• 0

Wanneer begin je als ondernemer?

Gast Verwijderd account

Uiteraard zijn er meerdere onderwerpen over geopend, maar wil graag dieper op het onderwerp ingaan.

 

Zoals:

 

- Kom je uit een ondernemersgezin?

- Bevalt je baas niet of vindt je dat je hetzelfde moet hebben?

- Denk je dat een ondernemer bij voorbaat meer verdient als een werknemer?

- Vrijheid heb je in een bepaalde zin, wat denk je daarvan?

- Hoe om te gaan met veel uren en tegenslagen?

 

Ik wil graag meer info alsmede advies geven aan mensen die verder kijken als een dikke SUV, veel geld en veel vrijheid. Hoop dan ook dat ik door mijn ervaren mede HLérs wordt bijgestaan bij tekort aan tijd om te antwoorden. Het gaat hierbij om inhoudelijk advies en vragen beantwoorden en niet het algeheel verwachtingspatroon omtrent de gedachte, jaloers op de baas!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zal ik dan maar aftrappen?

 

Hoofdreden: Waarom wil ik voor mijzelf gaan beginnen. Omdat ik dan mijn eigen strategie kan toepassen, mijn eigen ideeën kan uitvoeren, mijn eigen kansen pakken, mijn eigen fouten maken. Eigenlijk is het: GEWOON MIJN EIGEN DOEN.

 

Andere redenenen: relatieve vrijheid (valt eigenlijk onder de hoofdreden) en volgens mij kan ik meer geld gaan verdienen (ook een zeer belangrijke reden).

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht heb ik mijn vraag niet goed toegelicht. Misschien een idee om een beginners vraagbaak te maken. Dan krijg je een apart topic en krijgen we misschien de oude HL terug.

 

 

 

 

 

 

EDIT bericht aangepast.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil graag meer info alsmede advies geven aan mensen die verder kijken als een dikke SUV, veel geld en veel vrijheid... Met misschien de optie in de nabijheid om direct te verwijzen naar dit topic en zo weer een beetje het niveau op te krikken..

 

Ik heb de indruk dat de vraag van GDT fout geinterpreteerd wordt, i.e. volgens mij wil GDT geen betalende dienst voor zijn eigen klanten opstarten, maar bedoelt hij wel degelijk gratis advies en info voor de vragenstellers op HL, tenminste degene die het forum niet gebruiken als : "vraagbaak voor de beginnende ondernemer die geen zin heeft alles zelf uit te zoeken"

 

of ben ik naief door het zo te interpreteren ?

 

 

b

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

B,

 

Bedankt voor het juist lezen van mijn verhaal. Dit is inderdaad hetgeen ik bedoel. Ook ik zou graag bepaalde vragen in een blokje stoppen en het standaard niveau zoals HL voor ogen heeft weer terugbrengen tot een ondernemersforum.

 

Hoop door de toevoeging van b dat het nu anders gezien wordt.

 

 

 

Edit bericht aangepast

Link naar reactie
  • 0

On topic:

 

1) Nee ik kom niet uit een ondernemersgezin, is dat verplicht?

2) Me werkgever bevalt me prima, en daarnaast heb ik een eigen onderneming, en dat bevalt ook prima.

3) Dat is zeker niet onmogelijk, maar voor mij zeer zeker niet het belangrijkste!

4) Vrijheid is heel belangrijk, in grote maten kun je zelf bepalen wanneer je werkt en hoeveel.

5) Als ondernemer weet je dat je veel uren draait (jou uren zijn de 1e verdiensten toch?).Tegenslagen ken ik niet, tegenslagen zie ik als een uitdaging!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting.

 

 

Edit bericht aangepast

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
1) Nee ik kom niet uit een ondernemersgezin, is dat verplicht?

 

Verplicht is dit zeker niet want dan zou er nooit vernieuwing of introductie van bedrijven ontstaan. Het kan zelfs tegen je werken of het ondernemen in de moderne tijd wil niet lukken omdat je volgens de gedachte van opa zaken doet. ;)

 

2) Me werkgever bevalt me prima, en daarnaast heb ik een eigen onderneming, en dat bevalt ook prima.

 

Kortom; Je kosten zijn al betaald en daarnaast heb je een verdienstelijke hobby, of niet. Wel is het als ondernemer anders wanneer je voor het ondernemerschap 100% gaat. Dan moet je scoren en geld verdienen anders heb je niks.

 

3) Dat is zeker niet onmogelijk, maar voor mij zeer zeker niet het belangrijkste!

 

Erg nobel, maar je hebt al een salaris, dus alles wat je meepakt is meegenomen.

 

4) Vrijheid is heel belangrijk, in grote maten kun je zelf bepalen wanneer je werkt en hoeveel.

 

Erg lastig in jouw verhaal, want je hebt je zowieso 40 uur per week te verantwoorden mits je partime werkt. Wel kan ik je vertellen dat vrijheid relatief is. Wanneer er kwartaalafsluiting is of een andere reden zijn de meeste ondernemers ook op zaterdag en zondag bezig. Je hebt vrijheid in de zin dat je eigen baas bent, maar stel eens een paar vragen wanneer je een middenmoot bedrijf hebt.

 

- wanneer ga ik op vakantie?

- wanneer neem ik vrij?

- wanneer heb ik tijd om met mijn zoon naar voetbal te gaan?

 

Hangt af van mijn bedrijf; vrijheid?

 

) Als ondernemer weet je dat je veel uren draait (jou uren zijn de 1e verdiensten toch?).Tegenslagen ken ik niet, tegenslagen zie ik als een uitdaging!

 

Wie zegt dat je aan gewerkte uren verdient. Een ondernemer komt vaak genoeg in een situatie dat hij moet werken, maar verlies draait. Wel je eerste verdienste maar je verdient niets. Je moet geld meenemen.

 

Als je nog nooit tegenslagen hebt gekend dan ben ik jaloers op je. Zeker als ondernemer. Maar goed; Jij hebt een baas en zowieso inkomsten.

Mocht je echt een tegenslag krijgen; BLIJF HEM ZIEN ALS EEN UITDAGING! en ik hoop dat je dit dan red.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.