momenteel ben ik vennoot in een VOF. Ik wil echter samen met een andere partner een andere VOF starten. Is dit af te raden?
vanwege het persoonlijkaansprakelijk zijn van de personen op zich vraag ik me namelijk af of er een 'kettingreactie' kan optreden bij mogelijk faillissement.
A-B (vof 1)
B-C (vof2)
situatie:
A gaat persoonlijk failliet, daardoor vof1, daardoor persoon B, daardoor vof2 en dus persoon C.
Persoon C zou dan dus ernstig in de problemen kunnen komen vanwege persoonlijke schulden van iemand die hij/zij helemaal niet kent.
indien ik naar de bekende weg vraag, mijn excuses.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Closed Eyes
Closed Eyes
beste allemaal,
momenteel ben ik vennoot in een VOF. Ik wil echter samen met een andere partner een andere VOF starten. Is dit af te raden?
vanwege het persoonlijkaansprakelijk zijn van de personen op zich vraag ik me namelijk af of er een 'kettingreactie' kan optreden bij mogelijk faillissement.
A-B (vof 1)
B-C (vof2)
situatie:
A gaat persoonlijk failliet, daardoor vof1, daardoor persoon B, daardoor vof2 en dus persoon C.
Persoon C zou dan dus ernstig in de problemen kunnen komen vanwege persoonlijke schulden van iemand die hij/zij helemaal niet kent.
indien ik naar de bekende weg vraag, mijn excuses.
bij voorbaat dank voor een reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11947-vof-ketting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag