• 0

TV4B overgenomen...

Ik had dit vandaag gelezen op zibb en vond dat het hier ook een vermelding waard was. :)

 

Edo van Santen zag het succes van YouTube en rook kansen. Met zijn portaal TV4.com biedt hij ondernemers de kans bedrijfsvideo’s tegen betaling te plaatsen. Volgens de ondernemer onderscheidt TV4B zich van YouTube door de betere beeldkwaliteit en betere vindbaarheid.

 

http://www.zibb.nl/nieuws/nieuwsselectie/nieuwsbericht/asp/artnr/1378265/versie/1/index.html

 

Ik heb een kijkje genomen op http://www.tv4b.com en vond dat er best wat leuke presentaties tussen zit.

 

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het wordt pas echt interessant als je geld krijgt om je video te plaatsen. Het zijn tenslotte billboards voor de adverteerders.

 

Eens! En dan krijg je een inhoudelijk kwalitatief goede verzameling van content, door adverteerders openbaar gemaakt. Kan alleen maar kennisdeling stimuleren en dat is op zich dan weer een stimulans voor innovatie.

 

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Edo, ik begrijp je reactie maar toch zie ik het anders. Als Google straks in staat is om contextuele advertenties te gaan plaatsen, dus op basis van inhoud van de video, dan houdt je reactie geen stand. Het wordt dan juist interessant voor een adverteerder en ook voor het bedrijf wat de video plaatst om hierin de mogelijkheden te bekijken.

 

Daarbij ben ik van mening dat wanneer Google denkt dat een zakelijke variant van Youtube interessant is dat ze dit redelijk eenvoudig kunnen uitrollen.

 

 

Eens, maar hier vergelijken we appels met peren.

 

De praktijk leert dat er wel degelijk een markt is voor een "white-label" videoplayer. Maar, ieder zijn deel. ;D

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

14 mei 2007: YouTube is begonnen met in-video advertenties

 

Heden is YouTube begonnen met het plaatsen van video advertenties in en tijdens de videos. Het is duidelijk dat YouTube hiermee ongeschikt is voor de zakelijke videos. Ondernemers lopen nu bij YouTube het risico dat hun video wordt onderbroken met een commercial van hun eigen concurrent.

Ik ben het helemaal met je eens, bedrijven zitten volgens mij niet te wachten op advertenties die opeens door hun (dure) video's heenkomen. Hoe ga je trouwens om met bedrijven waar medewerkers geen geluid op hun pc mogen/willen, of it-beheerders die het liefst hebben dat medewerkers op een typemachine werken?

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
  • 0

14 mei 2007: YouTube is begonnen met in-video advertenties

 

Heden is YouTube begonnen met het plaatsen van video advertenties in en tijdens de videos. Het is duidelijk dat YouTube hiermee ongeschikt is voor de zakelijke videos. Ondernemers lopen nu bij YouTube het risico dat hun video wordt onderbroken met een commercial van hun eigen concurrent.

Ik ben het helemaal met je eens, bedrijven zitten volgens mij niet te wachten op advertenties die opeens door hun (dure) video's heenkomen. Hoe ga je trouwens om met bedrijven waar medewerkers geen geluid op hun pc mogen/willen, of it-beheerders die het liefst hebben dat medewerkers op een typemachine werken?

bedrijven waar medewerkers geen geluid op hun pc mogen/willen, of it-beheerders die het liefst hebben dat medewerkers op een typemachine werken...

 

dat is vaak het geval in het corporate bedrijfsleven. TV4B richt zich met name op MKB en daar kom ik die situatie gelukkig nog maar heel zelden tegen. Tegenwoordig werkt vrijwel iedereen met een moderne laptop.

Kortom, het is geen issue.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste Edo,

 

Leuk idee, maar persoonlijk zie ik helemaal niks in deze vinding. Ik bedoel welke consument heeft er interesse om op internet bedrijfsfilmpjes te gaan zitten kijken.

 

Zelf zie ik daar geen voordelen in. Wat is je verdienmodel in deze?

Vraag je niet af waarom, vraag je af waarom niet!

Link naar reactie
  • 0

Hi Wim,

Dank voor je reactie. Altijd fijn als mensen interesse tonen.

 

Hierbij wat korte antwoorden.

 

1. het is meer een b2b site dan b2c;

2. het meeste bezoek komt via een zoekopdracht bij Google c.s., met een zoekterm waarop mijn klanten gevonden willen worden. Hierdoor is de gevonden video een organisch en dus een relevant zoekresultaat;

3. Zowel Google Video als Youtube beginnen met pre-roll of in-video advertenties. TV4B biedt een white-label player, dus zonder logo en zonder advertenties;

4. Een zeer belangrijk argument blijkt te zijn, dat klanten de video kunnen embedden op hun eigen website, waarmee ze zonder zorgen over performance of dataverkeer, streaming video op hun eigen website kunnen afspelen (juist hier is de white-label player van groot belang).

 

Het verdienmodel: heel simpel, de adverteerder (eigenaar of publicist van de video) betaalt. Vergelijk het met banners, hiervoor betaal je al gauw 35 tot 75 cent per klik, bij TV4B maximaal 17 cent.

 

Meer zien: http://www.tv4b.com/index.php?page=watch&f_videoid=192

 

Heb je nog meer vragen, hoor ik dat graag natuurlijk!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Ziet er goed uit Edo, nog 11.975 opdrachtbevestigingen (en facturen) te gaan :D

 

Als alles goed gaat keurt de Payment Service Provider morgen ons betaalsysteem goed en vanaf dat moment kunnen klanten:

1. zelf aanmelden;

2. zelf uploaden;

3. zelf plaatsen en

-niet onbelangrijk-

4. zelf afrekenen.

 

Dan zijn alle primaire bedrijfsprocessen geautomatiseerd en krijgen we weer een beetje lucht, die we overigens blijven gebruiken om klanten te werven...

 

 

Beste Edo,

 

Wens jou veel succes met je nieuwe bedrijf.

Ik ben ook van plan om een internetbedrijf te gaan beginnen. Waarbij ik dezelfde primiare bedrijfsprocessen nodig hebt. Kunt u mij vertellen wat het kost ongeveer voor het aanschaffen zo een betaal systeem voor een siet als die van jou.

afwachtend op uw reactie.

 

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
  • 0

Jonas,

alle functionaliteit hebben we zelf ontworpen en gebouwd, dus dat is lastig in een prijs uit te drukken.

 

Stel voor dat u het voor mij zou ontwerpen en bouwen. Voor welke redelijke prijs zou u het doen. Ik probeer hier een prijs indicatie te weten. ik zlef wil een marktplaats gecombineerd met funda.nl opzetten. Maar dan voor doelgroep die uit 200.000 personen bestaat.

 

Mvg, Jonas

Link naar reactie
  • 0

Jonas,

alle functionaliteit hebben we zelf ontworpen en gebouwd, dus dat is lastig in een prijs uit te drukken.

Stel voor dat u het voor mij zou ontwerpen en bouwen. Voor welke redelijke prijs zou u het doen. Ik probeer hier een prijs indicatie te weten. ik zelf wil een marktplaats gecombineerd met funda.nl opzetten. Maar dan voor doelgroep die uit 200.000 personen bestaat. Mvg, Jonas

 

Jonas, ik zou het voor €200.000 voor je bouwen. Grapje.

 

1. het is alleen zinnig een prijsindicatie af te geven op basis van functionele specificaties of een functioneel ontwerp;

2. je kan deze vraag beter bij een systeemontwerper / webbouwer neerleggen, die zal ook eerst willen weten wat je wil voordat ze een prijsindicatie kunnen en willen geven.

 

Toch een punt van zorg. Als je niet bekend bent met, of ervaring hebt in deze materie, hoe kan je dan een succesvolle webservice opzetten? Ik zeg niet dat het niet kan, maar je bent wel aan de leeuwen overgeleverd....

 

Mijn advies, stel je functionele specificaties op en nodig drie webbouwers uit voor een plan van aanpak en een prijsindicate. Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik deel de zorg van Edo. Ik ken maar weinig bedrijven die begonnen zijn met het bestellen van een zwaar systeem en die vervolgens een succes werden.

 

De meeste systemen van dit soort start-ups zijn zelf gebouwd, of pas gebouwd toen daar behoefte aan was (eerst klanten, dan systeem).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als "webbouwer" kan ik het bovenstaande beamen. Een goede prijsindicatie geven op basis van een vage beschrijving is niet mogelijk. Zomaar dure software aanschaffen is zeker geen garantie voor succes. Software is een hulpmiddel. Ondernemen is zoveel meer dan een hulpmiddel inzetten en hopen dat de rest vanzelf gaat. Overigens zijn er ook andere mogelijkheden dan meteen overgaan tot de aanschaf van een duur pakket. Bestaande software in licentie nemen en daar aanpassingen op maken is een optie.

Link naar reactie
  • 0

 

Bij deze: Edo gefeliciteerd met deze mooie stap!

 

http://www.zoomz.nl/archief/tv4b-na-5-maanden-overgenomen-door-get/

 

Hoe toepasselijk, vanaf de Emerce-Eday deze blogpost. TV4B, de ‘business variant’ van YouTube, is gisteren door GET NV overgenomen. Amper vijf maanden nadat TV4B opende, wordt het nu opgenomen in de portfolio van GET.

 

Handel

Met de overname verstevigt GET haar presentie in de mediawereld en voegt een belangrijke mediavorm toe aan haar succesvolle handelportals. GET is de bouwer van verticale live handelportals voor de wereldwijde versindustrie. Op de portals kunnen leveranciers en kopers van versprodukten elkaar live vinden voor rechtstreekse handel, vandaag, morgen en tot 12 maanden vooruit. Nieuws en informatie zijn essentieel voor de handel en GET is derhalve ook een mediabedrijf dat dagelijks nieuws en informatie verstrekt aan haar leden.

 

Hans Robben CEO van GET:

 

Internetvideo is een perfect medium om nieuws te brengen maar ook informatie over bedrijven en produkten. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een camera of een webcam en dat geeft kopers rechtstreeks beeld op bedrijven en produkten in de hele wereld. TV4B was precies wat we nodig hadden om de service direct op grote schaal te kunnen uitrollen.

 

Edo van Santen, bedenker en oprichter van TV4B, zal binnen GET de expansie van media en video gaan vormgeven.

 

Met de overname door GET kunnen we direct schaalgrootte bereiken. Daarnaast is het geweldig om in een ambitieuze club mensen te kunnen opereren en daar mede vorm aan te geven. Uiteraard blijft TV4B in zijn huidige format bestaan. Daarnaast, en daar waren we al een tijdje mee bezig, kunnen we de technische infrastructuur, zowel software als de servers, in licentie aan derden leveren. Om te beginnen aan de wereldwijde portals van GET natuurlijk, maar ook aan andere marktsegmenten en klanten.

 

Is dit een snelheidsrecord? TV4B is bedacht in November 2006, live vanaf April 2007 en nu alweer in de volgende fase beland.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dammit !! En ik had nog zo met Edo afgesproken gisteren dat ik het nieuws hier zo gaan opschrijven.

 

Jammer, maar het bewijst : HigherLevel slaapt noooit !

 

Ja, het is een mooi succes voor Edo. Gewaardeerd lid en regelmatig hier lopend op de rand tussen informatie en marketing. Maar hij flikt het dan toch maar. ;)

 

Een mooi succes, waar we als community trots op mogen zijn. En voor sommigen (zoals ik) een goede les : ook al begrijp je het business idee achter een concept misschien niet - dat geeft niet aan dat je beter dan de ondernemer zelf weet of iets succesvol zal zijn of niet.

 

Hi-HA ! ;D

Link naar reactie
  • 0

 

jammer dat er nergens staat wat TV4B heeft opgebracht!..: :P

 

 

Aan allen, dank voor de vele felicitaties en enthousiaste reacties.

 

Zonder op bovenstaande vraag in te gaan (dat gaat niemand wat aan), zal ik binnenkort op www.expertlog.nl (zie Sprout) een (video) column presenteren over deze boeiende periode en deal. Dan zal ieder de strategie achter dit leuke bedrijf begrijpen. ;D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.