op welke leveringsconditie je de goederen hebt gekocht. Wanneer je FOP ... ben jij vrachtbetaler en kan jij bepalen met welke maatschappij en expediteur je de goederen wilt ontvangen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Cecile,

 

Kan verder weinig toevoegen aan voorgaande antwoorden, maar 1 ding:

 

Vergeet je paspoort niet bij het afhalen.

Is mij nl. wel een keer gebeurd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.