• 0

concurentiebeding zonder afstand

Dag,

 

Een vriend van mij werkt bij een bedrijf en heeft daar een behoorlijk belangrijke functie. Ze hebben in Nederland 3 concurenten die precies hetzelfde doen. Omdat hij elke dag 200km moet reizen (100 heen/terug) en hij dat helemaal zat is was hij op zoek naar ander werk.

Hij heeft dat gevonden bij een bedrijf nog geen 20km van hem vandaan.

 

Het enigste probleem is, het bedrijf is een direct concurent van zijn huidige werkgever.

 

Hij heeft een concurentiebeding waar in staat dat hij niet bij een concurent mag gaan werken (1 jaar), maar er staat geen afstand in vermeldt !

 

We hebben wel constructies bedacht dat ik hem in dienst ga nemen en dan detacheren naar dat andere bedrijf, maar volgens mij zitten daar ook nogal ogen en haken aan. Zowieso ben ik op de hoogte van zijn concurentiebeding (en zijn nieuwe baas ook) ..

 

Kan zijn oude baas hem aanpakken op het concurentiebeding, ookal staan er geen afstanden in ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij heeft zijn oude werkgever dan een probleem. Er is geen rechter die zal beslissen dat een voormalig werknemer een jaar lang niet in zijn vakgebied mag werken. Het concurrentiebeding heeft in mijn opinie zijn langste tijd gehad. Het is veel effectiever dat je afspreekt dat de klanten van de oude werkgever een jaar lang niet bezocht mogen worden. Wellicht dat dat in overleg met de oude werkgever alsnog afgesproken kan worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.