• 0

Een flinke domper voor de gen-therapie.

Voor de tweede keer heeft een patient die gen-therapie kreeg, kanker ontwikkeld als gevolg van de therapie.

 

Dit heeft gevolgen voor de ontwikkeling en de toepassing van deze technologie.

 

Toch blijft Joe Glorioso, de voorzitter van de amerikaanse genootschap voor gen therapie, optimistisch. Er zijn duizenden andere patienten waarbij de ontwikkeling van kanker niet gebeurde.

 

Ook zegt Philip Noguchi, directeur van een organisatie die experimenten met gen-therapie regelt en onder de loep houdt, dat gen therapie een hoopvolle methode blijft, voor die gevallen waar niets (meer) aan gedaan kan worden met andere behandelingen.

 

Bron: Washington Post

 

lees meer op:

 

Het complete artikel (In Engels)

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hela, da's alweer een tijdje geleden :)

 

Volgens mij is dit alweer oud nieuws. Wat ik bij mij op de faculteit hoor is dat gen-technologie (net als klonen en dat soort dingen) echt nog aan het begin staan van hun ontwikkeling. De theoriën kloppen perfect en het slaat ook heel vaak aan bij proefdieren en -mensen, maar de conventionele methodes blijven vaak de beste oplossing.

 

GreeTz,

Tricodanae

 

http://beam.to/tricodanae

Tijd bestaat niet. Tijd is een door de mens verzonnen kwelling.

 

http://beam.to/tricodanae

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.