• 0

melden van tarieven??

Hallo mede-ondernemers,

 

Binnenkort gaat mijn eerste direct-mail op de bus. Op dit moment ben ik bezig om de begeleidende brief te schrijven. Nu vraag ik mij echter af of ik in de brief moet spreken over mijn aantrekkelijke tarieven. Vergeleken met mijn concurrenten zijn mijn tarieven namelijk aanzienlijk lager. Ik zat er zelf aan te denken om in de brief een verwijzing op te nemen naar de website waar de tarieven op gepubliceerd zijn.

 

Maar is het wel verstandig om zo open te zijn over je tarieven??

 

Groetjes,

 

Susanne

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat ligt helemaal aan je eigen kern waarden. Ben je een "open" bedrijf? Misschien naïf maar wel sypathiek of ben je meer een gesloten bedrijf. Afstandelijk maar wel professioneel.

 

Als je tarieven zodanig zijn dat je wil dat mensen ze zien, omdat ze overtuigen, moet je ze niet op de site kijken, want dan kijkt niemand.

 

Lat ik het anders stellen, waarom zou je de tarieven NIET in je brief willen zetten?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik wil de tarieven niet in de brief opnemen, dat vind ik ongepast. De hoogte van mijn tarieven is niet mijn enige USP, ook het specialisme dat ik bezit en de kwaliteit van dienstverlening zijn USP's. Mijn tarieven kunnen net het steuntje in de rug zijn om de telefoon te pakken en een afspraak met mij te maken..

 

Maar feitelijk zeggen jullie dat wanneer je open en transparant bent over je tarieven, je minder zakelijk en professioneel overkomt? Misschien is het verstandig om de eerste mailing af te wachten: als het responspercentage laag is dan kan ik altijd nog besluiten om de tarieven in de volgende mailing wel te vermelden.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet precies wat je voor werk doet, maar stel dat het tekstschrijven is. Dan zou ik je nooit inhuren omdat je uurtarieven zo laag zijn, maar wel omdat je met die laatste mailing voor je klant 15.000 koelkasten/flatscreen tv's/eetkamertafels hebt verkocht.

 

Ook ga ik bijvoorbeeld niet op zoek naar de accountant met de laagste tarieven, want iedereen weet dat daar gedonder van komt. Want accountants met hele lage tarieven, daar zit een luchtje aan.

 

En trouwens, wat zegt nou een uurtarief. Als mijn tarief 25% hoger is dan het jouwe, maar ik werk 2 x zo snel, dan ben ik uiteindelijk toch meer dan 35% goedkoper dan jij.

 

Als ik jouw stukje zo lees, voel ik een gebrek aan zelfvertrouwen. Kom op! Jij bent toch zeker de beste tekstschrijver/accountant/notulist/enz.? Laat je klanten maar weten wat je zo goed kunt en wat je referenties zijn. Dat staat beter dan een laag tarief!

 

 

http://www.bizzlog.blogspot.com/ > mijn weblog over startend ondernemen

http://www.managizer.nl/ > interne communicatie en gedragsverandering in organisaties

Link naar reactie
  • 0

Marcodees, je beschrijft precies mijn eerste gedachte.

 

Een uurtarief is voor mij in 90% van de gevallen een totaal nutteloos stukje informatie. Soms werkt het zelfs averechts, een advocaat voor 30 per uur, een (niet lage-lonen-landen ;) programmeur voor 15? Kan bijna niets zijn.

 

Als mijn dienst er zich voor zou lenen zou ik misschien wel een indicatieprijs voor een reeds uitgevoerd project op m'n site zetten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.