• 0

Stagnatie bezoekers website

Beste bezoekers,

 

Sinds oktober 2006 ben ik een website gestart waarop iedereen zijn 2e hands boeken kan verkopen, van particulier tot antiquariaat. Vanaf het moment dat de website live is zit mijn dagelijks bezoekers aantal zo rond de 200. Iedere poging die ik onderneem om dit aantal op te krikken (mijn doel voor kwartaal 1 van 2007 was ca. 500) lukt niet. Wat heb ik reeds gedaan:

 

- sitemap Google;

- op startpagina's links geplaatst

- persberichten verstuurd naar diverse media.

- crossverwijzingen naar de website op marktplaats, speurders en marktplaza.

 

Hebben jullie nog ideeen waar de stagnatie aan kan liggen of is 200 gewoon het maximaal haalbare....?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Erica

http://www.booktrader.nl

 

 

 

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

- Aanmelden bij Google Adwords (gesponsorde links)

 

- Links proberen te krijgen op goedbezochte (relevante!) websites/pagina's zoals boeken.pagina.nl (dubbel effect: link naar je website en op termijn betere positie in Google)

 

- Wellicht structuur website optimimaliseren voor zoekmachines

 

- Zoek op Google naar pagina's van je concurrenten en kijk waar zij vernoemd staan

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de tips!

 

boeken.pagina.nl wil de website helaas niet opnemen omdat zij geen links opnemen naar boekhandels (wat BookTrader trouwens niet echt is)

Wel staat BookTrader op: thriller.startpagina.nl, literatuur.startpagina.nl, romans.startpagina.nl, boeken-winkels.startpagina.nl Is toch al een leuk aantal.

 

Adwords van Google zou dat echt uitmaken? Ik heb het idee dat niemand daarop klikt, uitgaande van mezelf.

 

De structuur is dacht ik wel duidelijk, waarin zie je verbeterpunten? Ik sta momenteel op de 1e pagina bij Google als je zoekt op 2e hands boeken.

 

 

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Ja ik zie in mijn statistieken dat als men zoekt via Google op bijv. titel, auteur, uitgever en BookTrader staat in de lijst dat men dan wel bij de website uitkomt. Daarnbij heb ik 3 sitemaps geupload naar Google met in totaal meer dan 100000 links. In die sitemaps staan alle auteurs links, uitgevers links, titel links etc.

 

Wat bedoel je met longtail?

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Via Google gevonden :-)

 

Wat is dat nou precies, de "long tail"? Je zou het eenvoudig zo kunnen uitleggen: de AKO heeft op veel plaatsen (veelal stations) een boekwinkel. De oppervlakte is beperkt, maar de aanloop is erg groot. Voor de AKO is het daarom van belang om vooral die boeken te voeren die interessant zijn voor die aanloop. Daarom bestaat het assortiment vooral uit populaire, makkelijk verkopende boeken voor een breed publiek. Deze verzameling boeken worden "blockbusters" genoemd. De tegenhanger van blockbusters is dan "de longtail": de boeken die voor een veel kleinere groep mensen interessant zijn en een veel lagere omloopsnelheid hebben. Deze boeken zijn veel minder interessant voor de AKO om in haar assortiment te hebben, en vind je daarom alleen terug in gespecialiseerde boekhandels. Amazon is groot geworden door deze long tail aan te gaan bieden: zij haalt het grootste deel van haar omzet uit boeken die in de reguliere boekhandel niet (meer) te verkrijgen zijn. Iets wat in de virtuele wereld makkelijk te doen is omdat je geen schapruimte beperking hebt.

 

 

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je je marktplaats (veel boeken voor veel liefhebbers) versterken door je positie als vindplaats (unieke boeken voor verzamelaars) meer te benadrukken. Naast de algemene categorieën zou je dan specifieke verzamelcategorieën naar voren kunnen halen. Een beetje boekenhandelaar kent de waarde van zijn boeken, en weet waar verzamelaars naar op zoek zijn. Eerste drukken, boeken over specifieke thema's, fotografie, illustraties, beperkte oplagen, speciale bedrijfsuitgaven: dat zou ook een bron van nieuws en achtergronden kunnen zijn. Menigeen heeft boeken uit erfenissen in de kast, en geen idee van de waarde. Leer ze een lesje, op een leuke manier! Open een blog en nodig handelaren uit hun boekenwijsheid te delen met de wereld; na verloop van tijd heb je een prachtig archief vol verhalen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De huidige positionering is als volgt, zowel particulier als antiquariaat kan zijn boeken te koop aanbieden. De boeken blijven net zo lang staan totdat ze verkocht zijn, ze hoeven niet om de zoveel tijd verlengd te worden. Voor particulieren is het plaatsen van de 1e 100 titels gratis. Voor antiquariaten is het voordeliger om boeken op BookTrader te plaatsen dan bijv. op antiqbook of boekwinkeltjes. En BookTrader biedt een overzichtelijk beheerpanl waarin men zijn boeken kan toevoegen, bewerken en verwijderen.

 

Daarbij wil BookTrader een overzichtelijke en heldere structuur bieden iets wat ik mis bij andere boekenwebsites. Concullega's zijn: http://www.boekwinkeltjes.nl, www.antiqbook.com, www.boekenmarktplaats.com, www.boekenverkoper.nl

 

 

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Meld je gewoon aan bij niet-relevante startpagina's. Er zijn er honderden en de meeste zijn gratis.

Het lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat maar je page-rank wordt er weer hoger mee en dus word je weer sneller gevonden.

Advertentie op Marktplaats is 6,- (met link). Doet ook veel goed.

Link naar reactie
  • 0

De huidige positionering is als volgt [snip]

 

Maar dat is meer een operationeel verhaal over hoe het allemaal werkt.

 

Bij positionering denk ik aan:

Waarom zou een webmaster een link naar jouw site maken, in plaats van een van de concurrenten?

Waarom zou jouw site hoog komen in de zoekresultaten, boven die van concurrenten?

Waarom zou een bezoeker een goed gevoel krijgen op jouw site, meer dan bij de concurrenten?

Waarom zou een bezoeker een boek bij jullie kopen, in plaats van een van de concurrenten waar hij hetzelfde boek vindt?

 

Wat mij net opviel toen ik je site bekeek is het vage verhaal op het moment dat ik het boek wil kopen. Plots blijkt dat ik bij een onbekende aanbieder koop, in plaats van de site. Jouw site verhult de identiteit van de verantwoordelijke partij: bij "over ons" staat geen naam, vestigingsadres, KvK-nummer etc.; bij het bestelformulier staan niet de gegevens van de partij waarbij je bestelt. Je kunt je afvragen of dit wel legaal is. Zie "Welke informatie moet de leverancier mij verstrekken bij een koop gedaan op afstand?" Ik knap er in ieder geval meteen op af en zou er nooit iets kopen.

 

En bij de boeken ontbreekt een inhoudelijke beschrijving en informatie over de fysieke staat.

 

Als ik op een rubriek in het menu klik dan verschijnt een enorme waslijst van titels, in plaats van overzichtelijke subrubrieken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Qua navigatie missen nog een aantal dingen:

 

De functie om naar de volgende pagina te gaan staat alleen bovenaan de pagina. Juist na het doorlezen van de lijst wil ik een pagina verder; nu moet ik eerst helemaal naar boven scrollen om door te gaan.

 

De zoekfunctie werkt niet lekker. Als ik 'uitgebreid zoeken' gebruik in de category 'kookboek' krijg ik niet relevante resultaten. Lijkt alsof het filteren op category niet werkt. (Zie in de rss-feed voor kookboeken trouwens ook niet relevante boeken)

 

Een mogelijkheid om gelijk binnen de category waarin je aan het bladeren bent te zoeken is erg prettig.

 

Door het niet werken van de zoekfunctie ben ik afgehaakt.

Link naar reactie
  • 0

Zie trouwens nog iets sufs op je site. De links op de boektitels worden geopend via javascript. Er is geen 'echte' link te bekennen.

 

Een zoekmachine indexeert dus nu je index pagina's en niet de individuele boeken. En vraag me sterk af of een sitemap daar iets aan bijdraagt.

 

Twee nadelen: een pagina over 1 boek zal hoger scoren dan een lange lijst met titels. Nog groter nadeel is dat je bezoeker op een lijst uitkomt terwijl hij via google specifiek op een titel heeft gezocht. Hij moet dus opnieuw gaan zoeken naar dat boek.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

 

Jouw site verhult de identiteit van de verantwoordelijke partij: bij "over ons" staat geen naam, vestigingsadres, KvK-nummer etc.; bij het bestelformulier staan niet de gegevens van de partij waarbij je bestelt. Je kunt je afvragen of dit wel legaal is.

 

Bovenstaand is niet correct, als je bij het contact formulier kijkt zie je alle gegevens staan, tevens staat bij het onderdeel 'Hoe' dat de kopers bij verschillende verkopers boeken kunnen aanschaffen. Geen enkele intermediair website zet de complete adresgegevens van de verkopende partij op het bestelfomulier.

 

Wat betreft de individuele titels, dit ga ik aanpassen, heb javascript gebruikt om het boek in een nieuw venster te openen, zonder adresbalk etc.

 

Bij het batchgewijs importeren wordt de rubriek (nog) niet gevuld. Iedere verkoper heeft zijn eigen indeling. Enkel bij handmatig invoeren van de boeken wordt deze goed gezet.

 

En bij de boeken ontbreekt een inhoudelijke beschrijving en informatie over de fysieke staat.

Dit is de verantwoordelijkheid van de verkopende partij, de 1 zal uitgebreid beschrijven en de ander wat summierder. Je mag ervan uitgaan dat alle boeken in nette antiquariatische staat zijn.

 

Zoekfunctie zal ik nog eens goed onder de loep houden! Iedereen bedankt voor de zinvolle opmerkingen!

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie
  • 0
als je bij het contact formulier kijkt zie je alle gegevens staan

 

Sorry, had ik niet gezien.

 

tevens staat bij het onderdeel 'Hoe' dat de kopers bij verschillende verkopers boeken kunnen aanschaffen. Geen enkele intermediair website zet de complete adresgegevens van de verkopende partij op het bestelfomulier.

 

Tsja, dat zou kunnen, maar dat maakt het nog niet correct. Ik zou zelf in ieder geval nooit iets kopen bij een anonieme verkoper die mij een mailtje stuurt om iets vooruit te betalen. Dat is een standaardrecept voor internetfraude.

 

Wat betreft de individuele titels, dit ga ik aanpassen, heb javascript gebruikt

 

Pas op, zoekmachines volgen javascript niet.

 

om het boek in een nieuw venster te openen, zonder adresbalk etc.

 

Que? Waarom zou je de gebruiker ongevraagd een extra en gehandicapt browservenster presenteren?

Link naar reactie
  • 0

Er is tot nu toe niet veel verder op ingegaan, maar Google Adwords zou voor jou wel degelijk zeer veel kunnen betekenen. Het is een van de weinige manieren waarop Google geld verdient en je bent vast wel op de hoogte van het feit dat het niet echt slecht gaat met dat bedrijf.

 

Wij beheren Adwords campagnes voor onszelf en van andere bedrijven en we hebben zelden een ontevreden klant gehad. Dat zegt iets over ons, maar met name ook over het product Adwords.

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je nog niet bent aangemeld bij DMOZ dan is dit de eerste en meeste logische start (en de beste stap). Google en andere zoekmachines hebben namelijk de neiging om sites die vanaf een .org worden gelinkt (en vooral DMOZ) als zeer belangrijk te zien. Tevens hebben deze sites veel minder last van het sandbox-effect waar je misschien nu ook nog mee te maken hebt.

 

Er is eerder ook gesuggereerd om je aan te melden bij niet-relevante startpaginas. Dit zou ik NIET doen. Dit kan eerder negatief worden gezien door een zoekmachine.

Bovendien krijg je dan minder gerichte traffic en alhoewel traffic toch traffic is zit je niet te wachten.

 

Wat ik je WEL adviseer is om, als je verschillende categorieeen boeken hebt, die raakvlakken hebben met startpaginas, deze specifieke urls aan te melden bij deze portals. Dit heeft weer WEL een gunstig effect.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0
Er is eerder ook gesuggereerd om je aan te melden bij niet-relevante startpaginas. Dit zou ik NIET doen. Dit kan eerder negatief worden gezien door een zoekmachine.

Er is nog nooit aangetoond dat dit waar is. Wel dat links geen effect kunnen hebben, maar niet dat ze een negatief effect kunnen hebben.

Bovendien krijg je dan minder gerichte traffic en alhoewel traffic toch traffic is zit je niet te wachten.

Dat is wel waar. Uiteindelijk zit je te wachten op kopers, niet op traffic.

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
  • 0

Quote : MacSeth op Vandaag om 12:22:59

Ik wil niet onbeleefd lijken maar je spreekt jezelf een beetje tegen.

Een aanmelding op DMOZ (waar duizenden startpagina's aangesloten zijn) is zo ongeveer hetzelfde als jezelf aanmelden bij 'losse' startpagina's. Alle beetjes helpen en ik heb zo mijn totaal onbekende website binnen 2 maanden op een pagerank van 4 gekregen, zonder er ook maar een cent voor betaald te hebben.

 

Ik maak zelf wel een selectie. Ik wil bijvoorbeeld niet op sexpagina's komen of op websites die me tegenstaan.

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de branche. Met mijn eigen bedrijf Gravita heb ik goed gekeken waar ik wel of niet wil staan. Met mijn website Leuke Uitjes maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit. De doelgroep is ook veel groter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.