• 0

leverancier houten speculaasvormen

Beste HL-ers,

 

met 'de moed der wanhoop' hier proberen of jullie tips voor me hebben : ik ben al meer dan een maand op zoek naar een leverancier van houten speculaasplankjes. In Nederland liggen ze in ontzettend veel winkels, en ze komen duidelijk allemaal van bij dezelfde leverancier. In Belgie zie je ze ook her en der en ze komen ook van diezelfde leverancier want ze zien er telkens identiek uit : er zijn plankjes met daarop 1 poldermolen, plankjes met 1 wipmolen erop en dan nog plankjes met 3 molentjes, een man of een vrouw erop.

Ik heb gegoogeld op speculoos, speculaas, groothandel, leverancier, houten plank, houten bakvorm, importeur en nog paar termen.

Ik heb google.nl geprobeerd en google.be omdat ik dacht dat daar misschien ook verschil op zou zitten.

Resultaat : ontelbare webshops die de plankjes aanbieden (ook weer diezelfde) maar omdat ik ze wil inkopen voor mijn eigen winkel schiet het natuurlijk niet op als ik ze langs die weg ga bestellen.

 

Ik heb uiteindelijk in Nederland 1 leverancier gevonden van dergelijke plankjes, maar ze zien er heel anders uit dan die die ik in gedachten heb en ze zijn ook behoorlijk duur. Er moet daar ergens in Nederland iemand op een berg plankjes zitten en ik zou die graag vinden...

 

Iemand tips ? Want ik weet het echt niet meer.

 

alvast bedankt

 

 

groetjes

 

b

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

dank voor de reacties.

 

- Ben hier al bij verschillende winkels binnen gegaan maar zij willen hun leveranciers niet zomaar doorgeven. Webshops mailen heb ik niet gedaan, ik heb het gevoel dat als ik een webshop zou hebben ik mijn leveranciers ook niet zou delen.

 

- Ook beko-techniek had ik al gevonden via google, evenals Koshwa beide zijn niet wat ik zoek...

 

- Ik zal misschien de volgende keer dat ik in Nederland ben eens bij nederlandse winkeliers polsen, zij zullen een belgische die in a'pen zit wel niet als directe concurrentie beschouwen hoop ik...

 

alvast bedankt voor het meedenken,

 

groetjes

 

b

Link naar reactie
  • 0
Ben hier al bij verschillende winkels binnen gegaan maar zij willen hun leveranciers niet zomaar doorgeven.

 

Zou ik ook niet zomaar doen als ik denk dat je een concurrent zou zijn.

 

Als je je verhaal een beetje inkleedt kom je misschien wat verder. "Ik verkoop jouw product en zit om de hoek" of "ik verkoop kookgadgets over heel nederland" kan al een verschil maken. Ook de eigenaar in plaats van een parttime studente die toevallig die dingen moet verkopen aanspreken kan helpen. Als je een beetje volume wilt hebben is een deal voor doorlevering misschien interessant. Je stelt voor 100 van die dingen te kopen tegen een mooie prijs. Een praatje maken en zeggen dat je bij je eigen leverancier X die dingen koopt voor bedrag Y wil ook nog wel eens helpen de naam van hun leverancier Z te ontfutselen (niet mijn stijl maar goed)

 

Met zomaar binnenlopen en vragen om een leverancier werkt niet (waarom zou je je concurrent helpen) Als je geen concurrent bent misschien (HL gedachte zeg maar) En als je die persoon die je spreekt helpt is de kans vrij groot dat je de naam van z'n leverancier krijgt. Hoe je hem helpt is weer een heel ander verhaal.

Link naar reactie
  • 0

[Zou ik ook niet zomaar doen als ik denk dat je een concurrent zou zijn.

... Met zomaar binnenlopen en vragen om een leverancier werkt niet (waarom zou je je concurrent helpen) Als je geen concurrent bent misschien (HL gedachte zeg maar) En als je die persoon die je spreekt helpt is de kans vrij groot dat je de naam van z'n leverancier krijgt. Hoe je hem helpt is weer een heel ander verhaal.

 

ik ben telkens via zeer omtrekkende bewegingen met die mensen gaan praten, zo'n beetje algemene babbel, half en half uitleggen wat ik wil gaan doen, duidelijk maken dat het in andere stad is, en dat ik voor dat ene product nog graag een andere leverancier zou willen vinden dan degene die ik nu al gevonden had, waarbij ik idd de naam van die ene liet vallen, maar het hielp niet... ik heb trouwens alleen met de eigenaren gesproken, nooit met jobstudenten.

 

speculaaskruidenleverancier is idd een goed idee, zo simpel dat ik er zelf niet aan gedacht had... soms ligt een oplossing voor de hand en zie je 'm niet.

 

bedankt !!

 

b

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.