• 0

Belasting en OR

Dag Forum,

 

Ik ben bezig met de belasingaangifte (electronisch) van mn eenmanszaak en loop tegen hetvolgende.aan.

 

Correct me if i’m wrong

 

Ik wil aan de OR doteren, rekening houdend met het maximum mag ik 5000 doteren, dit breng ik ten laste van het EV en ten gunste van de rekening OR.

 

Met het doteren aan de OR bereik ik toch een uitgestelde belastingheffingen, dat wil toch zeggen dat ik deze dotatie ergens ten laste van de winst mag brengen.

 

Waar en onder welk noemertje op de aangifte kan ik dit opgeven, of zie ik wat over het hoofd.

 

groet,

 

Dork

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De Fiscale OudedagsReserve (FOR) is een fiscale faciliteit voor ondernemers die winst uit onderneming genieten. Met deze voorziening wordt genoten winst en dus het belastbare inkomen naar een later moment verschoven in de hoop tegen die tijd tegen een lagere belastingdruk belasting verschuldigd te zijn over dit inkomen.

 

Bij het aangeven op de aangifte inkomstenbelasting moet dit tot uitdrukking komen. Let wel op NIET in het resultaat van de winstaangifte. Vergeet niet om de uitsplitsing te maken bij het bedrijfsvermogen tussen het kapitaal per ondernemer en de FOR per ondernemer.

 

In de aangifte inkomstenbelasting zelf (dus niet in de bijlage oftewel de winstaangifte) geef je de fiscale correcties aan op de winst uit onderneming. In het rijtje zelfstandigenaftrek, startersaftrek kom je ook de post dotatie FOR tegen en verlaagt hiermee de winst uit onderneming in box 1.

 

Succes met invullen van de aangifte.

 

P.S. vergeet ook de mogelijkheid tot middeling niet! Kijk voor meer informatie op http://www.belastingdienst.nl/variabel/sterk_wisselende_inkomens/sterk_wisselende_inkomens.html

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.