• 0

beeindigen overeenkomst probleem

Een opdrachtgever heeft een overeenkomst met mij getekend voor het uitvoeren van diverse werkzaamheden.

Hierop staat duidelijk vermeld wat alles kost.

Nu wil hij dat ik de overeenkomst beeindig omdat hij plotseling met een ander in zee wil. Ondertussen heb ik al aardag wat uren in deze opdracht gestoken die ik betaald wil hebben. Alleen doet hij hier moeilijk over.

 

Wat zijn julie ervaringen met zulk soort gevallen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Staan er ontbindende voorwaarden in de overeenkomst?

 

Zo niet; dan gewoon een factuur sturen voor de kosten die je gemaakt hebt, met een schriftelijke verklaring van het hoe en waarom van de factuur en de melding dat hij eenzijdig het contract op wil zeggen.

 

Daarnaast nadenken/je laten adviseren over een eventuele schadevergoeding voor contractbreuk.

 

je relatie met deze klant is toch al verpest, dus netjes en redelijk afhandelen lijkt me het beste

 

frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Je kunt hem een voorstel doen om de overeenkomst te ontbinden, waarbij hij de gewerkte plus wat extra uren moet betalen.

 

Bij langlopende consultancyopdrachten is een gebruikelijke formule: bij beëindiging door opdrachtgever moet die één maand het gemiddelde/verwachtte aantal uren doorbetalen. Dit staat bijvoorbeeld in de inkoopvoorwaarden voor commerciële adviesbureaus van de rijksoverheid (zeg ik even uit mijn hoofd).

Link naar reactie
  • 0

Gebruik je geen Algemene Voorwaarden bij het aanbieden van je diensten en/of producten? Hoe vang dan problemen op die ontstaan? Een AV is opgesteld om zulke problemen op te vangen en met het tekenen van een overeenkomt gaat de opdrachtgever (zwart/wit gezien) accoord met deze voorwaarden.

 

Als ik jou was zou ik deze wel gaan/laten opstellen. Zodoende kun je problemen als deze in de toekomst voor zijn.

 

succes

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

beste Jeroen,

 

ik denk ook dat je in je recht staat.Opdrachtgever heeft een overeenkomst getekend en geeft hier verder geen gevolg aan.

 

Het is alleen makkelijker als je bij dit soort problemen kunt verwijzen naar de algemen voorwaarden en deze kan gebruiken als leidraad om tot een oplossing te komen. Daarnaast kunnen er nog veel andere dingen geregeld worden zoals: Prijs en betaling, eigendomsvoorbehoud, reclame, intellectueel eigendom, aansprakelijkheid enzovoorts

 

succes

 

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Ze proberen over me heen te walzen zonder naar de feiten te kijken.

 

Gewoon terug walzen. Wat ze op zijn minst moeten betalen is de uren die je er nu in hebt gestoken. Ze hebben opdracht gegeven, op basis daarvan heb jij arbeid verricht, en dat moet betaald worden. Simpel. Dat ze het toch ergens anders willen doen is hun probleem, niet de jouwe.

 

Als je dat heel simpel en rustig als feit stelt, en eventueel erbij evrmeld dat je anders stappen zult ondernemen, is de kans heel groot dat ze gewoon gaan dokken. Gaat het om een groot bedrag?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.