• 0

Weer over adsense (inkomsten)

Ben zojuist met adsense begonnen op een website die ook pas

recentelijk in de lucht is gegaan. Ik lees in dit forum vage verhalen over

de verdiensten ervan.

 

Praktish

Vandaag stond er bij mij het volgende rapport:

 

Paginaweergaves Aantal klikken Pagina-CTR ECPM Inkomsten

38 5 13,16% $ 83,35 $3,17

Google adsense voor zoeken:

175 8 4,57% $ 14,05 $2,46

 

Dit zijn toch redelijke inkomsten voor een beginnende (privé) site.

Mocht er na 1 of twee jaar 100x zoveel per dag worden geklikt dan zijn dat goede neven inkomsten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of het een privésite is of een ondernemerssite, de inkomsten zijn toch afhankelijk van het aantal klikken????

 

In de forum worden vragen gesteld over de verdiensten, vandaar de plaatsing van dit onderwerp. En, wie weet dat op mijn zakelijk sites

ook adsense geplaatst zullen worden.

Link naar reactie
  • 0

Aantal clicks en orders moet je met elkaar delen. Dan kom je uit een op een getal. Vervolgens hou je dit om de maand bij zodat je weet of de vraag naar je product via de website groeit.

 

Je moet ook de verschil in kosten en opbrengsten bekijken. Zo weet je of het effectief is of niet.

 

Zo simpel is het eigenlijk.

 

Het zorgt inderdaad voor extra inkomsten, alhoewel ik wel meer zou investeren als duidelijk de vraag toeneemt. Maar om je aantal clicks te vergroten moet je vaak ook andere activiteiten verrichten. Zoals het optimaliseren van je product/website, aandacht trekken via PR enz.

 

Als je meer clicks krijgt maar je omzet groeit niet dan betekent dat dat je meer tijd moet besteden aan het vergemaklijken, versoepelen en effectiever maken van je sales activiteiten. Hier is heel veel over geschreven. Mocht je hier meer interesse in hebben dan raad ik je aan om boeken hierover te lezen ipv een consultant of online marketing team inhuren. Bijna alles over adsense en website optimalisatie is al bekend.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij doe ik niets verkeerd omdat ik geen website danwel URL hebt genoemd gerelateerd aan de cijfers die ik boven heb genoemd.

 

Letterlijke tekst van Google:

"Vertrouwelijke Informatie van Google" omvat zonder enige beperking: (a) alle software van Google, technologie, programmering, technische specificaties, materialen, richtlijnen en documentatie met betrekking tot het Programma; (b) klikfrequenties of andere statistische gegevens gerelateerd aan de prestatie van de Site in het Programma zoals door Google aan u geleverd;

 

Met nadruk op prestaties van de site!!!!! In verschillende boeken worden ook voorbeelden genoemd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.