• 0

Airport taxi beginnen

Hallo mensen,

 

Ik ben 18 jaar en nog bezig met rijlessen, maar over een aantal weken zal ik het rijbewijs hebben.

Nu kwam het idee in mij op om in het weekend of 's avonds op werkdagen een soort Airport Taxi bedrijfje te beginnen. In Zuid-Limburg is veel vraag naar vliegveld taxi's naar Brussel, Dusseldorf, Keulen en Eindhoven. Het parkeren op de luchthaven is zo duur dat een taxi net zo veel kost.

Nu ben ik niet van plan een nieuwe auto te kopen maar ik mag wel de auto's van mijn vader, moeder en opa gebruiken. Nu vraag ik me af of iedereen zomaar een taxibedrijf mag beginnen en heb je diploma's nodig? Ik ben goed bevriend met de eigenaar van een reisbureau bij ons in de buurt dus ik denk dat die wel zijn klanten een taxi wil aansmeren.

Heb je speciale vergunningen nodig en wat komt er allemaal nog bij kijken?

 

Alle info is welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Twee seconden googlen op 'taxi vergunning' leverde me dit stukje proza op http://www.ivw.nl/nl/land/taxivervoer/Vergunningen/index.jsp

 

Ik ben goed bevriend met de eigenaar van een reisbureau bij ons in de buurt dus ik denk dat die wel zijn klanten een taxi wil aansmeren.

 

Hoezo aansmeren? Ben je, voor je zelfs maar begonnen bent, al niet overtuigd van je dienst dat zo'n negatieve manier van verkoop nodig is ???

Link naar reactie
  • 0
Ik ben MBO niveau 4 student administrateur en weet veel af van reizen/vakanties/weekendjes weg. Als vrienden, buren, familie enz. op vakantie willen, vragen ze mij de reis uit te zoeken want ik zie het vaak beter, mooier of goedkoper.

 

Nu zit ik vaak te denken om een kleine internet touroperator te beginnen voor weekendjes en korte vakanties in Nederland (fietsarrangementen, sauna weekendjes en citytrips)

 

In maart wil je touroperator worden en in april taxibedrijf ??? Wat kunnen we volgende maand voor bedrijf verwachten?

Link naar reactie
  • 0

beste zoebier,

 

 

Welke meerwaarde bied jij door deze dienst aan te bieden? Waarom zou ik me niet gewoon laten brengen door vrienden? Daarnaast bieden een aantal reisorganisatie al speciale taxi aan die je thuis komen ophalen en je naar het desbetreffende vliegveld brengen. Wellicht is het verstandig om eens informatie te gaan zoeken wat het precies inhoud een taxibedrijf te beginnen en welke wettelijke verplichtingen er aan vast zitten zoals het voeren van een blauw kenteken, rittenregistratie en een "taxirijbewijs".

Daarnaast is het verstandig om een ondernemersplan op te stellen. zodoende kom je er achter of het financieel aantrekkelijk is om dit idee uit te gaan werken.

 

Nu ben ik niet van plan een nieuwe auto te kopen maar ik mag wel de auto's van mijn vader, moeder en opa gebruiken.

 

Dit zal je uitstraling als legitiem bedrijf niet ten goede komen.

 

In maart wil je touroperator worden en in april taxibedrijf Wat kunnen we volgende maand voor bedrijf verwachten?

 

lol :D

 

toch vind k goed dat je met ondernemende ideeen probeert te komen. Dit zal je in de toekomst, in loondienst of als eigen baas, helpen.

 

Succes igg

 

 

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

klinkt leuk, alleen zo makelijk is het niet!

 

Je hebt nodig:

ondernemersdiploma taxi

vervoersvergunning wet personenvervoer 2000

auto die taxigekeurd is, incl taxameter

blauwe platen, alleen te verkrijgen na een taxikeuring

Chauffeurspas taxi

 

dat is al nodig voordat je uberhaupt 1 meter kunt rijden, dan zijn er nog genoeg voorwaarden waar je aan zult moeten voldoen.

 

Donnee

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.