• 0

No answer van transportbedrijven

Hallo mensen,

 

De titel is wel duidelijk genoeg. Ik mailde 60 bedrijven (ofwel rechtstreeks via hun site, ofwel een mailtje naar de betreffende contactpersoon) om ons een offerte door te sturen voor transport naar Frankrijk en Spanje.

4 bedrijven reageerden...

 

Heel eigenaardig ! Willen die mensen geen business doen ?

Hebben jullie zelfde ervaringen ?

Of neem ik een toevlucht tot een andere approach ?

Hoe denken jullie er over,

thx,

hupe.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1

Als je een grote bulktransporter mailt met de vraag of men één wasmachine wil meenemen in de vrachtwagen, dan zul je geen reactie krijgen. Idem voor als je met een Hotmailadres mailt en je mailsubject in hoofdletters schrijft. En idem wanneer de mail zó generiek is dat men snapt dat je hem naar 60 bedrijven hebt gemaild, en zich de moeite van het bij de 59 zitten die het niet halen wil besparen.

 

Kort gezegd: wij kunnen moeilijk inschatten hoe die bedrijven jouw aanvraag hebben gezien, wellicht zagen ze hem niet als serieus genoeg, en verwachten ze zoiets niet via e-mail of via een siteformuliertje? Pak de telefoon, dan ben je meteen een stap verder :)

Link naar reactie
  • 0

Ik onthou vooral uit jouw bijdrage dat de telefoon wel hét middel is wat kan dienen als hulplijn. Tot nu toe heb ik die enkel gebruikt als 1e respons na die 1e contacten.

 

Dat ze een dergelijke mail of verzoek tot samenwerking niet serieus zouden nemen. Wat dan wel ? In de helft van de gevallen is het verzoek via hun site zelf verricht. Je kent dat wel, velden zijn zodanig aangegeven dat men snel die info kan verwerken.

Als men daar zelfs niet op reageert. Het is me een raadsel.

 

Verder, het betrof niet 1 wasmachine. Niet bepaald. :-)

Keywords genoeg in die mail om daar een reguliere, stevige samenwerking uit te distilleren.

En nee, een hotmail-adres, euh, professionalisme uit zich anders, niet ?

 

De mail die maar zo standaard als wat zou kunnen zijn... Het betreft geen oneliner(s), maar geeft kort de situatie weer. Als je dat zoiets dan als standaard zou typeren dan is iedere mail dat.

 

Maar het goeie is te onthouden, ja.

De telefoon, nòg sneller op de bal spelen door meteen dat sales departement het vuur aan de schenen te leggen, zal het devies luiden zeker ?

 

Bedankt alvast Jeroen voor jouw bijdrage.

Link naar reactie
  • 0

Ik moest hartelijk lachen toen ik je post las.

;D

Men is best wel geautomatiseerd in de transportsector, maar mailtjes..

Dan gaan ze werken als ambtenaren.

Gewoon bellen inderdaad, dan lepelen ze de prijzen zo op. De betere dan...

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal waarom je hier toch een soort klaagzang ophangt.

Het heeft weinig zin gefrustreerd te doen, daarmee komen je spullen niet in Frankrijk of Spanje.

 

Wat ik mij afvraag i wat voor type transportondernemingen jij gemailed hebt. transportondernemingen hebben vaak ieder zo hun eiegn USP.

Voor de één is dat transport op Roemenie en Bulgarije, voor de ander diepladertransport, weer een ander bloemen transport enzovoort.

Iedere transporteur heeft zo zijn eigen dingetjes.

 

In de tij dat ik een transporteur zocht voor mijn spulletjes van en naar Roemenie reed ik zelf soms ook met de auto die kant op.

Onderweg lette ik op welke Nederlandse transporteurs ook vracht naar Roemnie reden.

Zo kwam ik aan mijn transporteurs. ;)

Link naar reactie
  • 0

Idd Technico, een klaagzang mag je dat ZEKER noemen. Ik begrijp totaal niet dat die mensen niet reageren. Dus wou ik horen als anderen ook hier mee geconfronteerd werden. Je zou voor minder na dat laag slagingspecentage van mijn offerte-verzoeken.

 

Die spullen moeten pas vanaf september verstuurd worden, dus in aanloopfase heb ik tijd genoeg om de offertes die toegestuurd worden naast elkaar te leggen. Dus wou ik eens redelijk breed bekijken zeg maar, dus jawel, door eens 60 (correctie, het waren er 59) transporteurs te bekijken.

Je hebt ook gelijk dat transporteurs elk hun specialiteit hebben, zowel naar soorten vracht, dimensionering en zeker hebben ze geografisch hun gebieden. Was ik al niet blind voor, en tijdens mijn selectie heb ik genoeg enkele transporteurs gevonden met andere afzetgebieden die ik als reminder zal bijhouden (want we willen ook naar UK toe naast Spanje en Frankrijk).

 

Inside information, die heb ik wel al. Enigszins hoor ... ;) Dus op en af rijden, een leuk verzetje naar Frankrijk en Spanje zal ik (helaaas) niet moeten doen. ;D Ik werk al met een bestaande transporteur (bij een ander bedrijf) maar wou toch eens een andere contacteren omdat ik streef om bepaalde activiteiten te scheiden (maar dat is een ander, lang verhaal), dus daarom de zoektocht en vond ik het nuttig eens uitgebreid te gaan zoeken en om nieuwe kanalen aan te boren.

Maar dat ze zo weinig reageren, nogmaals, ik begrijp het niet.

Ik dacht dat mensen stonden te springen om zaken te doen, niet ? ???

Die eigenaardige vaststelling, daar wou ik uiting aan geven TechNico. ;)

 

 

@ josinakrol

Je hebt gelijk. Een mens zou dat gaan denken!

Ik reageerde op 1 mailtje en prompt kreeg ik een berichtje auto reply en ik citeer :

 

"I`m currently out of the office, back Wednesday 25 April 2007.

For urgent matters please contact Axxx Lxxxx (xxxxx@xxxx.com)."

 

::)

 

Moet er nog zand zijn ?

;D

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

pffff, dat meen je niet :o

Je gaat 60 bedrijven aanschrijven voor een prijsaanvraag! Als je dan een reactie krijgt van 4....dan ligt dat aan hen? Misschien niet een heel klein beetje aan jezelf?

 

Probeer zelf eerst eens na te gaan welke bedrijven er veel op Frankrijk rijden en ga die gericht benaderen. 1 telefoontje zal genoeg zijn om in no-time een vertegenwoordiger op de stoep te hebben staan. De concurrentie is groot in de vervoerssector, ze zullen maar al te graag offerte's willen uitbrengen. Sommige vervoerders hebben salesafdelingen waar mensen dag-in-dag-uit zitten te bellen om maar afspraken te genereren voor hun buitendienst. Deze buitendienst moet 4-6 afspraken per dag afraffelen om maar zoveel mogelijk offerte's te genereren.

 

Dat ze dan niet ogenblikkelijk reageren op zo'n prachtige kans die jij ze geeft, zal eerder aan jouw aanvraag liggen, dan aan hun reactiesnelheid.

 

 

edit: heb je toevallig niet in je mail gezet dat e.e.a. vanaf september is? Je geeft zelf al aan dat je nog tijd genoeg hebt, mischien denken de transportbedrijven dat ook wel! ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ben het eens met Josinakrol, maar ook wel een met Edraket... ;D

 

Mailen met transporteurs gaat helaas vaak niet al te vlot. Daarentegen, even bellen en je hebt je prijs hoor. Voor Frankrijk en Spanje kan ik je Wim Bosman, Ziegler en Van Overveld aanraden. Niet altijd de allergoedkoopste maar wel prettige partners....

 

Niels

Link naar reactie
  • 0

Dat het aan de opstelling van de mail zou liggen, ik betwijfel het. Die was open en uitnodigend genoeg om in te zien dat commerciële activiteit in de pijplijn zit, meen ik.

Blijf het desondanks raar vinden. September heb ik ook niet geopperd. Maar over de vorm van de mail, daar zal ik het niet meer over hebben.

 

En ondertussen hebben nog enkele bedrijven gereageerd maar niet van die aard dat ik kan zeggen dat het een succesvolle zoektocht was (te beoordelen aan de respons).

Als ik dat al in dit stadium analyseer, dan zie ik deze zaken die moeilijk liggen :

 

-> ik had ook contact opgenomen met een transporteur die we gebruiken om onze goederen vanuit China en de Verenigde Staten te importeren, wel, PATS (!!), dezelfde dag een offerte in mijn mailbox, ze weten welk vlees ze in de kuip hebben. Als nieuwe klant ben je (op enkele uitzonderingen na) niet zo snel geholpen, blijkt het. Evident maybe, maar verdomd vervelend.

 

-> blijkt dat ik als EDI-fan toch moet inzien dat de telefoon ook een noodzakelijk instrument is en blijft! Ik ben niet bepaald wereldvreemd, dat wist ik al, telefoon ja, gebruikt ene mens toch altijd ? Maar hoe je snel alles in een stroomversnelling kan (verder)helpen, daar stond ik toch wel ff te kijken.

 

-> Zo heb ik kunnen achterhalen dat men ook expert is in het doorsluizen van informatie. Mijnh. of Mevr. X behandelt nu uw vraag etc. Heel herkenbaar waarschijnlijk. Zoiets achterhaal je niet via mails e.d. maar telefoontjes brengen je wel op de hoogte hiervan en die feedback is al geruststellender dan no feedback.

 

Mijn fout dus achteraf gezien, en mea culpa (vind ik zo stom van me :-[ ) dat een verdraaide telefoon heden ten dage zo onontbeerlijk is. De rol heb ik duidelijk onderschat. Het zou zelfs een lesson # 1 kunnen zijn. Je moet strijden met elk wapen wat je in je arsenaal hebt. Uiteindelijk zijn dat allemaal compatibele instrumenten...

ITC helpt veel, heel veel, maar het is niet allemaal zaligmakend.

 

Alvast dank voor de constructieve reacties van iedereen,

hupe.

Link naar reactie
  • 0

:'( Huil maar niet hoor ;D

 

Een expediteur (ik heb het 15 jaar gedaan en ben er nog moe van) is een beetje gek, anders kun je dat vak niet doen. Er is altijd een chronisch gebrek aan die gasten omdat transport altijd een sluitpost is bij bedrijven en dus goedkoop moet.

Je zit daar dus van 7.30 tot 19.30 uur te werken (voor een loon van 8 uur) zonder noemenswaardige pauzes met vrijwel constant 2 telefoons tegelijk aan je oor. En als het even kan de telefoon van je collega ook nog. En allerlei faxen er tussendoor, douanepapieren enz enz. Gekte alom. Heel leuk maar boven een bepaalde leeftijd moet je toch eens wat anders gaan doen, wil je nog ouder worden dan 50.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn een aantal dingen belangrijk bij transport tussen NL en Spanje: 1. Zorg dat je het zelf in de hand houdt (eigen transporteur met wie je een goede band hebt). 2. Prijs is lang niet alles, zeker in de transport. Een goedkope transporteur kan je veel geld kosten als hij steevast te laat komt, verhalen ophangt etc.

 

Ik zou zelf inderdaad geen mail sturen naar 60 bedrijven, maar een shortlist maken van 10 bedrijven. Die 10 bellen, vervolgens een mailtje naar de contactpersoon. Als je dan nog geen prijzen krijgt...

 

Nogmaals, selecteer niet alleen op prijs want je kunt van een koude (goedkope) kermis thuiskomen.

 

Mod edit: ondertekening en website op verzoek verwijderd

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ze door hadden dat je aan extreem veel (=60) bedrijven lukraak een prijs hebt ongevraagd. Heb veel relaties in de transport en als zij, terecht, ergens een hekel aan hebben is het aan ondernemers als jij. Niet gaan voor een bestendige relatie, maar gewoon maar bij iedereen een prijs opvragen voor misshien een enkele rit en dus bij zoveel mogelijk bedrijven mensen voor je aan het werk zetten met een kans van 1:60.

 

 

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Sorry rien, mind my saying.... bullshit. ;) Weird psychology... ;D

Nog eens goed lezen hoor, ik had het over "commerciële activiteit in de pijplijn zitten".

 

 

""" Ik denk dat ze door hadden dat je aan extreem veel (=60) bedrijven lukraak een prijs hebt ongevraagd. """""

 

Oeps, virtuele grafologen ingeschakeld of iets dergelijks rien ? ::)

 

Mijn vraag was wel degelijk aangepast naargelang het profiel van het bedrijf in kwestie. Geen 60 keer paste & copy dus...

Liet ook duidelijk merken in mijn verzoek dat het ging om een samenwerking. Niet om eenmalig ergens een pallet te gaan droppen. Als het voor iets eenmalig zou zijn, dat kick ik toch niet op de fun om gaan te shoppen, te pingelen en te zeuren waar het duur of nou goedkoop is. Wat een tijdverlies zou dat zijn zeg !

Wel ja, begrijp dat ze ergens niet al te tuk zijn om in te gaan op iets wat zou lijken op een eenmalige transactie. Maar dan nog ... een goeie samenwerking, zelfs al is dit eenmalig, daar zijn beide partijen mee geholpen. En wie weet wat er op langere termijn komt ? Een eenmalige samenwerking kan altijd de kiem in zich dragen om later een vollere samenwerking tot stand te laten komen.

Krijg er zo'n CCCP-gevoel bij, de zweem van planeconomie :o , alles ligt vast, een klant/kleine garnaal lukt nie meer, zelfs al wil ie eenmalig samenwerken, die moet maar oprotten. Wat een instelling zeg. ??? Zelfs als je zoiets wil doen, hoor je een professionalisme te hebben om die mensen te helpen, zelfs al ga je die naar andere kanalen leiden.

Dat is een ondernemer waar men een hekel aan zou moet hebben. Want die snapt niet wat ondernemen is en doet dan best wat aan etymologie...

Want in weze kan een vraag voor info niet stom zijn, een antwoord kan dat wel zijn.

 

Veel mensen aan het werk zetten ?

Ik heb er wat tijd aan gespendeerd omdat die ontplooiing voldoende groot is binnen onze ontwikkeling dat we een serieuze kandidaat wensen om mee samen te werken.

Wat het andere kamp betreft : als dat zo veel werk is. Wel, dan zijn die niet professioneel bezig lijkt me. One touch on the button zou dat moeten zijn. Heb bij een collega-ondernemer zelfs een identieke offerte gezien, dus overdreven gepersonaliseerd hoeft dat niet te zijn. We gaan die 59 op 60 die dan achter het net vissen niet op stang jagen, dat doen ze dan zichzelf wel aan. 8)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stiekem moet ik als transporteur de topicstarter toch gelijk geven. Het is van de zotte dat er van de 59 aanvragen maar 4 reacties komen.

 

Ik zou je net als een paar anderen wel de tip willen geven, bellen.

 

Ga niet voor de goedkoopste, want je komt gegarandeerd op de koffie, let op bijv. andere bijkomende kosten zoals tol e.d.

 

Probeer je er niet aan te ergeren, er zijn ook legio transporteurs die wel serieus en professioneel met klanten omgaan.

 

Succes

To give dignity to a person is above all things.

Link naar reactie
  • 0

Hupe,

 

Ik heb jaren in trabnsport wereld gewerkt oa p afdeling in en export frankrijk en spanje / portugal

zoek je nog een goeie vervoerder ? laat me weven weten wat voor soort producten en soort verpakking en ik kan er wel een aantal geven

(in welke plaats ben je gevestigd????)

Link naar reactie
  • 0

Misschien een oud topic, maar ik ben het er niet helemaal mee eens wat de topicstarter verteld. zijn nu bezig een lijn op te zetten richting duitsland. Gisteren 14 vervoerders een korte en bondige email gestuurd. Gister al van 6 bedrijven contact terug gehad en vandaag van nog eens 4. Dus van 10 vervoerders binnen 24 uur contact terug gehad voor extra vragen en evt onduidelijkheden.

 

Vervoerders hebben het druk maar ze willen heel graag rijden.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf ook eens de transporten naar Duitsland moeten tenderen vanwege mijn kennis v/d transportsector.

Zonder reclame te maken: veruit de beste qua prijs/service/klantgerichtheid was een grote logistiek dienstverlener uit 's Heerenberg. Zijn naam? eindigt op Osman ;)

Het bedrijf waarvoor ik de tendering deed, had dagelijks vrachen naar Dld. De vervoerder had 24 en 48 uurs leveringen tegen zeer scherpe tarieven

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.