• 0

Marketingmix - positionering in welke categorie?

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een marketingplan voor mijn bestaande bedrijfje Fashionstars ( met webshop op www.fashionstars.nl ).

 

Op de webshop krijg je een beetje een idee om wat voor modeaccessoires het gaat. Daar ligt mijn probleem!

 

Nu ik aangekomen ben bij de marketingmix - product, wil ik het product indelen in een bepaalde categorie. Naar mijn mening valt het onder 'shopping-goods' maar ben aan het twijfelen of het om een duurzaam of niet duurzaam product gaat? Waar ligt de grens? Hoe zouden jullie het indelen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Er zijn talloze manieren om producten in te delen in categorieën, dus daar kun je mee spelen. Kijk naar de sector, en zie wat gebruikelijk is, en voeg daar gerust je eigen visie aan toe.

 

Fashion heeft sowieso een steeds tijdelijker karakter, dus de duurzaamheid verdwijnt snel. Zeker van accessoires. Het zijn seizoenproducten, impulsaankopen. Bijoux, geen echte juwelen. Ze worden verkocht in modezaken, speciale snuisterijwinkels en in de supermarkt/drogisterij. De grenzen van de categorie zijn flexibel, zoals bij vrijwel elke categorie. Kies je eigen koers, positioneer je assortiment zelf! Behandel dit als een ondernemersvraagstuk, niet als studievraag...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.