• 0

Optimaliseren van website van band

Dag allemaal,

 

Ik heb sinds ongeveer 1,5 maand een website voor mijn nieuwe band Barafoli. Deze band speelt Afrikaanse percussiemuziek. En wij spelen op o.a. bruiloften, braderieen, verjaardagen, festivals enz..

 

Nou staat de website (HTML) sinds 3 weken in Google. En als ik Barafoli intik, komen netjes alle pagina;s tevoorschijn.

Maar, als ik zoek op bijvoorbeeld percussieband of een ander zoekwoord intik, dan ik de website onvindbaar.... ???

 

Nou weet ik wel dat je niet teveel mag verwachten van een website die pas online staat, maar ik heb het idee dat de website misschien niet goed geoptimaliseerd is voor Google. Volgens mij valt het reuze mee met de concurrentie en zou ik veel beter gevonden moeten kunnen worden.

 

Is er iemand hier die er verstand van heeft en er even naar zou kunnen kijken? Het adres van de website is www.barafoli.nl

 

Ik wil graag weten of er nog dingen verbeterd kunnen worden of misschien niet helemaal goed zijn nu, voordat ik begin met dingen als Adwords e.d. De website van mijn eigen bedrijf is een flash site en die was vanaf dag 1 prima te vinden in Google. Vandaar dat ik nu denk dat er misschien iets niet helemaal goed is.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels28

 

 

 

 

 

Dununba percussieworkshops

www.dununba.nl

Barafoli - Afrikaanse percussieband

www.barafoli.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou je gebruikt een frameset met een body element. Dat is geen geldige HTML. Content hoort in het noframes element. En in die body staat dan ook nog eens de volgende tekst:

 

percussie workshops, percussie workshop, percussieworkshop, djembe, djembeles, percussie, percussieles, percussieworkshops, jembe, djembeworkshop, percussie, percussion, percussionworkshop, Niels Fleurke, bedrijfsactiviteit, workshop, bedrijfsworkshop, drumworkshop, conga, congales, trommel, trommelworkshop, Djembelessen, percussielessen, teambuilding, trommelen, Afrikaanse percussie, Afrikaans, drummen, percussiepagina, djembedocenten, percussiedocenten, bedrijfsuitje, trommelles, seminar, symposium, training, personeelsdag, personeelsuitje, congres, conferenties, drumles, bongo, bongoles, muziek, muziekworkshop, Afrika, open dag, Latin, Wereldmuziek, wereldpercussie, CKV,

 

 

Dat heet keyword stuffing. En dat dan nog eens op een manier die vrij eenvoudig gefilterd kan worden (stopwoord frequentie is nul, nul)

 

Mag hopen dat je site met gebruik van dit soort foute technieken niet voorkomt in de zoekresultaten.

 

Overmorgen staat Higherlevel nu trouwens op 1 voor percussie op kinderfeestjes :D

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie tot dusver!

 

@Renep: dat woord komt ook niet in de website voor, maar wel in de metatags. Het was maar een voorbeeld. Als je Afrikaanse percussiegroep intikt (wat wel in de website staat) dan komt de website er ook niet tevoorschijn.

 

@Willemj: Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je op de verkeerde site gekeken hebt... Ik heb het over barafoli.nl en niet over mijn andere site.

 

Iemand anders nog tips of commentaar?

 

Groeten,

 

Niels28

 

Dununba percussieworkshops

www.dununba.nl

Barafoli - Afrikaanse percussieband

www.barafoli.nl

Link naar reactie
  • 0

@Renep: dat woord komt ook niet in de website voor, maar wel in de metatags.

 

Google kijkt niet of nauwelijks naar metatags, hij kijkt naar de reguliere content en naar verwijzingen die andere sites naar de jouwe maken.

 

Als je op "percussiband" gevonden wilt worden dan moet je gave content over dat onderwerp maken en bevorderen dat andere (muziek)sites daarnaar linken.

Link naar reactie
  • 0

@Willemj: Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je op de verkeerde site gekeken hebt... Ik heb het over barafoli.nl en niet over mijn andere site.

 

Nu je het zegt. Maar dat verandert weinig aan m'n opmerkingen. De site voor je band gebruikt een body element in het noframes element wat ook geen correcte HTML is. Voor beide sites gebruik je keyword stuffing.

 

Jammer dat je je opmerking, dat je niet wist dat dit niet echt nette tactieken zijn en je de overdaad aan trefwoorden verwijderd hebt, verandert hebt ;)

Link naar reactie
  • 0

Het advies wat ik je zou geven is; verwijder de frames en gebruik ze nooit meer. Alle zoekmachines hebben moeite met frames. Verder is het bij jou op deze site ook nog eens totaal nutteloos. Als ik naar www.barafoli.nl ga zie ik hetzelfde als wanneer ik naar de pagina ga die in het tweede frame geladen wordt, nl. www.barafoli.nl/cms/index.php. Verwijderen dus.

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip Brixters!

 

Frames worden vandaag nog verwijderd... :)

 

Check even bij je developer of dat kan. Een (hidden) frame kan nl. gebruikt worden voor andere dingen dan informatie tonen aan bezoekers.

Dat kan ook altijd met een inline frame (iframe). Frames zijn echt nooit nodig.

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.