• 0

Relatiebeding en oproepcontract

Ik ben nog steeds bezig om voor mijzelf te gaan beginnen. Om meer tijd daarvoor te hebben, heb ik mijn vaste contract (van 25 uur per week) om laten zetten naar een oproepcontract. In het vaste contract wat ik had was een relatiebeding van 2 jaar opgenomen. In mijn oproepcontract staat echter helemaal niks over een relatiebeding. Wanneer ik nu daadwerkelijk voor mijzelf ga beginnen, kan mijn huidige werkgever zich dan nog beroepen op het eerder getekende contract mét relatiebeding?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het omgezet is niet. Als je het contract op zegt gaat die clausule waarschijnlijk pas werken. Zolang je dat dus niet gedaan hebt lijkt het ok. Het is dus zeer afhankelijk van de inhoud van het contract en de omzetting.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het vaste contract is omgezet naar een oproepcontract, zo staat het er, niks meer en niks minder. Er staat overigens niet speciefiek in het oproepcontract dat alle eerder getekende overeenkomsten komen te vervallen.

 

Maar het lijkt er dus op dat ik mezelf onbedoeld een erg grote gunst heb gedaan?

Link naar reactie
  • 0

Een oproepcontract kan nog steeds. Vaak wordt gebruikt gemaakt van de overeenkomst met een uitgestelde prestatieplicht. Feit is echter dat wanneer de medewerker gedurende een termijn van drie maanden opeenvolgend iedere week tenminste 20 uren per maand werkzaamheden verricht, ontstaat er het rechtsvermoeden dat de medewerker op basis van een arbeidsovereenkomst aan het werk is. Dit is afhankelijk van het gemiddelde aantal uren over een periode van 3 maanden.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog steeds bezig om voor mijzelf te gaan beginnen. Om meer tijd daarvoor te hebben, heb ik mijn vaste contract (van 25 uur per week) om laten zetten naar een oproepcontract. In het vaste contract wat ik had was een relatiebeding van 2 jaar opgenomen. In mijn oproepcontract staat echter helemaal niks over een relatiebeding. Wanneer ik nu daadwerkelijk voor mijzelf ga beginnen, kan mijn huidige werkgever zich dan nog beroepen op het eerder getekende contract mét relatiebeding?

 

Zolang nergens uitdrukkelijk is bepaald dat rechten en plichten uit de oude overeenkomst zijn komen te vervallen, ben je onverkort gebonden aan het relatiebeding. Het antwoord is dus kort maar bondig: Ja

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.