• 0

IB/ bijdrage ZVW bijbetalen

Ik ben in 2006 gestart als freelancer, en moet over 2006 202 euro IB / volksverzekeringen en 220 euro bijdrage Zorgverzekeringswet bijbetalen. Op zich geen probleem, had er al wat voor gereserveerd.

 

Mijn vraag: hoe gaat dit in z'n werk? Krijg ik een accepgiro thuis, of moet ik 't zelf overmaken? Kan er op de site van de belastingvrienden niets over vinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer jij jouw aangifte instuurt naar de belastingdienst, dan zal de belastingdienst deze gaan beoordelen en verwerken. Hieruit komt een voorlopige aanslag uit voort (vaak ergens in de periode mei - juli). Bij deze voorlopige aanslag zit uiteraard een acceptgirokaart, want vanaf dat moment is het wenselijk dat je geld gaat overmaken naar de belastingdienst. Eerder heeft geen zin, want dan kunnen zij het niet traceren, afboeken tegenover een aanslag en zullen zij het weer terug aan jou gaan overmaken.

 

Na de voorlopige aanslag wordt de aangifte nog een keer grondiger gecontroleerd en de kans bestaat zelfs dat hij eruit gelicht wordt bij een steekproef. Bij de steekproef spreek je vaak van een boekonderzoek of aanvullende vragenbrief, afhankelijk waarop geselecteer wordt en wat de uitkomst is. Na al deze werkzaamheden volgt een defintieve aanslag eventueel vergezeld van wederom een acceptgiro of een bericht dat het geld dat je teveel hebt betaald terug gaat krijgen.

 

Succes

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.