• 0

bonus voor nieuwe prospect?

Ik ben in loondienst bij een reclamebureau. Nu benaderen mij steeds meer mensen voor reclamediensten. Ik wil met mijn baas afspraken maken over een bonus en/of winstdeling voor klanten die ik daadwerkelijk binnenhaal en die een contract tekenen bij mij. Tevens worden deze klanten door mij begeleid.

 

Wat is een redelijke fee om iemand binnen te halen? Bereken ik dit per factuurbedrag? Bijvoorbeeld x% of zo? En wordt dit per factuur gelijk berekend of periodiek?

 

Graag feedback.

 

[titel aangepast - mod]

Shoot for the moon and even if you miss, you'll end somewhere between the stars!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt me vreemd om hiervoor een extra beloning te vragen. Of ga in de verkoop werken en laat een groot deel van het salaris hier afhankelijk van zijn, of begin voor jezelf, of gun je baas jou succes. Daar wordt je uiteindelijke ook beter van.

www.backup-connect.nl www.onlinebackup.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee uiteraard niet, maar als dat geen gewoonte is in zijn/haar bedrijf lijkt het me niet normaal om dat opeens te gaan eisen. Ik bedoel, het is niet echt vreemd als medewerkers binnen een bedrijf benaderd worden voor nieuwe opdrachten. Zo werken de meeste bedrijven lijkt mij.

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit ook een ontzettend vreemde vraag. Ondanks dat dit niet in je takenpakket zit is het toch vind ik het enigzinds vanzelf sprekend dat je potentiele klanten naar het bedrijf haalt waar je werkt? Soort van commitment naar je werkgever toe zeg maar. En daarbij je zorgt voor je eigen continuiteit van je baan want als er geen werk meer is ben jij je baan kwijt. Hierop antwoordt jij dan waarschijnlijk dat het niet jouw werk is om voor die continuiteit te zorgen (maar de sales wel) maar dan begin ik weer over commitment.

 

En over hoeveel mensen gaat het eigenlijk? Als dit structureel voorvalt, meerdere per maand bv, dan moet je eens opteren voor een nieuwe functie, gedeeltelijk sales en gedeeltelijk uitvoerend en daarbij dan een bonussysteem.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.