• 0

Re:vennoot uit VOF gezet

Mijn medevennoot heeft mij uit de VOF gezet zonder mijn weten.Hier gaat natuurlijk een verhaal aan vooraf.Ik ben emotioneel aan het einde,zo voel ik mij vertrapt en vernederd.Zou graag willen weten wie o wie wil mij hierover inlichten plaese.

1 Mijn medevennoot heeft een ander slot op de winkel geplaats

Mag of kan dit,de winkel is toch van ons beide

2 Ik ben van deze inkomsten afhankelijk

Wie komt erop voor de ikomsten die er nu niet zijn

3 Medevennoot heeft mij laten uitschrijven bij de KvK

Kan of mag dit zomaar

4 Ik wil graag weten wat mijn rechten zijn ,zij heeft tenslotte gezegd niet meer verder te willen

 

Hierin ben ik een leek en hopenlijk kan ik via deze weg meer te weten komen.

Heb er slapeloze nachten van.

 

EDIT ADMIN - topic gesplitst en van andere titel voorzien.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Mia,

 

erg jammer voor je dat dit is gebeurt. Ik hoop van alle harte voor je dat jullie zo slim zijn geweest een VOF-contact op te stellen. Zo ja dan staat daar in beschreven hoe beeindiging behoort plaats te vinden.

Ik zou in ieder geval langs gaan bij de kvk om te vragen wat de gang van zaken is geweest en zowiezo rechtbijstand om advies vragen.

 

wens je veel succes.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Emotie viert hoogtij in dit soort kwesties. Ga niet voor eigen advocaat spelen, maar neem zo spoedig als mogelijk een ter zake deskundige advocaat in de arm om jouw belangen te vertegenwoordigen.

 

Een vof is een rechtsvorm en daar kun je niet zomaar uitgezet worden. Wanneer één van de vennoten in een vof de samenwerking wil beeindigen dan betekent dit strikt genomen dat de vof beeïndigd dient te worden en de baten en lasten verdeeld moeten worden volgens de afspraken die tussen de vennoten bestaan.

 

Als leidraad voor die verdeling geldt hetgeen is neergelegd in de vof overeenkomst. Bij gebreke daarvan gelden de wettelijke bepalingen.

 

De mede-vennoot kan een slot vervangen en jou buiten sluiten, daarmee is de vof nog niet ontbonden en vereffend. Evenmin is een eenvoudige uitschrijving bij de KvK voldoende.

 

Links of rechtsom, er zal een verrekening moeten plaatsvinden wanneer jullie niet meer met elkaar verder willen.

 

Nogmaals, schakel z.s.m. een advocaat in. Veel succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Nu alvast bedankt voor de snelle reactie,maar ben zwaar gedupeerd.

Heb zojuist twee brieven ontvangen:een van medevennoot en een van de KvK.

In de brief van de medevennoot staat dat zij geen samenwerking meer met mij aangaat.Daarop is ze zonder mijn medeweten naar de boekhouder gegaan en heeft daar te kennen gegeven dat ze alleen verder wil.Deze heeft haar het adviesgegeven vanaf dd 6 April alles correct af te handelen.In de aangetekende brief die venoot A mij doet toekomen staat dat de boekhouder haar dit advies heeft gegeven,zijzelf had het liever niet gedaan????.Op Dinsdag 10 April is ze naar de Kvk gegaan en heeft mij daar uitgeschreven.Kreeg op 11 April bevestiging dmv brief v/d KvK,waarin staat.De vof is ontbonden en de onderneming wordt door vennoot A voortgezet als eenmanszaak.Aangezien deze opgave eenzijdig werd getekend .door vennoot A willen wij u op de hoogte brengenIndien u het niet eens bent met deze mutatie kunt u contact met ons opnemen.Dit heb ik direct gedaan,maar volgens de Kvk mag dit en moet ik mij wenden tot een advocaat.Dit is de drupprel die de emmer doet overlopen.De zaak is nu open,er zijn andere sloten aangebracht en ik mag niet binnen

Dit is toch onmogenlijk.De helft is van mij er is geen balans opgemaakt en kom zelfs niet aan mijn persoonlijke spullen.

Hoe nu verder

Link naar reactie
  • 0

Edwar heeft het ook al gezegd.

Schakel het liefst vandaag nog anders uiterlijk morgenochtend vroeg een advocaat in.

Dit zijn geen onderwerpen die je met wat berichten op een forum zo maar af kunt handelen.

houdt er rekening mee dat jij op dit moment nog altijd hoofdelijk aansprakelijk bent voor het bedrijf, dus nogmaals, zo snel mogelijk een jurist erbij betrekken en zorg dat je alles maar dan ook alles goed op papier vastlegd.

 

Hebben jullie trouwens een VOF overeenkomst met elkaar opgesteld ?

(zo niet dan gelden de wettelijke bepalingen)

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt wederom.

Er is geen vof contract gemaakt,maar betwijfel of dit dan anders was verlopen

Zit nu thuis zonder inkomsten,ook mijn geld zit in de zaak

Kan hier niet mee leven ,ben ten einde raad.

Ze staan lachend te kijken (was dit alles vooraf besproken)volgens mij wel.

Waarom krijg ik geen inzage in onze boekhouding.

Volgens vennoot A heeft vde boekhouer haar hiertoe gedwongen???

Waarom zegt de Kvk neem maar een advocaat

Maar ondertussen gaat de verkoop in de winkel gewoon verder

Moet ik dan met tranen in de ogen dit alles over mij heen laten gaan.

Heb ik geen rechten

Vennoot A speelt toch ook voor eigen rechter.

Hoe kan ik weten wat zonder balans te maken uit de zaak verdwijnt cq

verkocht wordt.

Ik heb maandag gesprek met advokaat die het niet eens is met dat wat zich nu afspeelt.

Alleen ik beschik niet over de financiele middelen

Moet ik daarom dit toelaten,

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Mia,

 

Ik begrijp je gevoel van machteloosheid, verraden te zijn en al die andere emoties die bij dit soort bedrog boven komen drijven.

 

Maandag een gesprek bij een advocaat is rijkelijk laat en misschien wel te laat.

Op dit moment ben jij net zo goed verantwoordelijk voor het nakomen van financiele verplichtingen als jou mede vennoot.

Ik zal even een horror scenario schetsen wat niet onmogelijk.

 

Jouw medevennoot heeft zich de afgelopen weken helemaal uitgeleeft op allerlei bestelcatalogi. Ze heeft de duvel en zijn ouwe moer besteld voor bedragen waar jij van gaat duizelen.

A.s. maandag hangt er een briefe op de winkelruit dat de winkel tijdelijk door omstandigheden gesloten is, jouw vennoot is pleitte, inclusief alle goederen.

En jij bent nog steeds verantwoordelijk.

 

Verder vraag ik mij af wie er nu het beheer heeft over de bankrekening, aangezien ik de indruk krijg dat er ook op dat vlak niet geregeld is. In theorie kunnen er dus flinke bedragen overgeboekt worden door de andere vennoot.

 

Het is vervelend dat je nu weinig tot geen geld hebt, dat is geen reden om geen advocaat in de arm te nemen tenzij je het niet uitmaakt om nog jaren voor de gveolgen van andermans faillisement op te moeten draaien (3-5 jaar). De meeste advocaten hanteren bij het eerste gesprek vaak een speciaal tarief, en niet allemaal sturen ze meteen een rekening. Als je een hele aardige treft dan heeft hij even geduld. De beste oplssing in jouw geval is anders de vrienden en familiekring. Leen daar dan wat geld om de benodigde stappen te nemen.

 

Snelheid is wel belangrijk, nu is het net of je niets doet ( je wel wat , er staat alleen nog niks op papier), ook al kook je van binnen van woede.

 

En in principe heb jiij een vordering op jou mede vennoot nu deze zelf aangegeven heeft te willen stoppen met de samenwerking, mbt die vordering heb je ook denk ik ook wel juridische mogelijkheden om nog iets te redden van je geinvesteerde geld.

 

 

Op Dinsdag 10 April is ze naar de Kvk gegaan en heeft mij daar uitgeschreven.Kreeg op 11 April bevestiging dmv brief v/d KvK,waarin staat.De vof is ontbonden en de onderneming wordt door vennoot A voortgezet als eenmanszaak.Aangezien deze opgave eenzijdig werd getekend .door vennoot A willen wij u op de hoogte brengenIndien u het niet eens bent met deze mutatie kunt u contact met ons opnemen.

 

Ik snap niet dat de kvk dit allemaal maar zo toelaat zonder een krabbel of iets van de andere venoot. Vind het maar een beetje vreemde zaak dit.

 

De KvK laat niks toe, de KvK heeft Mia op de hoogte gesteld en wenst een krabbel van Mia om het te bekrachtigen danwel tegen deze handeling bezwaar te maken.

De KvK is slecht beheerder van het register.

Link naar reactie
  • 0

waar zijn mijn rechten

De KvK stuurt mij een brief,ik reageer hierop en wordt dan afgedaan met de woorden,neemt u maar een jurist prettigedag verder.

Volgens getuige is de winkel open en staat er een vreemde voor ons achter de kassa.De medevennoot zegt dit is mijn nieuwe partner???

Ben naar de politie gegaan ,hebben genotuleerd maar kunnen verder ook niets.

De huur v/h pand heeft ze ook al omgezet ,ondankt deze op beide naam staat.

Ben verhaal gaan halen bij de verhuurder maar de secretaresse bevestigd alleen dat vennoot A daar is geweest.

De verhuurder zou terugbellen ,maar doet dit niet.

Ook daar heeft vennoot A voor gezorgd

Er is zodoend geen controle meer door mij mogenlijk.

Ik ben bang dat ik er aan onderdoor ga,financieel en geestelijk.

Zal ik morgen gewoon naar mijn winkel gaan en het erop laten komen.

Wat is nu de oplossing.

Sta met mijn rug tegen de muur.

Dus snelle hulp is het enigste wat mij op te ben houd

Alle hulp langs deze weg is voor mij zeeeeeer belangrijk

 

Link naar reactie
  • 0

Niet naar de winkel toe gaan, daar schiet je niets mee op. Per direct contact opnemen met een advocaat en hem het zaakje laten regelen. De kosten zijn in verhouding zo enorm laag ten opzichte van de risico's die je nu loopt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mia,

 

De beste en enige oplossing nu is een zo snel mogelijk een advocaat in de armen nemen zoals ook de andere posters hebben aangegeven. Omdat dit niet een "eenvoudige" juridische vraag is kunnen wij niet veel voor je betekenen dan slechts advies geven om een advocaat in te schakelen. Een advocaat kan jou case snel bestuderen en kan dan adequaat advies geven hoe nu te handelen.

 

succes

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Morgen 16 April heb ik een afspraak met een Advocaat die hopenlijk meer kan vertellen.

Zoals reeds door mij geschreven draait de winkel gewoon door,zonder dat ik hier enige invloed op heb.Dus vanaf 4 April heb ik geen inzage meer in de inkoop en verkoop,ben wel nog steeds vennoot.Uit alles wat ik tot nu lees en hoor is vennoot A verantwoording schuldig over de baten en lasten tot nu toe,of zijn dit fabels.Vennoot A zal toch moeten aantonen wat erin die dagen is omgezet,en heb ik hier ook recht op.Heb gehoord dat er balans is opgemaakt door vennoot A,kan dit zonder mij.

De boekhouding zal toch uitkomst moeten brengen,ook deze is door haar megenomen.Zij koopt weer in naar wat ik hoor uit haar eigen zak.Kan dit maar zomaar,blijft dit dan buiten de balans.

Waar zijn mijn rechten.

Dus de vraag blijft.

Vennoot A is volgens mij 100 % verantwoordelijk voor alle gevolgen.

Vennoot A heeft zonder mijn toestemming de zaak op haar naam gezet, Heeft mij bij de KvK uitgeschreven,ook onbegrijpelijk.

Ik wil dat zij de zaak verlaat en ik terugkeer en dan v/d zaak een bv maak.

Kan de zaak tijdlijk gesloten worden totdat er een uitspraak is.

Want in alles wat vennootdoet blijf ik mede verantwoordelijk.

Uit alle tot nu toe gevoerde gesprekken blijkt dat vennoot A een gemeen spel speelt met mij.Iedereen om mij heen leeft met mij mee,maar daarmee heb ik mijn bron van inkomsten nog niet terug.Ik kan nu niet al mijn financiele verplichtingen nakomen,kan ik deze verhalen op vennoot A.

Welk advies kan mij iemand geven,zodat ik morgen bij de advocaat weet wat mijn rechten zijn.

Kan ik vennoot A aansprakelijk stellen voor alle kosten die hier uit voortvloeien zoals,niet genoten inkomsten,advocaat kosten,en alles wat hier uit voortvloeit.

Snelle hulp is nu geboden

Maar toch alvast bedankt voor de adviezen tot nu toe.

Of ligt het anders als ik denk,nee toch zeker.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gerechtigheid

Morgen bij de advocaat zal hopenlijk het recht zegevieren.

Voel mij klein en vernederd,en waar moet ik het verhaal beginnen.

Ik heb niets verkeerd gedaan, in mijn ogen ben wel bedrogen en bestolen.

Kan de advocaat morgen iets concreets zeggen,hoe verder te handelen.

Kan of mag ik zelf stappen ondernemen door de zaak binnen te gaan en ook gaan verkopen,mijn bezit is toch ook 50%.

Wat is hier dadelijk nog van over.

De kosten voor juridische hulp zijn voor mij belangrijk.

Vennoot A heeft voldoende financiele middelen

Dit alles spookt mij door het hoofd.

Maar diep in mijn hart hoop ik dat er nog zoiets als gerechtigheid bestaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Alvast veel sterkte toegewenst met het gesprek van morgen. Het nadeel in dit soort kwesties is niet dat het recht zegeviert, maar de emoties die hoog oplopen door de belangen en hetgeen er heeft plaatsgevonden. Naast hetgeen juridisch geregeld is over deze kwestie, is het altijd jammer dat het stuk gelopen is. Het zal nooit meer zo zijn als vroeger of voorheen.

 

Een goede advocaat zal je wijzen op de procedures die gelopen moeten gaan lopen of kunnen gaan lopen. Eveneens zal hij jou wijzen op de consequenties van elke stap of actie en uiteraard de kans van slagen. Houd er wel rekening mee dat je ook water bij de wijn moet doen. Recht hebben is namelijk niet altijd recht krijgen. Daarnaast moet je uitkijken dat de kosten niet te hoog oplopen om ook dat laatste stukje voor elkaar te krijgen (baten/lasten analyse).

 

Nogmaals veel succes en sterkte met deze moeilijke periode.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Niets is zo triest als samen een onderneming beginnen en dan met ruzie uit elkaar gaan. Toch blijkt dat in veel gevallen het scenario te zijn waar de sanmenwerkers op af stevenen. Niet voor niets pleiten alle juristen voor een goed VOF contract en of overeenkomsten.

 

Hier heb je nu natuurlijk helemaal niets meer aan. De strijd is al gestreden en de (naar mijn inzicht) machtigere partner heeft de deursloten al veranderd. Hoe duidelijk kan je worden in de communicatie.

 

Recht in de zin van algemeen aanvaarde principes gaat niet op in dit soort zaken. Het gaat er nu inderdaaad om of je de zaak juridisch goed voor jezelf geregeld hebt. De juristen vroegen er al naar.

 

Voor jezelf is het nu zaak om de balans op te maken. Je partner heeft je eruit geschopt, waarschijnlijk niet omdat jullie zulke goede vrienden waren en je moet verder. Ook in deze zaak zijn er twee opties:

 

1. Je verlies nemen en doorgaan (of nieuw starten) met wat je hebt

2. Jezelf doodvechten om gerechtigheid te halen voor het vermeende onrecht.

 

Een combinatie is mogelijk, mits je heel erg bewust bent waar je mee bezig bent. In dat geval zou ik de juristen op de strijd inzetten en mijzelf bezighouden met toekomstige omzet.

 

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Gerechtigheid

[...]

Kan of mag ik zelf stappen ondernemen door de zaak binnen te gaan en ook gaan verkopen,mijn bezit is toch ook 50%.

[...]

Als je dat doet wordt je kans op gerechtigheid zeer klein, niemand schiet iets op met de situatie nog erger maken, wat je in dit geval wel doet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

geen stap verder..

Ben naar advocaat geweest,maar nu.

Daar er geen vof contract is wordt de zaak niet eenvoudiger maar niet onmogenlijk volgens hem,maar kost wel geld.

Mijn vraag blijft:

Vennoot A heeft sloten vervangen en heeft de winkel nu voor haar alleen??

Door mij uit te schrijven bij de kvk heeft zij het allleenrecht nu in handen??

Vanaf de datum uitschrijving ben ik niet meer verantwoordelijk voor alle financiele die uit de zaak ontstaan???ja of nee.

Advocaat adviseerde mij eerst de blans van boekhouder af te wachten.

Heb boekhoudster gebeld,deze heeft nog geen stukken ik moest maar bellen met vvennoot A.

Deze gebeld en zei de boekhouding is bij advocaat van haar.

Kan en mag dit zomaar,dit is toch ook in mijn belang.

Kan ik de boekhouding opeisen en er mee naar een boekhouder gaan,voordat deze zijn (aangepast )door vennoot A.

Met andere woorden moet ik dit alles maar slikken.

Wil graag dat er nog zoiets als gerechtigheid is in dit land.

Met andere woorden de winkel terug en vennoot A eruit.

Het is toch duidelijk welk gemeen spel ze heeft gespeeld met mij.

Moet ik dan voor eigen rechter gaan spelen,doet vennoot A toch ook

Wie o wie kan mij van goed advies voorzien,ik heb het dringend nodig

Voel mij uitgewrongen en bedrogen,en daarom wil ik gerechtigheid.

 

Link naar reactie
  • 0

geen stap verder..

Ben naar advocaat geweest,maar nu.

Daar er geen vof contract is wordt de zaak niet eenvoudiger maar niet onmogenlijk volgens hem,maar kost wel geld.

Mijn vraag blijft:

Vennoot A heeft sloten vervangen en heeft de winkel nu voor haar alleen??

Door mij uit te schrijven bij de kvk heeft zij het allleenrecht nu in handen??

Vanaf de datum uitschrijving ben ik niet meer verantwoordelijk voor alle financiele die uit de zaak ontstaan???ja of nee.

Advocaat adviseerde mij eerst de blans van boekhouder af te wachten.

Heb boekhoudster gebeld,deze heeft nog geen stukken ik moest maar bellen met vvennoot A.

Deze gebeld en zei de boekhouding is bij advocaat van haar.

Kan en mag dit zomaar,dit is toch ook in mijn belang.

Kan ik de boekhouding opeisen en er mee naar een boekhouder gaan,voordat deze zijn (aangepast )door vennoot A.

Met andere woorden moet ik dit alles maar slikken.

Wil graag dat er nog zoiets als gerechtigheid is in dit land.

Met andere woorden de winkel terug en vennoot A eruit.

Het is toch duidelijk welk gemeen spel ze heeft gespeeld met mij.

Moet ik dan voor eigen rechter gaan spelen,doet vennoot A toch ook

Wie o wie kan mij van goed advies voorzien,ik heb het dringend nodig

Voel mij uitgewrongen en bedrogen,en daarom wil ik gerechtigheid.

 

Wat zijn de mogelijkheden volgens je advocaat?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.