• 0

Btw horecabestedingen

Ik was op de site van de belastingdienst aan het rondneuzen en kwam het onderstaande stuk tekst tegen.

 

Is het dus zo dat wanneer ik met een klant een afspraak heb ik een cafe waar we wat bespreken onder het genot van een drankje, waar ik 6 % btw over betaal niet kan aftrekken van de voor belasting en aftrekken van de omzet?

 

alvast bedankt

 

 

Geen aftrek voorbelasting over horecabestedingen

De btw op eten en drinken (ter plaatse) in een hotel, café, restaurant, pension en dergelijke mag u niet aftrekken als voorbelasting. De voorbelasting op kosten voor logies en dergelijke kunt u wel aftrekken.

 

Voorbeeld

 

U verblijft voor uw onderneming in een hotel. Bij uw vertrek krijgt u een rekening voor logies en voor ontbijt en diner.

 

De btw over de kosten voor logies kunt u wel als voorbelasting aftrekken. De kosten voor ontbijt en diner zijn niet aftrekbaar.

 

Van het gebruik ter plaatse in een hotel, café of restaurant is ook sprake als een cateringbedrijf haar activiteiten verzorgd in een daartoe speciaal geplaatste (party)tent op het bedrijfsterrein van de ondernemer aan wie de verstrekkingen plaatsvinden.

 

Workshops & Entertainment

 

http://rapfabriek.nl

 

http://workshopfabriek.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je mag de betaalde BTW niet optellen bij de voorbelasting, maar wel het hele bedrag inclusief BTW bij de bedrijfskosten. Dat wil zeggen, bij de rubriek "Voedsel, drank, genotmiddelen en representatie, congressen, seminars, studiereizen en dergelijke", waarvoor een speciale regeling geldt (boven 4.100, of 73,5%).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.