• 0

Soort van workshop organiseren, tips en/of ervaringen?

Ten eerste mijn excuses voor het waarschijnlijk verkeerd plaatsen van mijn vraag. Ik weet niet zo goed waar het beter had gekunt.

 

Ik heb een bemiddelingsbureau in de paardenbranche.

Dat houd in, het samen brengen van werkgevers en werknemers.

 

Door vragen die ik stel aan mensen op zoek naar werk, is het mij opgevallen dat er een aardig aantal niet veel weet over ziektes van paarden, hoe het tuig hoort te passen etc.

(de lijst is langer, maar voor niet-paardenliefhebbers moeilijk te volgen ;D)

 

Nu floepte er vanmiddag een gedachten door mijn hoofd. Zou het niet leuk zijn een dagje te organiseren waarbij bijvoorbeeld een dierenarts wat uitlegd over ziektes en een zadelmaker enkele dingen verteld over passend tuig. Ik noem maar even wat op.

 

Iets bij leren kan geen kwaad en dit soort dagjes word door veel paardenliefhebbers aardig leuk gevonden.

 

Nu is dit momenteel enkel een gedachte en heb ik het weg gestopt/ op geschreven in mijn ideeen boekje.

Wat ik nu met dit schrijven wilde vragen is, ik heb hier geen ervaring mee.

Wat komt er allemaal bij kijken, hoe kun je zoiets aanpakken, waar begin je, etc?

Ik zou graag eens tips en/of ervaringen horen van higherlevel leden die zelf ook een dagje hebben georganiseerd, om wat wijzer te worden of dit wel of niet iets kan zijn wat ik in de toekomst eens kan gaan realiseren.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou graag eens tips en/of ervaringen horen van higherlevel leden die zelf ook een dagje hebben georganiseerd, om wat wijzer te worden of dit wel of niet iets kan zijn wat ik in de toekomst eens kan gaan realiseren.

 

Soms kun je iets helemaal suf gaan zitten piekeren. Er is maar één remedie om je gevoel bevestigd te krijgen en dat is door het gewoon te doen!

 

Zet wat onderwerpen op een rij, bel een dierenarts of andere experts, bel wat mensen en hoor aan of ze het wat vinden. Niet al te ingewikkeld over doen. Nauwelijks een flyer, website of wat dan ook voor nodig. Alleen maar bellen vragen en DOEN!

 

Als het aanslaat heb je waarschijnlijk niet eens tijd om een flyer te maken, wel foto materiaal genoeg.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

DOEN! is inderdaad de remedie! :)

 

Wat je wellicht wel even in overweging moet nemen: Wil je er een regelmatig terugkerend evenement van maken? Wil je er wat mee verdienen of vind je het gewoon leuk om te doen?

 

Als je voor de serieuze aanpak gaat kan het bijvoorbeeld belangrijk zijn om een goed verslag van de dag te maken, eventueel weblog o.i.d. enzovoorts. Verder kan je meteen een agenda meegeven voor komende evenementen. Het zou jammer zijn als je (als je de doelgroep over de vloer hebt) geen gebruik maakt van de kansen die zo'n dag bieden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals het er nu uitziet wil ik eerst maar eens met 1 keertje beginnen. Mocht dat een succes worden, dan kan ik altijd nog denken aan de 2de, 3de enz.

 

Voorop staat natuurlijk dat het mij leuk lijkt, maar als ik er iets aan zou kunnen verdienen is dat meegenomen. Dan praat ik niet alleen over euro's maar ook over mooie reclame voor mijn bedrijfje. Ik val onder de categorie beginnend ondernemer, dus kan altijd wel wat meer bekendheid gebruiken natuurlijk.

 

Het is momenteel enkel nog maar een idee en daar heb ik dan ook alleen nog maar een klein beeld van over wie zijn de bezoekers en wie zouden sprekers kunnen zijn bijvoorbeeld.

Dingen die ik me afvraag zijn, waar moet ik qua kosten rekening mee houden. Bijvoorbeeld de sprekers, de ruimte, de hapjes en drankjes etc. Komen er nog andere dingen bij kijken, zoals verzekeringen, vergunningen ofzo?

 

Kijk de gedachten is leuk, maar voor dat ik aan zoiets begin vind ik het toch wel belangrijk te weten of het ook haalbaar is allemaal.

Zodoende dat ik toch eens op dit forum ben gekropen om te horen of er leden zijn die zelf al eens zoiets hebben georganiseerd en iets beter weten waar je allemaal tegen aan loopt en aan moet denken.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Zodoende dat ik toch eens op dit forum ben gekropen om te horen of er leden zijn die zelf al eens zoiets hebben georganiseerd en iets beter weten waar je allemaal tegen aan loopt en aan moet denken.

 

Je bent een goede planner zo te horen, alleen maar goed. De dingen die je noemt kun je inderdaad op een rij zetten:

 

Kosten voor de spreker (verdeel je het mogelijk aantal de luisters en je gooit daar nog wat bovenop)

 

Koffie (laat je een ieder die dag zelf betalen of neem je het op in het inschrijfgeld?)

 

Wil je dat de mensen nog een rondje op een paard gaan zitten, zul je die afspraak met managehouder moeten maken. Kosten deel je weer door minimaal deelnemers die je wilt en kunt hebben.

 

Uiteindelijk kom je tot een lijstje met kosten, deel je door aantal deelnemers, bekijkt die prijs, speel je wat mee en kijkt of een ieder hiermee uit de voeten kunt.

 

Je zult zien dat als je het concept neer legt en gaat vragen wie wil helpen dat je in een stroom versnelling komt en geld een ondergeschikte rol gaat worden, wel belangrijk, meer urgentie zal automatisch komen te liggen in het samenbrengen van de juiste mensen, als het een leuke dag wordt, komt het geld ook wel, we praten immers niet over duizenden euros aan investeringen, het is meer de tijd die je er gaat insteken.

 

Eenmaal een keer gedaan, heb je wat ervaringen, bij succes herhaal je het. Bij geen succes, jammer, bedenk je wat anders, volgend keer beter :-)

 

Perry

.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.